حقوق بشر غربی حربه ای برای نابودی ارزش های اخلاقی است

حجت الاسلام قاضی عسکر با بیان اینکه تروریست های تکفیری برای مقابله با توسعه مکتب اهل بیت(ع)‌ در دنیا ایجاد شده اند، گفت: دنیای غرب در برابر جنایت های ضد انسانی این گروه ها در سرزمین های اسلامی سکوت کرده است و خبری از فریادحقوق بشرشان نیست؛ در واقع حقوق بشر آن ها حربه ای برای نابودی ارزش های اخلاقی است.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر، ‌نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) به تشریح قدرت انتخاب و اختیار انسان و راهنمایی های معصومین(ع) در جهت حرکت در صراط مستقیم و همچنین تشریح آثار و نتایج گناهان فردی و اجتماعی در آیات و روایات پرداخت.

حجت الاسلام قاضی عسکر با تأکید بر این که خداوند از انسان خواسته تا خودش راه صحیح را انتخاب کند،‌ اظهار کرد: برای انسان در پذیرش ایمان هیچ گونه جبری قرار داده نشده است با این وجود خداوند با فرستادن انبیاء الهی و ادیان توحیدی مسیری را برای مردم مشخص کرده است که قرآن از آن به نام صراط مستقیم تعبیر می کند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان این که دو نقطه در یک صفحه را تنها با یک خط صحیح می توان به هم متصل کرد،‌ گفت: خداوند برای انسان مبدأ و معادی در نظر گرفته و در میان آن ها تنها یک مسیر صحیح قرار داده است که هدایت گران این مسیر نیز معصومین(ع) هستند؛ انسان هایی مصون از خطا و اشتباه که حرکت به دنبال آن ها قطعاً انسان را به مقصود می رساند.

وی با بیان این که خط قرمزها و باید و نبایدهای این مسیر نیز مشخص شده است، ابراز کرد: در این مسیر آنچه برای انسان خوبی و پاکی است به عنوان امر حلال و آنچه نا مطلوب است به عنوان امری حرام مشخص شده است و این حلال و حرام الهی تا ابد ثابت و غیر قابل تغییر هستند.

حجت الاسلام قاضی عسکر با بیان این که این حلال و حرام الهی دارای حکمت است،‌ گفت: خداوند آنچه را که برای انسان مفید است حلال و آنچه را که برای جسم و یا روح او مضر است را حرام اعلام کرده است حال ممکن است در برهه ای از زمان این دلایل و سود و زیان ها برای انسان مشخص نباشد اما انسانی که خداوند و دستورات الهی را در زندگی اش مؤثر می داند باید علت را دانسته یا ندانسته از خداوند تبعیت و اطاعت کند.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: انسان اگر بخواهد در زندگی به سعادت دست یابد باید به خداوند نزدیک شود و از گناهان دوری کند زیرا یاد خدا به انسان آرامش می بخشد و عمل به دستورات الهی زندگی سعادتمندانه ای را برای او به ارمغان می آورد اما گناه او را به نابودی می کشاند؛.

وی ادامه داد: در قرآن نیز به این مسئله پرداخته و تأکید شده است که یاد خدا دل ها را آرام می کند و افسردگی را از انسان می گیرد زیرا انسان روحش را به خداوند پیوند می زند و به بی نهایت وصل می شود در نتیجه هیچ گاه احساس شکست و خواری نمی کند و اسیر ناملایمت های روحی نیز نمی شود؛ این فرد در دنیا به تکلیفش عمل می کند و چه به نتیجه برسد و چه نرسد، پیروز و موفق است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد: در بخش دیگری از کلام الله، نماز به عنوان ذکر خدا و آرامش بخش دل ها مطرح شده است، در واقع انسان هرگاه به کمک نیاز دارد به نماز و روزه روی می آورد و آرامشی را در دل و قلبش ایجاد می کند.

