مسأله تکثیر نسل را باید به شدت رواج داد/ هنوز هم منبر مهم‌ترین رسانه تبلیغی است

حجت الاسلام رفیعی:
مسأله تکثیر نسل را باید به شدت رواج داد/ هنوز هم منبر مهم‌ترین رسانه تبلیغی است
حجت‏الاسلام ناصر رفیعی گفت: علی رغم اینکه عده‌ای عنوان می‌کنند که منبر جاذبه خود را در مواجهه با رسانه‌های دیگر از دست داده است، باید گفت وقتی پای منبر یک روحانی در شب قدر و یا در حسینیه امام خمینی(ره)، بیش از یک میلیون نفر حضور می‌یابند، نشان می‌دهد که هنوز هم منبر مهم‌ترین رسانه تبلیغی است.

حجت‏الاسلام ناصر رفیعی در هشتمین هم‌اندیشی سخنرانان هیأت رزمندگان اسلام، که امروز در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، با تأکید بر این که یکی از مهم‌ترین مسائل و ابزارهای تبلیغ در دنیای امروز منبر است، گفت: علی رغم اینکه عده‌ای عنوان می‌کنند که منبر جاذبه خود را در مواجهه با رسانه‌های دیگر از دست داده است، باید گفت وقتی پای منبر یک روحانی در شب قدر و یا در حسینیه امام خمینی(ره)، بیش از یک میلیون نفر حضور می‌یابند، نشان می‌دهد که هنوز هم منبر مهم‌ترین رسانه تبلیغی است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص)، ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه امروز، مسأله خانواده و ازدواج است و روحانیون باید در ماه مبارک رمضان، تبلیغ بسیار زیادی در این حوزه انجام دهند.

وی، بی‌تفاوتی خانواده‌ها، تجمل‌گرایی، بی قیدی و عدم مسؤولیت‌پذیری را از جمله عوامل دوری جوانان از ازدواج دانسته و تصریح کرد: تحکیم خانواده به همراه تکثیر نسل از مهم‌ترین شرایط مورد نظر تحلیل در حوزه ازدواج است که باید ویژگی‏های این سه مولفه برای خانواده‏ها تشریح شود.

حجت‏الاسلام رفیعی با تقسیم بندی خانواده‏ها به خانواده‌های موفق، نیمه‌موفق و شکست‌خورده، خاطرنشان کرد: از ویژگی های خانواده موفق می‌توان به خدامحوری، عفت، محبت، گذشت، احترام متقابل، دوری از بهانه‌جویی، دوری از انزوا، حق‌مداری،‌ انصاف و صبر در مشکلات اشاره کرد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص)، در پایان با بیان اینکه مبلغان باید در ماه رمضان تأکید زیادی بر جایگاه خانواده و مسأله تکثیر نسل داشته باشند، گفت: درست است که سال ها بر کاهش نسل تأکید می‌شد، ولی باید امروز مسأله تکثیر نسل را به شدت در جامعه رواج داد و معایب و آسیب های کاهش نسل را به مردم گوشزد کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 7