بیانیه سران طوایف اهل سنت بلوچستان پیرامون داعش/تکفیری‌ها قطعا از اقدامات خود پشیمان خواهند شد/وحدت مسلمانان امنیت گروه‌های تکفیری را از بین می‌برد/داعش ماحصل پیوند شوم اسرائیل و وهابیت است

سران و ریش‌سفیدان ۲۰ طایفه اهل سنت منطقه بلوچستان طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی داعش، پشتیبانی خود را از ملت عراق اعلام کردند.

مولوی اسحاق مدنی پیش از ظهر امروز در «کنگره بین‌المللی سبط النبی الاکبر ـ امام حسن مجتبی(ع)» که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، محبت به اهل بیت(ع) را جزو مسائل اساسی و بنیادی و مورد وحدت نظر همه مسلمانان دانست.

مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند: جهاد با داعش بر هر مسلمانی واجب است

امام جمعه اهل سنت جاسک با بیان اینکه داعش ماحصل پیوند شوم اسرائیل و وهابیت است، گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند بین اقوام و مذاهب اسلامی اختلاف ایجاد کنند تا اینکه بتوانند به اهداف خبیث خود برسند.

 سران و ریش‌سفیدان ۲۰ طایفه اهل سنت منطقه بلوچستان طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی داعش، پشتیبانی خود را از ملت عراق اعلام کردند.

متن این بیانیه که توسط سران و ریش‌سفیدان طوایف “کرد، افشاری، سپاهی، اربابی، آزادی، حسینی، حسین‌زهی، دهانی، ملازهی، هیبت‌زهی، آسکانی، هونکزهی، میرمرادزهی، نارویی، دامنی، جمشیدزهی، رئیسی، چاری‌زهی، پیام و بلوچی” امضا شده؛ به شرح زیر است:

سران طوایف اهل سنت اقدامات تروریستی داعش را محکوم کردند

اقدامات تروریستی و جنایتکارانه گروه داعش علیه ملت مظلوم عراق در حالی صورت می‌گیرد که مجامع جهانی و حقوق بشری که همیشه در قبال چنین حوادثی سیاست دو گانه‌ای را بازی نموده‌اند؛ این بار نیز سکوت کامل اختیار کرده‌اند.

ملت مظلوم و مسلمان عراق در حال افزایش ثبات کشور خویش بودند و قصد داشتند با وحدت و اتحاد در راه توسعه و پیشرفت گام بر دارند؛ که کشورهای غربی به سردمداری آمریکا و اسرائیل و با توجه به منافع شومشان مزدورانی را اجیر کردند تا این عراق را دچار چالش و هرج و مرج نمایند. کشورهای استکباری هیچ گاه عظمت و سرافرازی ملت‌های مسلمان را بر نمی‌تابند و می‌خواهند به هر طریقی مسلمانان را تضعیف نمایند. کشورهای استکباری باید بدانند که عظمت و اراده ملت مظلوم و مسلمان عراق به زودی بر مزدوران آمریکا و اسرائیل غلبه پیدا خواهد کرد. مطمئناً ملت عراق این جنایتکاران را از خاک خود بیرون خواهند نمود. آمریکا و اسرائیل بدانند که مسئول تمامی خون‌های ریخته شده در عراق هستند و روزی پاسخ جنایات خود را خواهند داد. تاریخ ثابت نموده که هر کجا در منطقه بر علیه مسلمانان توطئه‌ای انجام شده؛ آمریکا و اسرائیل در آن دست داشته و در ماجرای عراق هم نقش آنها کاملاً اشکار است. اینجانبان به عنوان نمایندگان طوایف منطقه بلوچستان با قاطعیت اعلام می‌کنیم که با وحدت و اتحاد در کنار ملت عراق ایستاده‌ایم و به هر نحوی از آنها پشتیبانی خواهیم نمود.

مولوی اسحاق مدنی گفت: چیزهایی که امروز شاهد هستیم، فتنه‌هایی است که دشمنان ما اینها را رنگ و لعاب دینی داده و به خورد ما می‌دهند، اختلافات ما در اسلام نیست بلکه در عمل کردن به اسلام است.

