خداحافظی با بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن

81002-242392-1403590526

ضرغامی: عدم وجود بخش عفاف و حجاب به معنای بی‌توجهی ما به این حوزه نیست بلکه ما قصد داریم از این طریق به صورت عملی فرهنگ حجاب را در جامعه ترویج دهیم.

«برزین ضرغامی» قائم مقام بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به نبود بخش عفاف و حجاب در این دوره از نمایشگاه قرآن، اظهار داشت: عدم وجود بخش عفاف و حجاب به معنای بی‌توجهی ما به این حوزه نیست بلکه ما قصد داریم از این طریق به صورت عملی فرهنگ حجاب را در جامعه ترویج دهیم.
وی درباره برنامه‌های نمایشگاه قرآن در حوزه عفاف و حجاب، خاطر نشان کرد: درست است که امسال بخش عفاف و حجاب به صورت جداگانه وجود ندارد اما در تمامی بخش‌ها به آن توجه شده است به طوری که آثار مکتوب و نرم‌افزاری بسیاری در حوزه عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن عرضه می‌‎شود تا علاقه‌مندان علاوه بر آشنایی با اهمیت این حوزه بتوانند آن را در زندگی خود به کار گیرند.
در نمایشگاه قرآن امسال فروش چادر نداریم
ضرغامی با بیان اینکه در نمایشگاه قرآن سال جاری غرفه‌ای نیز به بحث عفاف و حجاب خواهد پرداخت، افزود: در نمایشگاه قرآن با اختصاص غرفه خاصی به عفاف و حجاب الگوی برتر حجاب را نیز معرفی خواهیم کرد که در این راستا نشست‌هایی را نیز در نظر گرفته‌ایم.
قائم مقام بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ادامه از برگزاری ویژه‌برنامه‌ای به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س) در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: در این برنامه علاوه بر معرفی حضرت خدیجه(س) به تبیین جایگاه حجاب نیز خواهیم پرداخت.
وی با اشاره به اینکه بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن هر سال ابزاری برای کسب درآمد برخی افراد شده بود، ادامه داد: وظیفه ما فرهنگ‌سازی است بنابراین امسال فروش چادر را در نمایشگاه قرآن نداریم چرا که در سال‌های گذشته همواره شاهد گران‌فروشی افراد در این بخش بودیم؛ علاوه بر این محصولات ارائه شده در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن نمایانگر حجاب واقعی مسلمانان نبود.
ضرغامی با بیان اینکه در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن تنها به مباحث اقتصادی پرداخته می‌شد، اظهار داشت: نمایشگاه قرآن محلی برای انس بیشتر با قرآن و دستورات الهی است اما در سال‌‎های اخیر بخش فروشگاهی بر بخش نمایشگاهی غلبه داشت که این امر لطمه زیادی به مباحث قرآنی در نمایشگاه می‌زد بر همین اساس ما بخش عفاف‌ و حجاب را در نمایشگاه قرآن امسال به شیوه‌ای دیگر برگزار خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه قرآن در باغ موزه دفاع مقدس فرصتی برای پرداختن به ارزش‌های ملی نیز خواهد بود، افزود: باغ موزه دفاع مقدس جاذبه‌های زیادی دارد که برگزاری نمایشگاه قرآن در بین این همه زیبایی تجلی خاصی خواهد داشت که به طور حتم قرار گرفتن ارزش‌های دفاع مقدس در کنار قرآن سبب شکوه بیشتر این نمایشگاه می‌شود.
ضرغامی با بیان اینکه برنامه‌های نمایشگاه قرآن امسال متفاوت از سال‌های گذشته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه اقشار مختلف جامعه از نمایشگاه قرآن بازدید می‌کنند ما برنامه‌های متناسب با همه افراد در نظر گرفته‌ایم بر همین اساس می‌توانیم ادعا کنیم برنامه‌های نمایشگاه قرآن امسال برتر از سال‌های گذشته خواهد بود.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 7 =