سهم خیره‌کننده ایرانیان از بازی‌های رایانه‌ای/حوزه بازی‌های رایانه‌ای را دریابد

حوزه بازی‌های رایانه‌ای را دریابد

حجت الاسلام حبیب داستانی  در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به ظرفیت های عظیم حوزه در عرصه های مختلف، گفت: امروز حوزه به واسطه منابع غنی و طلاب و محققین پرتلاش و توانمند توانسته در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی به صورت کاملا تخصصی وارد شود و انتظار می رود که از این مجموعه ها و گروه های علمی حمایت شود.
این کارشناس IT با اشاره به فعالیت شرکت رسانه‌گستر بِنیسی، افزود: ایده اولیه این شرکت ۲۰ سال پیش کلید خورد و از هفت سال پیش با همکاری طلاب توانمند بصورت تخصصی در زمنیه برنامه سازی رایانه ای فعالیت خود را آغاز و پس تولید چندین نرم افزار، به این نتیجه رسید که وارد کار برای کودکان شود.
آماری قابل توجه

وی ادامه داد: پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۴ سینما به عنوان هنرهفتم و پویا نمایی جای خود را به بازی های رایانه ای خواهند داد و امروز در ایران دست کم روزانه ۲۵ میلیون نفر بین چهار تا پنج ساعت مشغول بازی های رایانه ای هستند و اگر ما فقط به طور میانگین روزانه یک ساعت و نیم را محاسبه کنیم، در روز چیزی بیش از ۳۷ میلیون ساعت می شود؛ این سئوال مطرح می شود که با توجه به این زمان ارزشمند، حوزه و حوزویان می توانند آن را مدیریت کرده و غذای روح جوان و نوجوان ایرانی را تامین کنند؟

حجت الاسلام داستانی (بنیسی) در ادامه فعالیت شرکت رسانه گستر بِنیسی را گامی در راستای تأمین نیازهای جوانان و نوجوانان ذکر کرد و یادآور شد: طی سال ها فعالیت این مجموعه، هیچ نهاد و ارگانی دولتی و غیر دولتی ما را در راستای اهداف اسلامی و ایرانی که برگرفته از آموزه های دینی است، حمایت نکرد و آنچه امروز به آن دست در عرصه های مختلف ملی و بین المللی به آن دست یافته ایم، حاصل تلاش خالصانه همکاران است.

وی اضافه کرد: امروز ما می توانیم مدعی شویم تنها موسسه ای هستیم که بازی های رایانه ای را با ساختار و چارچوب های اسلامی و ایرانی و رعایت همه حساسیت ها، برای گروه های سنّی جوان و نوجوان تولید می کنیم.

لزوم حمایت از فرزندان حوزه

این فعال صنعت IT تاکید کرد: ما به عنوان فرزندان حوزه از حوزه می خواهیم با حمایت به موقع گام مهم و اساسی برای فردای نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی بردارد.

مدیر عامل شرکت رسانه‌گستر بِنیسی ادامه داد: درخواست ما از حوزه این است که نه تنها از ما، بلکه از همه گروهها و مراکز کوچک و بزرگی که خمیرمایه حوزوی دارند، حمایت کند تا به اهداف خود هر چه زودتر دست یابند.

وی در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه های مختلف شرکت رسانه گستر بِنیسی در داخل و خارج کشور، گفت: ماحصل فعالیت ها، دریافت هفت لوح و تندیس افتخار از جشنواره و نمایشگاه بین المللی، ملی و استانی است.

حجت الاسلام داستانی با اشاره به وجه تمایز فعالیت شرکت رسانه گستر بِنیسی با سایر شرکت های مشابه در کشور، تصریح کرد: آنچه ما را نسبت به سایر شرکت های همسو متمایز ساخته، ورود تخصصی در زمینه های فرهنگ تشیع، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

بهره گیری از آخرین تکنولوژی ها

مدیرعامل شرکت رسانه گستر بنیسی خاطرنشان کرد: استفاده از آخرین تکنولوژی های موجود و امکانات روز،  این ظرفیت را فراهم کرده که بهترین بازی ها را تولید و در اختیار نوجوانان و جوانان قرار دهیم.

وی همچنین به محصولات تولید شده این شرکت طی ۵ سال اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر دو محصول “علمیات انهدام (نبرد فاو)” و “علمیات انهدام دو(نبرد خرمشهر)” با محتوایی کاملا ارزشی تولید و روانه بازار شده و محصول دیگر با عنوان “عملیات انهدام ۳” با موضوعی فراملی و بین المللی، تا سال آینده تقدیم علاقه مندان می شود.

