شباهت داعشی‌ها به دشمنان سیدالشهداء

IMAGE633933768234022500
آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی تشریح کرد
حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی با حمایت از فتوای مرجعیت برای مقابله با گروهک داعش گفتند: داعش هیچ بهانه‌ای برای خونریزی سفّاکانه ندارد واگر بتواند حرم مطهر سیّدالشهداء و امیرالمؤمنین(علیهم السلام) را هم ویران می‌کند.

این مرجع تقلید  در دیدار با رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن،  به خطر داعش و گروه های تکفیری برای عراق و منطقه اشاره کرده و نسبت به سوء استفاده استکبار و غرب از جهل این گروه ها هشدار دادند.

 داعش محصول جهل است

ایشان با بیان این که نبود علم است که باعث به وجود آمدن گروه هایی مانند داعش می شود، اظهار داشتند: این تکفیری‌ها، این داعشی‌ها که برای رسیدن به بهشت! این‌طور سفاکانه مردم را می‌کُشند در حالی که خودشان را مجاهد هم می نامند! به خاطر جهل آنهاست، لذا معلوم می‌کند که اگر علم نباشد و فقط غریزه و جهل و عاطفه باشد گروه هایی چون داعشی‌ها در منطقه پیدا می‌شوند.

 ایشان با بیان این که دین اسلام بر دانش افروزی و علم آموزی تاکید فراوان دارد، بیان داشتند: پیامبر  فرمودند، در روز قیامت که مرکّب علما را با خون شهدا می‌سنجند، معلوم می‌شود مرکّب علما سنگین‌تر از خون شهداست. چرا که آن مرکّب و آن قلم و آن اعلامیه‌هاست که جوان‌ها را هدایت می‌کند. همانطور که اعلامیه‌های امام راحل بود که جامعه را به طرف شهادت کشاند و این کشور را حفظ کرد و الآن هم فتوای مرجعیّت عراق است که جوان‌ها را هدایت می کند.

 تنها مرجعی که  راه را نشان می دهد

 معظم له با تاکید بر این که تنها مرجعی که می‌تواند راه را نشان بدهد مرجع علمی است، اظهار داشتند:  منشأ کارهای این گروه تکفیری داعش که این‌طور در عراق، به جز مردم بیگناه، اعتاب مقدسه را نیز تهدید کردند و اگر از دستشان بر بیاید حرم مطهر سیّدالشهداء, حرم مطهر امیرالمؤمنین(علیهم السلام) را هم ویران می‌کنند، نبود علم است.

حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه دادند: وقتی علم نباشد، معرفت نباشد، تشخیص صحیح نباشد بیگانه از این افراد جاهل سوء استفاده می‌کند، اینها را به بهانه شیعه و سنی، به جان یکدیگر انداخته و خونریزی راه‌ می‌ اندازد، و این در حالی است که شیعه و سنّی سالیان متمادی در ایران و عراق با هم زندگی می‌کردند بدون این که روی یکدیگر شمشیر و اسلحه بکشند.

 شباهت داعش به  دشمنان سید الشهداء

ایشان با تشبیه گروه داعش به دشمنان سید الشهداء در روز عاشورا که بدون هیچ بهانه ای دست به کشتار و خونریزی زدند، بیان داشتند: در روز عاشورا وجود مبارک  سیّدالشهداء(سلام الله علیه) به مردمی که برای کشتن او صف کشیده بودند، فرمود: برای چه چیزی جمع شدید تا مرا بکشید؟ مشکل سیاسی با من دارید؟ مشکل امنیتی دارید؟ مشکل شرعی و دینی دارید؟ ما بدعتی گذاشتیم؟ خونریزی کردیم؟ کسی را ترور کردیم؟ هیچ کدام از این موارد نیست، پس شما خونی از ما طلب ندارید، مثل یک مُشت ملخ این‌جا جمع شدید برای اینکه مرا بکُشید برای چیست؟ الآن این داعشی‌ها واقعاً همین‌طورند، هیچ بهانه‌ای برای خونریزی سفّاکانه ندارند.

داعش خطری برای جهان اسلام

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان با اظهار امیدواری به تطهیر جامعه اسلامی از خطر تکفیری ها و سلفی ها، بیان داشتند:  این گروه تکفیری داعش یک خطر سنگین برای تمامی کشورهای اسلامی است، امیدواریم ذات اقدس الهی آن عقل و درایت را به جامعه اسلامی عطا کند که این خطر تکفیری‌ها, خطر سلفی‌ها و این خونریزی‌های بی‌جا که در اثر جهالت اینها از یک سو و سوء استفاده از جهل اینها به وسیله استکبار و صهیونیسم از سوی دیگر دارد ، بوجود آمده و این‌طور فاجعه به بار می‌آورد، کلاً تطهیر بشود و رخت بربندد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 9 =