حجت الاسلام قاضی عسکر ادامه داد: خداوند در قرآن می فرمایند آن هایی که عمل صالح انجام دهند و به خدا ایمان داشته باشند، به آن ها حیات طیبه و زندگی به دور از دغدغه همراه با آرامش خاطر و اطمینان قلب داده می شود؛‌ به این افراد در روز قیامت نیز خطاب می شود به بهشت داخل شوند و در زمره بندگان صالح از نعمت های الهی بهره ببرند.

سرپرست حجاج ایرانی خاطرنشان کرد: خداوند در مقابل می فرماید هر کس که از یاد خدا روی برگرداند و خدا را فراموش کند زندگی اش اسیر سختی و بدبختی خواهد شد، مشکلات به او روی می آورند و دیگر آرامشی نخواهد داشت.

وی از نسخه قرآن برای کاستن از مشکلات و سختی های زندگی سخن گفت و اظهار کرد: توصیه قرآن برای کاستن از گرفتاری ها در دوری جامعه از گناه است؛ گناه چه فردی و چه اجتماعی زندگی ها را تباه و پایه های ایمان انسان و پایه های زندگی سالم را نیز ویران می کند.

حجت الاسلام قاضی عسکر در ادامه به بیان نقش و آثار گناه در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها پرداخت و عنوان کرد: همه آنچه به عنوان مفاسد در زندگی جوامع بشری دیده می شود از اعمال انسان ها نشأت می گیرد؛ خداوند برای هیچ قوم و انسانی زندگی تلخ را نمی خواهد و این خود انسان ها هستند که با گناه کردن و ایجاد فساد در خشکی و دریا زندگیشان را تباه می کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: خداوند در قرآن تأکید می کند هر گونه تلخی و مصیبتی که به شما روی می آورد به دلیل اعمال و رفتار شماست؛ همچنین می فرماید خداوند هیچ قومی را بی جهت عزیز و یا ذلیل نمی کند،‌ اگر ملتی ذلیل شد باید به اعمال و رفتارش بنگرد.

سرپرست حجاج ایرانی به آثار گناه در روایات اشاره و اظهار کرد: طبق روایات هرگاه گناه و فساد در جامعه افزایش یابد، خداوند عناصر بی دین را بر مردم مسلط می کند؛‌ در این رابطه امام صادق(ع) از قول خداوند می فرمایند: هنگامی که انسان هایی که مرا (خداوند را) می شناسند و مرا باور دارند به گناه روی می آورند، انسان هایی که مرا نمی شناسند بر آن ها مسلط می شوند زیرا کسی که خداوند را عصیان و پرده دری می کند، ‌بدترین گناه را مرتکب شده است.

وی ادامه داد: از دیگر آثار گناه های فردی و اجتماعی که در احادیث به آن ها اشاره شده است می توان به از بین رفتن لذت عبادت، خشکسالی، قحطی،‌ت سلط عناصر نا صالح بر ثروت و اموال جامعه، تسلط دشمن بر جامعه و افزایش مرگ و میرهای ناگهانی اشاره کرد.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به تسلط دشمن بر جامعه در صورت افزایش معصیت، گفت: این آثار و تأکید آن ها در روایات زنگ خطری برای ماست تا به ترویج ارزش های اسلامی و فضایل اخلاقی در جامعه بپردازیم؛ اتفاقی که در صدر اسلام رخ نداد و مردم قدر و ارزش حکومت امیر المومنین(ع) را نداستن و در نتیجه گرفتار حکومت هایی امثال حکومت معاویه و یزید و اسیر جنایت ها و تعرض های آن ها شدند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به جنایت های گروه های تروریستی و تکفیری در سوریه، عراق و سایر سرزمین های اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: این گروه های افراطی و تروریستی با هدف جلوگیری و مقابله با توسعه مکتب اهل بیت(ع) در دنیا توسط دشمن ایجاد شده است؛ این گروه ها در سرزمین های اسلامی بدترین جنایت ها را مرتکب می شوند، از جنایت هایشان فیلم و تصویر تهیه و آن ها را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند اما دنیا در برابر آن ها سکوت کرده است و خبری از حقوق بشرشان نیست، حقوق بشر آن ها تنها حربه ای برای نابودی ارزش های اخلاقی در جوامع است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 10