مولوی اسحاق مدنی پیش از ظهر امروز در «کنگره بین‌المللی سبط النبی الاکبر ـ امام حسن مجتبی(ع)» که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، محبت به اهل بیت(ع) را جزو مسائل اساسی و بنیادی و مورد وحدت نظر همه مسلمانان دانست.

وی مسائل اساسی مانند کعبه، نماز، روزه، زکات، قرآن، قیامت، نبوت و محبت اهل بیت(ع) را جزو مشترکات امت اسلامی ارزیابی کرد و گفت: هیچ سنی و حتی وهابی که امروز دست به کشتار می‌زنند، را نمی‌بینید که وقتی نماز می‌خواند نگوید «اللهم صل علی محمد و علی آل محمد»، امت اسلامی باید این کلمه را در نماز بخوانند زیرا چیزی است که پیامبر(ص) خواندند.

مولوی اسحاق مدنی با اشاره به این‌که امروز چیزهایی را می‌بینیم که گاهی اوقات بر وجود تفرقه بین امت اسلامی دلالت می‌کند، البته این مسائل، مسائل مذهبی نیست، اظهار داشت: چیزهایی که امروز شاهد هستیم، فتنه‌هایی است که دشمنان ما اینها را رنگ و لعاب دینی داده و به خورد ما می‌دهند، اختلافات ما در اسلام نیست بلکه در عمل کردن به اسلام است.

وی ابراز داشت: وقتی امام حسن مجتبی(ع) تشخیص دادند که متأسفانه بین امت اسلامی سر دنیا و انگیزه‌های هوا و هوس، نه دین، اختلاف به‌وجود آمده، دیدند که اگر صلح نکنند، اصل دین و امت اسلامی از بین می‌رود، لذا برای حفظ امت اسلامی صلح کردند.

مولوی اسحاق مدنی افزود: اما در زمان امام حسین(ع) شرایط جور دیگری بود، فرقه‌ها به صورتی که در زمان امام حسن(ع) وجود داشتند، نبودند، نیاز داشت که ایشان جان خود را برای روشن شدن انحرافاتی که در دین ایجاد شده بود، فدا کند.

مولوی اسحاق مدنی با بیان این‌که شرایط امروز دقیقا مانند شرایط زمان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است، گفت: در جهان اسلام یک وضع بسیار خطرناک به‌وجود آمده که ابتدای خطر است نه انتها، تکفیری‌ها صد در صد یک روز پشیمان خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است تا مسلمانان از فکر، اندیشه و الگویی که بزرگان ما ارائه دادند، پیروی کنند تا از این مهلکه‌ای که به دست خودمان به‌وجود آوردیم، نجات پیدا کنیم.

مولوی اسحاق مدنی تأکید کرد: واقعیت امر این است که مشترکات مسلمانان بیش از آن چیزی است که فکر می‌کنند و چیزهایی که اختلاف دارند، خیلی کمتر و کم اهمیت است.

وی ابراز داشت: حدیث «سیدی شباب اهل الجنه الحسن والحسین» در کتب متعدد اهل سنت وجود دارد.

 

مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند

امام جمعه اهل سنت بیرجند بر ضرورت وحدت مسلمانان در برابر گروه‌های تکفیری تأکید کرد و گفت: تا زمانی که وحدت بر جامعه اسلامی حاکم نشود گروه های تندرو مانند داعش امنیت و آرامش جهان اسلام را برهم خواهند زد.

مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند: جهاد با داعش بر هر مسلمانی واجب است، گفت: آبشخور فکری داعش اسرائیل غاصب و آمریکا است و هدف داعش از این جنگ و تفرقه افکنی در میان مسلمانان تامین امنیت اسرائیل، آمریکا و هم پیمانان آنها است.

وی افزود: داعش تروریسم است و مبارزه با تروریسم وظیفه مسلمانان است و کمک به داعش نه تنها جهان اسلام را در معرض نابودی قرار می دهد بلکه چهره جهانی اسلام را زشت کرده و موجب بیزاری پیروان سایر ادیان از اسلام می شود.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این که امنیت مهم ترین ثمره وحدت است، گفت: جهل و نادانی بعضی از افراد زمینه ساز رشد داعش و گروه های تکفیری در جهان اسلام شده است که بی توجهی به فعالیت این گروه ها و حمایت از آنها موجب افزایش عقب ماندگی و افزایش ظلم وستم در حق مسلمانان بی گناه می شود.

