مدعیان قانون‌گرایی به قانون عفاف و حجاب هم عمل کند

عفاف و حجاب
حجت الاسلام دعایی با اشاره به اجرایی نشدن قانون حجاب و عفاف به رغم تصویب و ابلاغ آن از سوی مراجع قانونی، تأکید کرد: حجاب در جمهوری اسلامی یک قانون است بنابراین جای این سؤال جدی مطرح می شود که چرا آن ها که ادعای قانون گرایی دارند، این قانون را باور نداشته و به رسمیت نمی شناسند.

حجت الاسلام سیدمحسن دعائی، دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف کشور به علل بی ثباتی قوانین حجاب و عفاف گفت: هر کس در کشور مسؤولیتی می پذیرد به خود حق می دهد سخنگوی اسلام و تئوری پرداز مباحث اسلامی شده و امر و نهی کند.

وی با طرح این پرسش که این افراد با چه مجوزی خود را صاحب نظر برای بررسی فرهنگ حجاب و شیوه ها و اصل و فرع آن می دانند، افزود: بزرگ ترین مصیبت ما این است که فهم دین خدا و کیفیت اجرای آن که کاملا مشخص و دارای الگوریتم های بسیار پیشرفته است، ملعبه دست دولتمردان بوده و هست و البته در این میان ظلم بزرگی به نهاد ولایت فقیه می شود.

ضعف عملکرد همگرایانه سازه های حکومتی یک معضل جدی است

حجت الاسلام دعائی تصریح کرد: این یک رفتار غیرمشروع و غیرعقلایی است که وقتی رهبر معظم انقلاب به عنوان یک مجتهد برجسته و جامع که امضای هشتاد مجتهد پای پرونده ایشان است و مقام رسمی مدیریت اسلامی نظام را عهده دار هستند، راهبردهایی را در مسائل فرهنگی، جایگاه زن و حجاب و عفاف ارائه می کنند، مسؤولان ساز خود را بزنند و از دیدگاه های متعالی این کارشناس ارشد دینی تمکین نکنند.

مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام ادامه داد: این در حالی است که اگر رهنمودهای رهبری با وجود جامعیت و شفافیت آن، به درستی اجرا می شد، اکنون کشور ما مدینه فاضله بود.

حق پیشرفت و سعادت، متاع بی ارزشی نیست که هر کس بتواند در خصوص آن اظهار نظر کند

وی با انتقاد از ضعف عملکرد همگرایانه سازه های حکومت اسلامی اعم از مجلس، دولت، قوه قضائیه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و غیره گفت: بسیار جای تأمل است که چرا حلقه های وصل این نهادها و قرارگاه مرکزی هماهنگ سازی دیدگاه های مسؤولان فراهم نمی شود؟. مگر حقوق الهی، حقوق مردم یا حق پیشرفت و سعادت، متاع بی ارزشی است که هر کس به آن دست اندازی کند؟.

حجت الاسلام دعائی اظهار کرد: برای حل این معضل بایستی شوراهایی متشکل از افراد و نهادها، تشکیل و پس از عمیق ترین بررسی ها توسط مجتهدین متخصص، اعضای شورا به یک نگاه جامع و کاربردی برسند که همه از آن تمکین داشته باشند.

آنان که ادعای قانون گرایی دارند چرا قانون حجاب و عفاف نادیده می گیرند؟

دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف کشور با اشاره به اجرایی نشدن قانون حجاب و عفاف به رغم تصویب و ابلاغ آن از مراجع قانونی، گفت: حجاب در جمهوری اسلامی یک قانون است بنابراین جای این سؤال جدی وجود دارد که چرا آن ها که ادعای قانون گرایی دارند، این قانون را باور نداشته و به رسمیت نمی شناسند.

وی، اقدام این افراد را در هر رده مدیریتی، تخلف صریح از قانون دانست و افزود: به منظور پیگیری اجرای قانون حجاب و عفاف، تولید لایحه جامع جدیدی به پیشنهاد برخی مقامات عالی در دستور کار جبهه فرهنگی حجاب و عفاف قرار گرفته و به زودی جهت تصویب به مجامع قانونی عرضه خواهد شد.

برگزاری جشنواره ملی عفاف و حجاب به منظور تولید آثار فاخر

حجت الاسلام دعائی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه شکل گیری جبهه حجاب و عفاف اشاره تصریح کرد: در پی رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حرکت جبهه ای و شبکه سازی در مسائل فرهنگی، اقتصادی و امنیتی برای نتیجه بخش بودن این فعالیت ها، مؤسسات همگن فرهنگی به سمت شبکه شدن و تشکیل جبهه های مقتدر فرهنگی در حال حرکت هستند که یکی از آن ها جبهه فرهنگی حجاب و عفاف است.

وی با بیان اینکه این جبهه فرهنگی حجاب و عفاف از تجمیع ۱۰۰مؤسسه پیشتاز فعال در زمینه حجاب و عفاف تشکیل شده است، افزود: این جبهه در نیمه دوم سال ۹۲ با هدف شناسایی موسسات فعال عفاف و حجاب، تدوین اساسنامه با محتوای غنی برای یک شبکه اجتماعی گسترده و تولید طرح و برنامه هایی در راستای سازماندهی فعالان راه اندازی شد.

دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف کشور با اشاره به ایجاد پرتال عفاف و حجاب در آینده نزدیک، گفت: از مهمترین برنامه های این جبهه، برگزاری جشنواره ملی عفاف و حجاب به صورت سالانه است که در قالب ۱۳ کمیته همه عرصه های فرهنگی و هنری مربوط به عفاف و حجاب را پوشش می دهد.

حجت الاسلام دعائی، جمع آوری و استانداردسازی آثار و ایجاد رقابت برای تولیدات فاخر را از اهداف این جشنواره برشمرد و یادآور شد: موسسه فرهنگی «صدف نور» در خصوص فرهنگسازی کاربردی آموزه های اسلام و پژوهش کلان سیستم های دینی و نظام خانواده از دیدگاه اسلام فعالیت دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 14