بیانیه حمایت علما و مدرسین حوزه علمیه مشهد از فتوای جهاد کفایی آیت الله العظمی سیستانی(حفظه الله)

علما و مدرسین حوزه علمیه مشهد با صدور بیانیه ای ضمن حمایت از فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله العظمی سیستانی(حفظه الله) و ایستادگی های علما و مراجع شیعه و سنی و قدردانی از لبیک مردم بصیر عراق، همه آحاد ملت عراق را به وحدت و پشتیبانی از مقام مرجعیت توصیه نمودند.

علما و مدرسین حوزه علمیه مشهد با صدور بیانیه ای ضمن ابراز انزجار از اقدامات سبعانه گروه های تکفیری و بعثی و دولت های دست اندرکار و پشتیبان آنان، از آحاد ملت های مسلمان به ویژه ملت بزرگ عراق حفظ وحدت و یکپارچگی شیعه و سنی و هوشیاری و بصیرت بیش از پیش و از مجامع جهانی و بین المللی لزوم محکومیت این گروه و اینگونه حرکات خونین را خواستار شدند.

متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد:

باسمه تعالی

آنچه که در عراق روی داده است، جنگ شیعه و سنی نیست، بلکه نظام سلطه با استفاده از پس‌مانده های رژیم صدام… و عناصر تکفیریِ متعصب…، تلاش برای برهم زدن ثبات و آرامش عراق و تهدید تمامیت ارضی این کشور دارد.

مقام معظم رهبری(حفظه ا… تعالی)

سرزمین عراق بار دیگر شاهد برخوردهای سفاکانه عناصری است که سعی در ارائه چهره ای خشن از اسلام و مسلمین دارند.

بی تردید در پشت صحنه این جنایت ها، برنامه ریزی صهیونیست ها و شیطنت های کشورهای منطقه و پشتیبانی همه جانبه آمریکا قرار دارد؛ بدیهی است برآیند آنچه در عراق به نام اسلام و مسلمانی می گذرد، چیزی جز تضعیف خط مقاومت و تقویت جناج سازشکار نیست.

در شرایطی که گروهک داعش با هدف تضعیف روحیه وحدت و انسجام مسلمانان و ایجاد جنگ مذهبی پای در این عرصه گذاشته، بر هر زن و مرد مسلمانی اعم از شیعه و سنی، هوشیاری و بصیرت و پرهیز از اختلاف افکنی لازم و واجب است.

همانگونه که انقلاب اسلامی ایران به رهبری مرجعیت دینی امام راحل(ره) به پیروزی دست یافت؛ ملت بزرگ عراق نیز این نکته را فراموش نخواهند کرد که رمز پیروزی و موفقیت هر ملت مسلمانی پشتیبانی از مرجعیت و علمای بلاد آن است.

در چنین شرایطی که گروهک بی پایه داعش با همکاری عناصر باقیمانده حزب بعث، خون مسلمانان را بر زمین می ریزند، هوشیاری و تدبیر مراجع عظام تقلید به ویژه حضرت آیت الله العظمی سیستانی(حفظه ا… تعالی) با صدور فتوای جهاد کفایی معظم له و فتوای علمای اهل سنت، تضمین کننده تمامیت ارضی و سرافرازی و آسایش این ملت خواهد بود؛ ما نیز با حمایت کامل از این فتوا و ایستادگی های علما و مراجع شیعه و سنی و قدردانی از لبیک مردم بصیر عراق، همه آحاد این ملت را به وحدت و پشتیبانی از مقام مرجعیت توصیه می نماییم.

علما و مدرسین حوزه علمیه مشهد ضمن ابراز انزجار از اقدامات سبعانه گروه های تکفیری و بعثی و دولت های دست اندرکار و پشتیبان آنان، از آحاد ملت های مسلمان به ویژه ملت بزرگ عراق حفظ وحدت و یکپارچگی شیعه و سنی و هوشیاری و بصیرت بیش از پیش و از مجامع جهانی و بین المللی لزوم محکومیت این گروه و اینگونه حرکات خونین را خواستار است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 8