ضرورت وجود کارشناس دینی در کنار مسؤولان اجرایی

عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا بر ضرورت وجود یک کارشناس دینی همراه و کنار مسؤولان اجرایی کشور تأکید کرد.

حجت الاسلام مهدی ماندگاری، عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا، امروز، در رواق امام خمینی(ره) در ادامه تبیین «شاخصه های جامعه اسلامی» اظهار داشت:  دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی به عنوان ثمرات انقلاب اسلامی باید تقویت تا زمینه ساز ظهور شود.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به این مهم باید از صدر جامعه یعنی از مسؤولان کلان تا مردم قدم هایی را طی کنند که شامل اعتقاد، مراجعه به قرآن و پذیرش حکم خدا است.

سخنران حرم رضوی با اشاره به قدم نخست برای دولت و جامعه اسلامی باور و اعتقاد به قرآن و اهل بیت است، ابراز کرد: انسان عاقل در زندگی همواره از نقشه استفاده می کند، نقشه زندگی انسان و چراغ هدایت او قرآن و عترت است؛ بنابراین از خرد تا کلان جامعه باید به قرآن و اهل بیت(ع) اعتقاد داشته باشند.

مسؤولان برای استاندارد سازی از بیگانگان الگوگیری نکنند

کارشناس برنامه سمت خدا خاطرنشان کرد: مسؤولان و مجریان قانون نباید برای استانداردسازی در داخل کشور بیگانگان را الگو قرار دهند؛ زیرا بهره گیری از مدل ها و استانداردهای غربی موجب بی حیایی می شود.

حجت الاسلام ماندگاری ابراز داشت: اروپا و غرب که دچار فساد اخلاقی، اقتصاد و بحران خانواده است چگونه می تواند سبک زندگی به ما ارائه کند؛ از این رو باید به الگوی استاندارد خود که قرآن است، رجوع کنیم.

این استاد حوزه علمیه دومین قدم را مراجعه به قرآن دانست و افزود: مراجعه به قرآن یعنی پرسش از قرآن و عترت؛ امروز پیامبر(ص) و نایب ایشان امام زمان (عج) در بین ما حضور ندارند اما باید از کارشناسان دین و روحانیون پرسش کرد.

وی از رونمایی مانتو با طرح پرچم ملی از سوی بانوان ایرانی در حضور نامحرمان با اشوه و طنازی که برگرفته از مدل غرب است، انتقاد کرد و گفت: این گونه اقدامات در تناقض با دستورت دین اسلام است؛ بنابراین هر نهاد و مسؤولی به ویژه رسانه ملی برای ساخت برنامه های تلویزیونی باید همراه و در کنار خود یک کارشناس دینی داشته باشد.

عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: مسئولان اجرایی، شهرداران، فرماندان، استانداران که مجتهد نیستند و مانند هر انسان دیگر ممکن است در زندگی دچار اشتباه یا دوراهی شوند که با وجود یک کارشناس دینی در کنار خود این مشکل به راحتی حل می شود.

وی ادامه داد: همچنین خانواده های معتقد و مسلمان ما  نیز در بسیاری از موارد چون رهن خانه از روی غفلت و ناآگاهی دچار مشکل می شوند؛ بنابراین لازم است با مراجعه به کارشناس دینی شبهات خود را رفع کنند و این مراجعات می تواند به اشکال گوناگون، حضوری، تلفنی، اینترنتی صورت گیرد.

حجت الاسلام ماندگاری قدم سوم را پذیرش حکم و فرمان خدا برشمرد و گفت: اجراشدن دستورات اسلام طبق میل شخصی هم در بین مردم هم در بین مسؤولان کلان جامعه دیده می شود و همه احکام و دستورات اجرا نمی شود.

عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا در بخش دیگری از سخنان خود به نقل روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر «بهترین دختران امت دخترانی هستند که زود ازدواج کنند، بهترین دختران امت من دخترانی اند که دارای مهریه کم باشند، نحس ترین ازدواج ازدواجی است که با گناه آغاز شود» پرداخت و افزود: امروز شاهد افزایش سن ازدواج دختران، مهریه های سنگین و مجلس های عروسی پر از گناه هستیم که هیچ یک از این روایت را رعایت نکره اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 10