تدوین کتاب الغدیر با استفاده از ۱۰ هزار منبع

حجت الاسلام والمسلمین جواد مروی
  عضو جامعه مدرسین با اشاره به این که علامه امینی(ره) در نگارش کتاب الغدیر مکررا به ۱۰ هزار جلد کتاب مراجعه داشته است، ادامه داد: علو همت، علمای ما را به نتایج بسیار بالایی رسانده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین جواد مروی در دیدار جمعی از مسؤولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: باید روحیه علو همت را که در خلف صالح ما وجود داشته است، در میان طلاب بازتاب بدهیم تا این روحیه همواره زنده باشد و تا آخر با این روحیه سیر کنند.

وی ادامه داد: در این صورت پیشرفت‌های علمی حاصل می‌شود و شاهد یک حرکت روبه جلو خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به این که علامه امینی در نگارش کتاب الغدیر مکررا به ۱۰ هزار جلد کتاب مراجعه داشته است، ادامه داد: علو همت، علمای ما را به نتایج بسیار بالایی رسانده است.

وی ادامه داد: اگر علو همت در میان طلاب وجود داشته باشد، همه مشکلات را تحمل می‌کنند و کار خود را به پیش می‌برند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به‌روز بودن در مباحث مختلف را یکی دیگر از موضوعات مهم در حوزه‌های علمیه دانست و ادامه داد: در مباحث پژوهشی لازم است چند مغز متفکر موضوع‌یابی و طراحی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در مورد خواهران مباحث چالشی مهمی وجود دارد، یادآور شد: در این زمینه عده‌ای نخبه باید برنامه‌ریزی و در سطح دنیا مباحث چالشی را رصد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی بی‌توجهی به حفظ قرآن را از تهمت‌های دشمنان نسبت به شیعه برشمرد و یادآور شد: اگر حافظان قرآن را تربیت کنیم که به مفاهیم مسلط باشند و در انظار عمومی مطالب را عرضه کنند، بسیاری از مباحثی که علیه شیعه مطرح می‌شود، به صورت شفاف رد می‌شود.
وی مساله تهذیب را از موضوعات مهم در حوزه برشمرد و گفت: باید این مساله را با برنامه‌ریزی، توجه به معنویات، ادعیه و قرآن بهبود بخشید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم تربیت مدرسان با توانایی مطلوب، اظهار داشت: چه در حوزه‌های علمیه خواهران و چه در حوزه‌های علمیه برادران، مدرس مطلوب جامع کم داریم، بنابراین حوزه به ویژه حوزه علمیه خواهران باید در این زمینه برنامه‌ریزی کند.
وی با بیان اینکه اساتید در شکوفایی استعدادها و نخبه‌سازی نقش عظیمی دارند، ادامه داد: شاید یک استاد معلومات داشته باشد، اما فاقد روش تدریس باشد، این استاد یک استاد مطلوب جامع نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه حوزه علمیه یک آکادمی علمی صرف نیست تا وقتی کسی که از آن فارغ‌التحصیل می‌شود، از مدرک آن استفاده کند، افزود: حوزه علمیه رسالت انبیا و ائمه را بر عهده دارد که همان شناخت، تبیین و تحقیق در دین، رفع شبهات و پاسخ به سئوالات دینی است. ما نیز طبق این هدف باید برنامه‌ریزی کنیم.

وی از حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به عنوان فردی صاحب فکر و طرح یاد کرد و ادامه داد: این مساله برای مدیریت یک نقطه مثبت است و می‌تواند پشتوانه‌ای برای حرکات بزرگ باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 12