آیت‌الله العظمی مکارم؛ قمه‌زنی وجهه اسلام را تخریب می‌کند

IMAGE634950696518281250
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: اسلام مکتبی است که با خود زنی و آزار و اذیت به بدن و آن هم عمدا مخالف است و قمه زنی عزت اسلام را در جهان زیر سوال می برد و باعث می شود چهره زشتی از اسلام در جامعه جهانی به نمایش در بیاید.

این مرجع تقلید  در دیدار مدیر کل اهدا خون استان قم ،قمه زنی را در جامعه اسلامی مطرود دانستند و اظهارداشتند: راه رسیدن به امام حسین(ع) قمه زدن نیست؛ زیرا امام حسین(ع) با این نوع حرکات که اسلام را به مخاطره بیندازد و باعث تضعیف اقتدار و عزت و آبروی اسلامی شود مخالف است .

معظم له ابراز داشتند: مسلمانان باید بدانند که قمه زنی عملی است که شادی دشمنان ما را فراهم می کندبیان داشتند: اسلام مکتبی است که با خود زنی و آزار و اذیت به بدن و آن هم عمدا مخالف است و این نوع حرکات عزت اسلام را در جهان زیر سوال می برد و باعث می شود چهره زشتی از اسلام در جامعه جهانی  به نمایش در بیاید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  اظهار داشتند : آنهایی که در گذشته قمه زنی را جایز می دانسته اند هم اکنون چنین کاری را جایز نمی دانند؛ زیرا قیام امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن اسلام بود نه تخریب اسلام، قمه زنی وجهه اسلام را تخریب می کند .

این مرجع تقلید با اشاره به این که امام حسین(ع) با قیام خود حیات دوباره به اسلام و مسلمانان بخشده است خاطر نشان کردند: شیعیان با اهدا ء خون به سرور و سالارشان امام حسین(ع) اقتدا کنند، زیرا اهدا خون  نجات دادن جان یک مومن است .

 اهدا ء خون واجب کفایی است

ایشان با تاکید براهدا خون گفتند اهدا کردن خون واجب کفایی است؛ زیرا اهدا خون، اهدا کردن زندگی است بنابراین اهدا آن بر هر مسلمانی واجب کفایی است .

معظم له  افزودند : خون مایه حیات است واهمیت آن بر سایر امور بیشتر است به همین خاطر  اسلام یکی از کارهای مهم را اهدا خون دانسته است .

ایشان اهدا خون را اهدا سلامتی بر شمردند واظهار داشتند : لازم است مسئولین تمام تلاش خود را بکار ببندند تا از طریق آزمایشات خون سالم به دست بیماران برسد .

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در خاتمه اطلاع رسانی درست و به موقع را امری ضروری برای اهدا بیشتر خون دانسته و بر ضرورت اطلاع رسانی بیشتر تاکید کردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 1 =