درخواست اهل سنت سیستان برای اعزام به عتبات

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عشق به اهل بیت (ع) در میان اهل سنت موج می‌زند، گفت: اهل سنت دوستدار خاندان رسول الله (ص) و متقاضی اعزام و مدیریت کاروانهای اهل سنت به عتبات عالیات هستند.

علی اوسط هاشمی روز سه شنبه در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان حج و زیارت افزود: بایستی شرایطی فراهم شود تا دوستداران اهل بیت (ع) از مذاهب دیگر که نگاهی توأم با تکریم به اهل بیت دارند، کاروانهای زیارتی را با مدیریت خود به این اماکن مقدس اعزام کنند.

وی همچنین از رییس سازمان حج و زیارت خواست تا سهمیه هایی نیز برای کسانی که خدمات ارزنده ای برای مردم انجام داده اند و در این استان منشاء خیر بوده اند در نظر گرفته شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به گستردگی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به اینکه اکنون از نقاط محدودی کاروانها به عتبات عالیات اعزام می‌شوند و از طرفی این استان پهناور با ۱۹ شهرستان دارای پراکندگی زیادی است، امیدواریم نقاط بیشتری برای اعزام کاروانهای زیارتی در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به فعالیت پنج فرودگاه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انتظار می‎رود با توجه به گستردگی این استان، اعزام زائران به مکه مکرمه و عتبات عالیات علاوه بر فرودگاه بین المللی زاهدان از سایر فرودگاه‎ها نیز انجام شود.
هاشمی، اعزام کاروانهای زیارتی به حج و عتبات عالیات را فرصت بسیار خوبی برای گسترش وحدت دانست و اظهار داشت: سکونت اقوام و مذاهب مختلف در سیستان و بلوچستان و موقعیت و شرایط خاص جغرافیایی آن موجب شده تا دشمنان، این منطقه را هدف قرار داده و تلاش برای ایجاد اختلاف و تفرقه را بیشتر کنند که برای خنثی سازی این دسیسه‌ها و گسترش وحدت و همدلی، می‌توان از فرصت اعزام کاروانهای مشترک شیعه و سنی استفاده کرد.
وی گفت: همسایگی سیستان و بلوچستان با کشورهایی که بالاترین فشار تکفیری‎ها و گروه‎های سلفی را دارند، این استان را در معرض برخی تحرکات و القائات قرار داده که خوشبختانه مردم شیعه و سنی این استان به حدی از بلوغ سیاسی رسیده‎اند که کمتر تحت تأثیر این القائات قرار می‎گیرند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 3 =