امام‌جمعه اهل‌سنت بندر لنگه: تکفیری‌ها مسلمان نیستند

download (1)

امام‌جمعه اهل‌سنت ارمک بندرلنگه، با بیان اینکه جنایات داعش در سوریه و عراق با قرآن و احادیث پیامبر(ص) در تضاد است، گفت: اسلام دین رحمت و مهربانی است و کسانی که مردم بی‌گناه را به رگبار می‌بندند، مسلمان نیستند.
شیخ عبدالرحمان راب، امام‌جمعه اهل‌سنت ارمک بندرلنگه، طی سخنانی با اشاره به جنایات گروهک‌های تکفیری و تروریستی در کشورهای سوریه و عراق، اظهارداشت: تنها راه جلوگیری از ترویج اسلام در غرب این بود که سردمداران دولت‌های استکباری چهره‌ای منفی از اسلام نشان دهند.

وی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس در پشت پرده جنایات گروهک مزدور داعش قرار دارند، تصریح کرد: هیچ دینی کشتن مردم بی‌گناه را مباح ندانسته است، در صورتی که داعش از سوی حامیان خود برای کشتار مسلمانان تجهیز می‌شود.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارمک بندرلنگه با بیان این که تکفیری‌ها نه شیعه هستند و نه سنی، اظهار کرد: داعش و امثال آن، دشمنان شیعه و اهل‌سنت هستند و در این فتنه بزرگ مسلمانان باید اتحاد و همبستگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اسلام در طول تاریخ از افراد تندرو و افراطی ضربات زیادی دیده است، افزود: پشت‌پرده فتنه در اسلام، یهود و منافقین هستند.

شیخ راب با بیان اینکه خداوند در توبه را به روی همگان باز کرده است، تصریح کرد: حتی اگر کسی گناهی هم مرتکب شود با توبه، خداوند آن معصیت را می‌بخشد، ولی هیچ‌کس حق ندارد مسلمانی را که به سمت قبله نماز می‌خواند و شهادتین می‌گوید به قتل برساند.

وی با بیان اینکه جنایات داعش در سوریه و عراق با متن قرآن و احادیث پیامبر(ص) در تضاد است، تشریح کرد: اسلام دین رحمت، مهربانی و عطوفت است و کسانی که مردم بی‌گناه را به رگبار می‌بندند بویی از اسلام نبرده‌اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 5 =