عزم ملی برای گسترش عفاف ایجاد نشده است

حجت الاسلام پژمانفر
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اجرایی نشدن قانون عفاف وحجاب؛
حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اجرایی نشدن قانون عفاف و حجاب، گفت: این روزها در مجلس، طرح سوال از وزرا در خصوص این قانون انجام می شود و با این که همه طبق قانون مکلف هستند ولی عزم جدی وجود ندارد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی  در مراسم بزرگداشت روز عفاف و حجاب در کانون فرهنگی تخصصی حجاب و عفاف علم الهدی با اشاره به برخی نگرش ها به دین که کارکرد دین را منحصر در حوزه های فردی و آثار دین داری را محدود به آخرت انسان می داند، گفت: امروز نیز در کشور ما کسانی با این نگرش وجود دارند.

وی افزود: این در حالی است که مبنای نهضت امام خمینی(ره) این بود که دین توان پاسخ به همه مسائل بشر را دارد و دین تنها راه برون رفت بشر از بن بست ها است. انقلاب اسلامی نیز بر همین مبنا شکل گرفت و امروز نیز با همین گفتمان با دنیا سخن می گوید.

حجت الاسلام پژمانفر، فشارهای شدید و شیطنت ها علیه انقلاب اسلامی را به دلیل گفتمان متفاوت آن و برهم زدن معادلات استکبار جهانی، دانست.

دین آمده است تا دنیای انسان را بسازد

وی با بیان این که گزاره های دینی از سه حوزه احکام، اخلاق و عقاید خارج نیست، تصریح کرد: کارکرد همه این گزاره ها در دنیا است و اصولا دین آمده است تا دنیای انسان را بسازد البته در طول دنیا، اخرت نیز ساخته می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که کسی که دنیای خوب نداشته باشد، آخرت خوب هم نخواهد داشت زیرا دنیا و آخرت در گرو یکدیگر بوده و تفکیک ناپذیرند، افزود: دوری از رذایل مربوط به همه عرصه ها است زیرا به واسطه اخلاقیات است که علم و دانش می تواند در خدمت بشر باشد.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان این که اثر اصلی توحید، در حیات دنیوی انسان است، ادامه داد: جامعه ای که توحیدباور باشد از بسیاری آسیب ها مصون خواهد ماند.

وی با تأکید بر این که گزاره های دینی با طبع انسان همخوانی داشته و تضادی با دنیا ندارد، گفت:  روی آوردن روزافزون زنان در کشورهای مختلف به حجاب، دلیل روشنی بر این امر است. اگر با زبان خوب، دعوت شود، مردم فرار نمی کنند چرا که با طبعشان سازگار است.

محتوای فکری متناسب با ذائقه های مختلف ارائه شود

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به این که نقص در ترویج عفاف وحجاب، مربوط به ضعف تبیین گفتمان به دلیل عدم توان انتقال، تأخیر در انتقال و نبود ابزار صحیح برای انتقال است، افزود: البته با عده ای فتنه گر که از سر لجاجت مقابل جریان حق ایستادگی می کنند باید با جدیت برخورد کرد.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: هنر باید در خدمت انتقال مفاهیم دینی باشد و محتوای فکری متناسب با ذائقه های مختلف بسته بندی شود؛ این در حالی است که با وجود هجمه گسترده دشمن، انقلاب نتوانسته است حوزه هنر و رسانه را برای انتقال ارزش های خود به خدمت گیرد.

وی با اشاره به اجرایی نشدن قانون عفاف وحجاب، اضافه کرد: از نظر قانونی، بسته محتوایی ترویج عفاف و حجاب وجود دارد اما با زور و اجبار نمی شود؛ این روزها در مجلس، طرح سوال از وزرا در خصوص این قانون انجام می شود و با این که همه طبق قانون مکلف هستند ولی عزم جدی وجود ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یاداور شد: همه ظرفیت های نظام برای حل مهمترین مسأله نظام که فرهنگ است باید بسیج شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 5 =