توجه جدی به نشاط جوانی رمز اثرگذاری فعالیت‌ مبلغان

arm

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نوع طرح مباحث دینی باید متناسب با روحیات و ویژه‏گی‏های شخصیتی مخاطب باشد و اگر این تناسب وجود نداشته باشد درک مطلب برای مخاطب خیلی سخت خواهد بود

حجت‏الاسلام والمسلمین محمود رجبی، قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ، شیوه‏های تبلیغ و ترویج معارف دینی ابعاد زیادی دارد، گفت:  یکی از این ابعاد، بعد محتوای دینی است که به لطف خدای متعال در این زمینه محتوای غنی و جامعی داریم.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه یکی دیگر از ابعاد ترویج معارف دینی را بعد زیبا شناختی عنوان کرد و ابراز داشت: اگر بتوانیم این بعد زیبا شناختی معرف دینی را استخراج کنیم و به جوانان ارائه کنیم به یقین مورد پذیرش جوانان و نوجوانان قرار می‏گیرد.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به این که گاهی نقش ما در تعامل با جوانان این است که معارف متعارف با نیازهای جوانان را بیان کنیم، اظهار داشت: باید معارف دینی به گونه‏ای بیان شود که با روحیات، اخلاقیات و خصوصیات دوره جوانی منافاتی نداشته باشد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) به اهمیت شیوه طرح مباحث دینی و اعتقادی در بین مردم و جوانان اشاره کرد و تصریح کرد: نوع طرح مباحث دینی باید متناسب با روحیات و ویژه‏گی‏های شخصیتی مخاطب باشد و اگر این تناسب وجود نداشته باشد درک مطلب برای مخاطب خیلی سخت خواهد بود.

حجت‏الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که دوران جوانی دوران شکوفایی عقل انسان است، ابراز داشت: مبلغان دینی باید معارف دینی و مباحث اعتقادی را به گونه‏ای برای جوانان نقل کنند که با استقلال طلبی آنان سازگار باشد و لطمه ای به آن نزند.

وی با اشاره به این‏که دوران جوانی دوران شور، نشاط، تحرک و پویایی است، تصریح کرد: معارفی را که جوانان طالب آن هستند باید با جنبه‏های شور و هیجان جوانی برای آنها مطرح کرد و این نشاط جوانی طبیعت سن جوان است و ما باید از این طبیعت برای القا معارف دینی استفاده کنیم.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان به تنوع طلبی روحیات جوانان اشاره کرد و ابراز داشت: مبلغان دینی باید از شیوه‏های متنوع تبلیغی برای جذب جوانان استفاده کنند تا به صورت بهتری اثرگذار باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 11