بسیج خراسان رضوی برای حاشیه‌نشینی مشهد چاره‌اندیشی کند

خبرگزاری فارس: بسیج خراسان رضوی برای حاشیه‌نشینی مشهد چاره‌اندیشی کند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج خراسان رضوی باید برای حاشیه‌نشینی مشهد چاره‌اندیشی کند.

سردار محمدرضا نقدی ، در دومین اجلاسیه مجمع بسیج استان خراسان رضوی، فلسفه مجمع بسیج را مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها دانست و اظهار کرد: اگر به دنبال الگوی تمدن اسلامی پیشرفت هستیم یکی از شاخصه‌های آن مشارکت مردم در تصمیم‌گیری و اجرا است.

وی تفکر مدیریت اسلامی را مسئول بودن همه مردم در جامعه عنوان کرد و افزود: نظام اسلامی همانند دموکراسی غربی نیست که مردم رأی بدهند و کنار روند تا دولت هر که را خودش می‌خواهد انتخاب کند، بلکه مردم ایران خودشان در تمام صحنه‌ها در جامعه حاضر هستند.

نقدی با بیان اینکه دولت و ملت از یکدیگر جدا نیستند، تصریح کرد: همه باید در صحنه حاضر باشند و نقش‌آفرینی کنند و همه کارها را به دوش دولت نیندازند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خصوصیت دیگر الگوی مدیریت اسلامی پیشرفت را تصمیمات محلی دانست و ادامه داد: به جز مسائل سیاسی مهم و برنامه‌های کلان، تصمیم محلی بر مرکزیت ارجحیت دارد.

وی با اشاره به اینکه ما امروز گرفتار مرکززدگی شده‌ایم، ابراز کرد: باید از مسائل تئوریک فاصله گرفت و در بخش‌های عملیاتی و محلی وارد شویم و به اقتضاء همان محل برنامه‌ریزی کنیم.

نقدی بسیج را موتور حرکتی تمام نهادها عنوان کرد و افزود: در جبهه اقتصادی اگر بسیج جلو نیاید بسیاری از حرکت‌های اداری کم‌ فروغ می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص تضمین مجامع بسیج، اظهار کرد: اگر در کل کشور محفل‌های کوچک ۱۵ نفره هم تشکیل شود اثر خودش را می‌گذارد، حال اگر یک سطح بالا در جامعه همچون مجمع بسیج که جمعی از نخبگان را در خود دارد فعالیتی انجام دهد، قطعا این فعالیت جریان‌ساز و تأثیرگذار خواهد بود.

وی حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد برنامه‌های بسیج را محلی دانست و گفت: باید برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد که ۱۰۰ درصد برنامه‌ها محلی باشد.

این مقام مسئول خطاب به نخبگان بسیجی گفت: در داخل تشکیلات از موازی‌کاری اجتناب کنید اما در خارج تشکیلات فعالیت‌های انجام شده در راستای کار خود را مکمل کارتان بدانید.

نقدی به حدود ۹۰۰ هزار حاشیه‌نشین در مشهد اشاره کرد و افزود: مجمع بسیج خراسان رضوی برای حاشیه‌نشینی مشهد چاره‌ای بیاندیشد و علاوه بر بازسازی مساجد و اماکن فرهنگی در این مناطق به فکر بازگرداندن ساکنان این مناطق به روستاهایشان باشد.

وی ادامه داد: شخصی که از روستا به حاشیه شهر آمده اول از همه شخصیتش خدشه دار می‌شود، چرا که از یک تولیدکننده در روستای خود تبدیل به یک فرد مصرف‌کننده در شهر می‌شود.

این مقام مسئول به تشکیل باشگاه کشاورزان جوان اشاره کرد و افزود: مجمع بسیج با کمک این باشگاه شورایی تشکیل دهد تا به فکر آبادانی روستاها بیفتند و افراد حاشیه شهر را به روستاها بازگردانند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین  مشهد را یک منطقه فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز دانست و عنوان کرد: دشمن روی مناطق فرهنگی سرمایه‌گذاری می‌کند چون این مناطق تأثیرگذارتر از سایر نقاط هستند.

نقدی به مصادیق و ظرفیت‌های خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: زعفران و گندم نمونه‌ای از مصادیق استان خراسان رضوی است که مجمع بسیج باید روی این ظرفیت‌ها تمرکز کند.

وی در ادامه از پیوند بین صنعت و دانشگاه گفت و خاطرنشان کرد: پیوند بین صنعت‌ و دانشگاه یکی از وظایف مجمع بسیج است که متأسفانه امروز مشاهده می‌کنیم صنعتی که باید با دانشگاه تعامل داشته باشد به سمت واردات می‌رود.

سردار نقدی در پایان به حضور گروهک داعش در عراق اشاره کرد و یادآور شد: جنگ در عراق جنگی است که آمریکا آن را راه انداخته است و با حمله به کشورها کودن بودن خود را ثابت می‌کند، چرا که در جریان جنگ تحمیلی از دل دفاع مقدس سپاه و بسیج به‌وجود آمد و پس از آن در حمله به لبنان، حزب‌الله لبنان ایجاد شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 6