“انهدام ۲″؛ با محتواترین بازی رایانه‌ای اسلامی ایرانی

حجت الاسلام حبیب داستانی (بنیسی) با معرفی آخرین محصول شرکت رسانه گستر بِنیسی، گفت: مجموعه بازی‌های رایانه‌ای سه‌بعدی «عملیّات انهدام» را می‌توان نخستین مجموعه بازی‌های رایانه‌ای ارزشی و مبتنی بر دفاع مقدّس دانست که علاوه بر محتوای زیبا و جذّاب، از نظر گرافیک، هوش مصنوعی، صوت، رابط کاربری و… نیز دارای ویژگی‌های ممتازی نسبت به بازی‌های رایانه‌ای دیگر داخلی و خارجی است.

وی افزود: بازی رایانه‌ای سه‌بعدی «عملیّات انهدام ۲ (نبرد آزاد سازی خرّمشهر)» که دومین بازی از این مجموعه بازی‌ها می‌باشد، با تلاش‌های مستمر و خودجوش شرکت رسانه‌گستر بِنیسی و بدون حمایت‌ها و مشارکت‌های ویژه و بزرگ دولتی و در مدّت حدود ۳ سال ساخته شد.

ویژگی های «عملیّات انهدام ۲ »

این کارشناس حوزوی با اشاره به ویژگی های این بازی، ادامه داد: بازی رایانه‌ای سه‌بُعدی «عملیّات انهدام ۲ (نبرد آزاد سازی خرّمشهر)» دارای ویژگی‌ها و شاخص‌های برجستهٔ فراوان دینی و ملّی است، به‌گونه‌ای که شاید مقایسهٔ دیگر بازی‌های تولیدی داخل کشور از نظر محتوا با این بازی، درست باشد، از همین رو می‌توان این بازی را بامحتواترین بازی رایانه‌ای تولیدشده بر اساس نگرش راهبردی شیعه و نظام کاربردی سبک زندگی اسلامی ایرانی دانست.

حجت الاسلام داستانی(بنیسی) خاطرنشان کرد: کارشناسی‌های انجام‌شده نشان می‌داد که تولید و عرضهٔ بازی رایانه‌ای با موضوع دفاع مقدّس از اولویّت‌ها است، دغدغه‌ای که شاید بسیاری آن را به فراموشی سپرده‌اند؛ کسانی که هنوز هم به انجام بازی‌های رایانه‌ای جنگ جهانی دوم با آرزوی فتح برلین مبادرت می‌ورزند!

وی گفت: انجام تحقیقات گستردهٔ میدانی و کتابخانه‌ای، انتخاب عملیّات قابل اجرا و جذّاب، استفاده از مشاورین نظامی و فرماندهان دفاع مقدّس، از عوامل دورساختن بازی از جهان‌های تخیّلی جنگی و ناهماهنگ با طبیعت بشری و مستند بودن داستان، محیط‌ها و دیگر عناصر بازی بودند؛ آفتی که برخی از بازی‌سازان به آن دچار بوده و بازی‌هایی غیرمربوط با فرهنگ دینی و ملّی را تولید و عرضه می‌کنند و تنها به عنوان «بازی رایانه‌ای دفاع مقدّس» بسنده می‌نمایند.

تشکیل کارگروه تخصصی

وی یادآور شد: پیش از شروع مراحل فنّی تولید بازی، کارگروهی جهت تهیّه بازی‌نامه بازی برای نخستین بار در کشور تشکیل گردید و افراد متخصّص در رشته‌های مختلف داستان‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی، امور مذهبی، امور نظامی و روان‌شناسی در آن حضور یافتند و در سلسله جلساتی، توانستند بازی‌نامه‌ای دقیق و کارشناسی‌شده از دیدگاه‌های مختلف را در ۷۰ صفحه برای بازی تهیّه و تدوین کنند.

حجت الاسلام داستانی(بنیسی) بازی علمیات انهدام ۲ را داستانی منسجم، منطقی، مستند و با مفهوم توصیف کرد و گفت: سیر داستانی از نکات بسیار مهم و تأثیرگذار در هر بازی‌نامه است سیری که به صورت منسجم، منطقی، مستند و با مفهوم در بازی‌نامه «عملیّات انهدام ۲ (نبرد آزاد سازی خرّمشهر)» مراعات شده است.

مدیر عامل شرکت رسانه گستر بِنیسی در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره نقد بازی «عملیات انهدام ۲»، ابراز داشت: این جشنواره با هدف نقد این بازی و چگونگی ساخت بازی‌های دفاع مقدّس‌ در حال برگزاری است که سوم خردادماه جلسه نقد و بررسی آن برگزار خواهد شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 12