مبلغان باید به علوم روز مجهز شوند

IMAGE633811162342183506
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به جمع‌آوری میلیاردی زکات در کشور، گفت: ۲۸۰ میلیارد تومان زکات در سال گذشته جمع‌آوری شد که پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان هم برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور  در گردهمایی ائمه جماعات و روحانیون مستقر استان قم، که پیش از ظهر امروز در سالن کوثر اداره تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به جمع‌آوری میلیاردی زکات در کشور، گفت: ۲۸۰ میلیارد تومان زکات در سال گذشته جمع‌آوری شد که پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان هم برسد.

وی، با تأکید بر اینکه که پروردگار متعال کلمه شکر را فقط در مورد زکات دهندگان در قرآن بیان کرده است، تصریح کرد: ۱۲۰ هزار نکته قرآنی به علاوه آیات زکات همراه با تفسیر، در اختیار بیش از ۱۲۰ دانشگاه کشور قرار گرفته تا در منابع دانشگاهی از آنها استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به سفر اخیر خود به کانادا اشاره کرد و افزود: در سفری که به کانادا داشتم پروفسوری به نام مولانا در سه مرکز به تدریس دعای شریف ابوحمزه ثمالی مشغول بود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور، خاطرنشان کرد: ما باید مساجدمان را قرآنی و دعاهای پرفیض ابوحمزه ثمالی و یا مناجات شعبانیه و همچنین ادعیه‌های ماه مبارک رمضان را با شیوه‌های نوین برای جذب جوانان تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه نباید بیش از حد مردم را در بین دو نماز معطل کرد، ابراز داشت: باید در مساجد برنامه‌های نماز به صورت منظم و دقیق بدون حاشیه و با کوتاه کردن زمان، برپا شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور همچنین بر لزوم پاسخگویی عالمانه طلاب به شبهات وهابیت تأکید کرد و گفت: تجهیز به علوم روز یکی از ضروریات مبلغین و ائمه جماعات است که می‏تواند راه را برای تبلیغ  آسانتر و شیوا کند.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد امام خمینی‌(ره)، خاطرنشان کرد: نهاد‏هایی چون کمیته امداد امام خمینی‌(ره) می‏توانند از اهدا جوایز به عنوان یک اهرم تشویقی برای جذب جوانان به مساجد اقدام کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 6 =