آیت‌الله علم‌الهدی: برخی جا پای رضاخان گذاشته‌اند / با ولنگاری در دانشگاه آزاد مخالفیم

امام جمعه مشهد گفت: برخی جریان‌های سیاسی امروز کشور بعد از ۸۰ سال پایشان را جا پای رضاخان می‌گذارند.
خبرگزاری فارس: برخی جا پای رضاخان گذاشته‌اند / با ولنگاری در دانشگاه آزاد مخالفیم
 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) برگزار شد، با اشاره به روز ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب گفت: در سال ۱۳۱۴ بین ۲ تا پنج هزار نفر از مردم مشهد در شبستان تبریزی و ایوان مقصوره حرم مطهر توسط عوامل رضاخان به گلوله بسته شدند.

وی عنوان کرد: بلافاصله پس از این جنایت ۵۶ کامیون اجساد کشته‌شده‌ها و زخمی‌ها را در اطراف مشهد در زیر خاک ناپدید کردند.

علم‌الهدی گفت: این حرکت رضاخان و این جریان رضاخانی نکته‌ای را به ما ثابت کرده که بی‌حجابی برای کسی که می‌خواهد دین را براندازد یک ابزار قدرتمند است.

خطیب نماز جمعه مشهد ابراز داشت: امروز یک تعداد جریان‌هایی که می‌خواهند با دین مبارزه کنند در صدد گسترش بی‌حجابی در کشور هستند.

وی با بیان اینکه در زمان رضاخان می‌گفتند حجاب مانع پیشرفت کشور است عنوان کرد: مردم ما در آن زمان سوژه این رفتار رضاخانی شدند و هیچ عکس‌العملی نشان ندادند و الان هم کسانی که از حجاب دفاع می‌کنند اینها را آدم‌های تندرو می‌دانند و این عجیب است که در یک دانشگاه وقتی ما می‌گوییم چرا مقابله با بد‌حجابی تعطیل می‌شود می‌گویند این‌ها یک طوفان سیاسی علیه دانشگاه راه انداخته‌اند.

امام جمعه مشهد بیان داشت: ‌امروز برخی جریان‌های سیاسی کشور بعد از ۸۰ سال پایشان را جای پای رضاخان می‌گذارند.

این مسئول ادامه داد: اینکه عده‌ای برای خرید آراء‌شان بیایند بی‌حجابی را در کشور راه بیندازند اینها پیرو سیاست رضاخانی در مملکت هستند.

علم‌الهدی گفت: چه طوفان سیاسی؟ مگر ما گفتیم با دانشگاه آزاد مخالفیم؟ شما می‌گویید در فضای علمی و مقدس بد‌حجابی و ولنگاری آزاد باشد و ما می‌گوییم با بی‌عفتی در این فضا مخالف هستیم.

وی سپس با اشاره به دیدار چند روز گذشته مقام معظم رهبری با مسئولان نظام ابراز داشت: رهبری در دیداری که با مسئولان داشتند فرمودند که مراقب باشید که برخی با شعار اعتدال جریان‌های مومن را کنار نزنند، زیرا همین جریان‌های مومن هستند که در مواقع خطر سینه سپر می‌کنند.

امام جمعه مشهد یادآور شد:‌ مقام معظم رهبری بچه‌های بسیجی و مومن را جریان‌های مومن نامیدند چون اینها به انقلاب و نظام ایمان دارند و نکته بعدی اینکه هر کسی امر به معروف می‌کرد وی را افراطی می‌نامیدند که رهبری در بیاناتشان فرمودند نهی از منکر و استکبارستیزی عین اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری سپس با قرائت بخشی از وصیت‌نامه امام خمینی(ره) گفت: اگر امام و رهبری و اسلام را قبول دارید نظر ایشان همین چیزی است که رهبری فرمودند و در وصیت‌نامه امام هم آمده است.

علم‌الهدی اذعان داشت: در ماه رمضان به بهانه تئاتر دختران دانشگاه را می‌آورند در مقابل نامحرم به رقص وادار می‌کنند اینها باید خودشان وارد عمل شده و با این کارها برخورد کنند.

وی سپس خطاب به مردم خاطرنشان کرد: ما از شما مردم و جوانان می‌خواهیم در مقابل ناهنجاری اول به قانون مراجعه کنید.

امام جمعه مشهد سپس خطاب به مسئولان دولت متذکر شد:‌ ما از دولت دو چیز می‌خواهیم اول اینکه سیاستش را در مورد حجاب مشخص کند دوم اینکه قانون عفاف و حجاب را که از سال ۸۵ تصویب شده و الان هشت سال است خاک می‌خورد اجرایی کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 6