عراق با تدبیر علما به آرامش خواهد رسید

download (2)
تا قبل از فتوای آیت‌الله‌العظمی سیستانی، دولت عراق برای مقابله با داعش، با چالش جدی روبرو بود، اما با ورود مراجع عظام به این مسئله، صحنه برگشت و نوری مالکی بر اوضاع تسلط یافت.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری، در حاشیه بازدید از خبرگزاری  حوزه و هفته‌نامه افق در نشستی با دست‌اندرکاران این رسانه، به بررسی و تحلیل عوامل زمینه ساز بحران و آخرین تحولات عراق پرداخت.
وی، ملت عراق را مردمی پایبند به اعتقادات، نجیب و محب اهل‌بیت‌(ع) خواند و تصریح کرد: مردم این کشور به دور از فرهنگ غربی و سم‌پاشی‌های غرب، در مقایسه با سایر کشورها، دغدغه بیشتری نسبت به مسایل دینی دارند و به تعبیری می‌توان گفت “اعتقادات بزرگترین سرمایه آنان است”و این مسئله خوش‌آیند غرب نیست.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به این که در دانشگاه ها و مراکز علمی عراق، کمتر شاهد بدحجابی و کم‌توجهی به ارزش‌های اسلامی هستیم، یادآور شد: غرب به صورت چراغ خاموش، اعتقادات ملت عراق را نشانه گرفته و از طرق مختلف از جمله ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای، در صدد ضربه زدن به هویت اسلامی آنان است.

عوامل پشت پرده بحران

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با تحلیل عوامل پشت پرده و زمینه ساز بحران در عراق، بروز مشکلات و حواشی سیاسی پس از انتخابات اخیر این کشور را یکی از عوامل سوء استفاده غرب خواند و ادامه داد: سهم‌خواهی گروه‌های سیاسی و مشکلات پس از انتخابات باعث شد که دولت نوری مالکی تمرکز خود را معطوف به حل مشکلات سیاسی کشور نماید و تا حدودی از وضع استان‌هایی چون نینوا، صلاح‌الدین و… غافل شود، این مسئله فضا را برای ورود گروه تکفیری موسوم به (داعش)، با پشتیبانی غرب و همکاری مزدوران داخلی فراهم کرد.

وی تصریح کرد: دنیای استکبار و در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از فرصت اختلافات سیاسی عراق، با همکاری برخی سران عرب و همراهی بعثی ها و مزدوران داخلی، گروه تکفیری- تروریستی داعش را تجهیز و روانه عراق کرد.

تبانی آمریکایی ها با خائنین!

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به تبانی آمریکا‌یی‌ها با بعثی‌ها و برخی فرماندهان خود فروخته و خائن ارتش عراق، ابراز داشت: تصرف موصل و بخش‌های دیگری از عراق توسط داعش، نتیجه این تبانی و خیانت بود.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری به تاثیر فتوای مرجعیت شیعه در حل بحران عراق نیز اشاره کرد و گفت: تا قبل از فتوای آیت‌الله‌العظمی سیستانی، دولت عراق برای مقابله با داعش، با چالش جدی روبرو بود، اما با ورود مراجع عظام به این مسئله، صحنه برگشت و نوری مالکی بر اوضاع تسلط یافت.

لبیک میلیونی به مرجعیت

وی با تاکید بر این که نقش محوری مراجع عظام در تثبیت اوضاع عراق غیر قابل کتمان است، یادآور شد: فتاوای مراجع، در بسیج میلیونی نیروهای مردمی و تقویت ارتش عراق برای مقابله با داعش، تکفیری‌ها را زمین‌گیر کرد و انشاءالله به زودی طومار آنها برچیده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری، وحدت و یکپارچگی ملت عراق و تبعیت آنان از مرجعیت را مهمترین عامل پیروزی در مقابل داعش و نابودی این گروه تکفیری – تروریستی خواند و تصریح کرد: غرب و تکفیری‌ها هرگز تصور نمی کردند که در عراق شکست بخورند، اما هوشیاری و بیداری مرجعیت، تمام نقشه‌های آنان را نقش بر آب شد.

رأی قاطع مردم به نوری مالکی

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق همچنین با اشاره به رأی قاطع مردم عراق به نوری مالکی، تصریح کرد: مردم عراق خواهان امنیت، آرامش و یکپارچگی و انسجام کشور هستند و رأی آنان به ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی این مسئله را ثابت کرد.

نقش رسانه حوزه در آگاهی بخشی

وی، در پایان، نقش رسانه حوزه در آگاهی بخشی به امت اسلامی و برملاء کردن چهره واقعی دشمنان اسلام را مهم ارزیابی کرد و گفت: رسانه حوزه می‌تواند در فضای بین‌المللی بیش از پیش حضور داشته باشد و پیام‌های مکتب اهل‌بیت‌(ع) را به سراسر دنیا منتقل نماید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 6 =