مولوی فاروقی با بیان این که داعش گناه کار است و جای اشخاص گناه کار و قاتل در قعر جهنم است، گفت: هرکس به این گروه کمک کند همراه آنها در عذاب و آتش الهی برای همیشه گرفتار خواهد شد.

وی افزود: سرانجام ظلم و ستم و خونریزی و هر افراط و تفریطی نابودی است و داعش با خیانت به مسلمانان و کشتار مردم عراق زمینه های نابودی خود را فراهم کرده است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با دعوت مردم به وحدت، گفت: تا زمانی که وحدت بر جامعه اسلامی حاکم نشود گروه های تندرو مانند داعش امنیت و آرامش جهان اسلام را برهم خواهند زد.

مولوی فاروقی ادامه داد: جاهلت مهم ترین عامل رشد و کمک به این گروه ها است بنابراین مردم با هوشیاری و بیداری با این گروه برخورد کرده و از کمک به آنها دوری کنند.

وی با بیان این که عقلانیت و منطق مهم ترین شیوه برای حل مشکلات و اختلافات فرقه ای در میان مسلمان است، گفت: رحمت و مهر بانی و تکیه بر عقلانیت مهم ترین شیوه رسول الله است و کسانی که ادعای پیروی از رسول الله را دارند باید به شیوه و روش ایشان برای حل مشکلات خود اقدام کنند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این که پیامبر همواره در غزوات و جنگ های خود به عدالت و مهربانی با کفار و پیروان سایر مذاهب برخورد می کردند، گفت: کسانی که انسان های زیادی را بدون هیچ گناهی سر می برند چگونه ادعای پیروی از پیامبر را دارند در حالی که شیوه و روش آنها در تعارض کامل با سیره رسول الله است.

وی ادامه داد: اصول مورد اعتقاد این گروه مناسبتی با اسلام حقیقی نداشته و این گروه از مسلمان نبوده و تنها خدمتگزار آمریکا و اسرائیل هستند که به خاطر خوش خدمتی به غرب و هم پیمانانش کمر به قتل و غارت مسلمانان در کشورهای اسلامی بسته اند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند بار دیگر با دعوت از مسلمانان برای جهاد با داعش، وحدت را مهم ترین راهکار برقراری امنیت در کشورهای اسلامی عنوان کرد.

امام‌ جمعه اهل‌سنت جاسک:
خبرگزاری فارس: داعش ماحصل پیوند شوم اسرائیل و وهابیت است
امام جمعه اهل سنت جاسک با بیان اینکه داعش ماحصل پیوند شوم اسرائیل و وهابیت است، گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند بین اقوام و مذاهب اسلامی اختلاف ایجاد کنند تا اینکه بتوانند به اهداف خبیث خود برسند.

شیخ محمدعقیل شیهک زهی صبح امروز طی نشستی با حضور مسئولان فرهنگی این شهرستان با بیان تاسف از پدید آمدن گروهک تکفیری و تروریستی داعش در عراق و حمایت برخی از کشورهای اسلامی از جنایات وحشیانه این گروهک، اظهار داشت: داعش سعی می‌کند خود را از اهل‌سنت نشان بدهد در صورتی این چنین نیست.

وی با بیان اینکه اهل‌سنت حتی راضی به آسیب رساندن به یک مورچه نیست، افزود: چگونه داعش می‌تواند خود را مسلمان اهل‌ سنت بداند و دست به کشتار وحشیانه مسلمانان بزند؟

امام‌جمعه اهل‌سنت جاسک با بیان اینکه داعش ماحصل شوم اسرائیل و وهابیت است، گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند بین اقوام و مذاهب اسلامی اختلاف ایجاد کنند تا اینکه بتوانند به اهداف خبیث خود برسند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شرایط کنونی نقش علما و روحانیون بسیار حساس و تعیین کننده است، گفت: بزرگان دین باید هوشیارانه و با بصیرت مردم را برای مقابله با دشمنان متحد و به یکپارچکی دعوت کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 9 =