عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دشمنی مستکبران با ما بر سر گفتمان انقلاب است نه مسائل هسته ای و نظامی

حجت الاسلام پژمانفر با تأکید بر این که دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران، بر سر فکر و اندیشه و عقاید ما است، گفت: این حماقت بالایی است که عده ای با چشم پوشی از ظلم ۳۵ ساله دشمن بر ملت ما، فکر کنند دعوای ما با آن ها بر سر مسائل نظامی و هسته ای است و بخواهند با دادن باج، مسأله را حل کنند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در هیئت فاطمیون مشهد با اشاره به فردی دانستن دین از سوی برخی، گفت: این عده آثار دین و دین داری را تنها مربوط به آخرت می دانند و معتقدند انبیا آمده اند انسان را هدایت کنند که چگونه در آخرت سعادتمند باشد.

وی ادامه داد: این در حالی است که دین همه زندگی انسان را تحت الشعاع قرار داده و برای همه زندگی برنامه دارد.

پیام انقلاب اسلامی، اثبات توانایی دین در مدیریت جامعه است

حجت الاسلام پژمانفر، بن بست ها و مشکلات پیش روی انسان معاصر در عرصه های مختلف را ناشی از نبود رفتار دینی دانست و افزود: تردیدی نیست که راه نجات بشر از این گرفتاری ها، بازگشت به دین است و پیام انقلاب اسلامی به بشریت نیز همین اثبات توانایی دین در مدیریت جامعه است که در تداوم گفتمان انبیا، توسط امام خمینی(ره) مطرح شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تأثیرات انقلاب اسلامی بر دوقطبی ایدئولوژیک زمان(لیبرالیسم و کمونیسم)، گفت: امروز نیز غرب مانند این دو قطب، رو به اضمحلال است و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، بشر با تغییر مسیر خود در یک پیچ تاریخی در حال بازگشت به دین است.

وی اضافه کرد: اتفاقات و تحولات امروز جهان تحت تأثیر همین گفتمان اسلام ناب و پویا که قدرت مدیریت جامعه را دارد، رقم می خورد و می رود که یک نظام جهانی را در دنیا پایه گذاری کند.

دشمنی مستکبران با ما بر سر گفتمان انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام پژمانفر با بیان این که گفتمان انقلاب اسلامی، همه معادلات ایدئولوژیک، نظامی، سیاسی و غیره را در دنیا به هم ریخت، افزود: به عنوان نمونه، مقاومت و ایستادگی ما در جنگ تحمیلی، تعریف، اصول و قواعد و تحلیل های رایج دنیا را زیر سؤال برد.

وی تصریح کرد: در همین دوران عده ای با تحلیل های مادی پیش بینی می کردند که ما تنها ۴۵ روز می توانیم مقابل دشمن مقاومت کنیم پس بهتر است از همین ابتدا تسلیم شویم اما امام خمینی(ره) فرمودند با قدرت جنگ را ادامه دهید و به خدا اعتماد کنید.

وی افزود: با این نگرش انقلابی، جنگ نه تنها ۴۵روز که هشت سال دست ما بود؛ امام همچنین در پاسخ به پیشنهاد مذاکره هنگام جنگ، فرمودند ما موضوع جنگ را در میدان جنگ حل می کنیم نه سازمان ملل؛ و قطعا اگر آن روز پشت میز مذاکره می نشستیم و با قواعد آن ها بازی می کردیم یک وجب از خاکمان را هم بر نمی گرداندند.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: از ویژگی های امام خمینی(ره)، طراحی میدان و مدلی با قواعد جدید در دنیا بود که محدود به یک جغرافیای خاص نشد و همه معادلات استکبار جهانی برای استثمار ملت ها را به هم ریخت بنابراین اگر با ما دشمنی نکنند جای تعجب دارد.

حجت الاسلام پژمانفر با تأکید بر این که دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران، بر سر فکر و اندیشه و عقاید ما است، خاطرنشان کرد: مسائل هسته ای، نظامی و غیره تنها بهانه ای برای انحراف ذهن ملت از اصل محوری دشمنی است؛ حماقت بالایی است که عده ای با چشم پوشی از ظلم ۳۵ ساله دشمن بر ملت ما، فکر کنند دعوای ما با آن ها بر سر مسائل نظامی و هسته ای است و بخواهند با دادن باج، مسأله را حل کنند.

با روند کنونی دشمن در بسیاری زمینه ها موفق به کاستن سرعت پیشرفت انقلاب شده است

وی با تأکید بر این که ما در عین اعتماد به تیم خودمان، به طرف مقابل هیچ اعتمادی نداریم، گفت: برای مستکبران، گرفتن فرصت و کاستن سرعت پیشرفت انقلاب بسیار اهمیت دارد و متأسفانه امروز در بسیاری موارد اعم از هسته ای و غیره به این هدف رسیده اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: فارغ از جریانات سیاسی، آنچه تاکنون و با وجود همه توطئه ها در پیشبرد انقلاب مؤثر بوده، اتحاد و عدم وجود شکاف میان مردم بوده است اما امروز با ایجاد این شبهه که می شود با مذاکره مسائلمان را با دشمن حل کرده و به دشمنی خاتمه دهیم، سعی دارند میان مردم شکاف ایجاد کند.

حجت الاسلام پژمانفر با یادآوری این نکته که آزاد کردن دارایی های بلوکه شده ایران در امریکا ادعایی بیش نیست، گفت: اختیار این دلارها عملا دست ایران نیست بلکه این ها در کشورهایی چون هند و دبی و … است و ما مجبوریم تنها انچه آن ها می گویند با این دلارها خریداری کنیم.

ایستادگی، فرهنگ ماست / مجلس نباید کوتاه بیاید

وی با بیان این که امروز گفتمان انقلاب خصوصا در زمینه فرهنگی در معرض آسیب های جدی است، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، اگر در عرصه فرهنگ شکست بخوریم در سایر بخش های انقلاب نیز در هر نقطه از پیشرفت که باشیم شکست خواهیم خورد، از همین رو همه تمرکز دشمن بر مسأله فرهنگ است.

نماینده مردم مشهد در مجلس با تأکید بر این که ایستادگی، فرهنگ ما است از توسعه غیرقانونی شبکه اینترنت پرسرعت به بیش از چهارهزار روستای کشور انتقاد کرد و گفت: این در حالی است که این روستاها هنوز فاقد امکانات گاز، آب و برق هستند و از سوی دیگر، مطابق قانون، توسعه اینترنت، نیازمند پیوست فرهنگی و شبکه ملی اطلاعات است.

وی با بیان این که مجلس در اغلب موارد مقابل اینگونه اقدامات کوتاه آمده است، افزود: نتیجه این تساهل ها، اتفاقات نامیمونی چون آزاد شدن بدحجابی در دانشگاه آزاد است.

حجت الاسلام پژمانفر در ادامه با اشاره به ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب در خصوص کند شدن روند تولید علم در دانشگاه ها و تبدیل آن ها به باشگاه های سیاسی، بر لزوم استیضاح وزیر علوم تأکید کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 13