دولت مصر گذرگاه رفح را باز کند/ رژیم صهیونیستی نماد واقعی جنایتکار جنگی است

نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی
رییس دوره ای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی با بیان اینکه شرارت و جنایت در فلسطین نشان دهنده روحیه اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی است گفت: ایران به هر نحو به فلسطین کمک خواهد کرد.

دکتر علی لاریجانی رئیس دوره ای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در نشست امروز (سه شنبه ۳۱ تیرماه) تروئیکای این اتحادیه در سخنرانی خود گفت: حضور ارزشمند رؤسای مجالس تروئیکای بین المجالس اسلامی و همچنین رؤسای پارلمان ها و هیأت های محترم از پارلمان های کشورهای اسلامی را ارج می نهم و خوشامد عرض می کنم.

وی افزود: امروز در شرایط حساسی این اجلاس با فوریت تشکیل گردید حمله جنون آمیز رژیم صهیونیستی به غزه قهرمان ما را دور هم جمع کرده است اینکه در ماه مبارک رمضان رژیم صهیونیستی دست به این شرارت زده است مردم مظلوم و بی گناه فلسطین را با استفاده از سلاح های غیر متعارف و ممنوعه به خاک و خون کشیده نشانگر موجودیت و روحیه اشغالگرایانه این رژیم سفاک است گرچه رژیم صهیونیستی سابقه طولانی در نسل کشی، قتل عام، نقض اصول و قواعد بین المللی و جنگ افروزی در منطقه داشته است اما پس از شکست های نظامی در دهه اخیر در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶، جنگ ۲۲ روزه در سال ۲۰۰۸ و جنگ ۸ روزه در سال ۲۰۱۱ دچار پریشانی سیاسی شده بود.

لاریجانی ادامه داد: متأسفانه در سال های اخیر به خاطر بحران هایی در کشورهای اسلامی به وجود آمد این رژیم بی آبرو با فرصت طلبی زمان را برای استیفای آبروی بر باد رفته خود مناسب یافت و دست به جنایت جدیدی زد. کشتار زنان و کودکان و مردم محاصره شده غزه چیزی جز جنایت جنگی نیست مخصوصا اخباری که این روزها از حملات وحشیانه این رژیم به مناطق مسکونی در غزه نظیر شجاعیه می رسد نوعی توحش مدرن را عیان کرده است.

وی گفت: تأسف آورتر آن است که آمریکا و برخی کشورهای غربی چشم خود را بر روی این جنایات بسته و از این رژیم ددمنش حمایت می کند امروز غزه مجروح قلب عالم اسلام است، قلب همه ما مسلمانان است و به طور حتم باید مورد حمایت قرار گیرد.

لاریجانی ادامه داد: ۳۵ سال پیش در بدو پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) فرمود رژیم صهیونیستی غده سرطانی منطقه است که قطعا امام خمینی راه مبارزه با این رژیم را در وحدت همه مسلمانان می دانست که با مقاومت خود این رژیم سرکش و یاغی را سرکوب کند اما امروز خرسندیم همه جریان های مقاومت در منطقه به ویژه حزب الله، حماس و جهاد اسلامی بلوغ سیاسی و بلوغ و شایستگی خود را در مبارزه با رژیم صهیونیستی نشان داده است و این روحیه مجاهدت مدال افتخار مسلمانان بوده و باعث سربلندی و عزت امت است وگرنه طرح های سازش صرفا فرصتی را به غاصبان داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این قدرت مجاهدت و مقاومت است که خاورمیانه را تعریف مجدد کرده گرچه آمریکا و اقمار آنها نمی خواهند این قدرت را درک کنند و تلاش می کنند با انگ زدن به این جریان زنده آن را نادیده بگیرند اما قطعا جریان مقاومت قلب جوانان مسلمان را تثبیت کرده و امید پیروزی فلسطین مظلوم و شجاع را افزایش داده است از طرفی دیگر قطعا ما در کنار مقاومت و پشتیبان آنها هستیم و به هر نحو ممکن به ملت فلسطین کمک می کنیم تا پاسخ محکمی به جنایات رژیم صهیونیستی بدهند.

لاریجانی ادامه داد: بین المجالس اسلامی به عنوان نماینده ملت های مسلمان وظیفه سنگینی بر عهده دارد ما باید از طریق پارلمان های قدس همه گونه حمایت به ویژه حمایت های انسان دوستانه را به مردم مظلوم فلسطین سامان دهیم از طرفی دیگر امروز مقاومت با روحیه مجاهدت و تاکتیک های مبارزاتی و قدرت عملیاتی پیروزی استراتژیکی را بدست آورده و توانسته دست معادله وحشت کل فلسطین در برابر غزه را در این جنگ نشان دهد و تصدیق کند.

وی گفت: ما از دولت مصر می خواهیم تا راه رفح را برای رساندن کمک های دارویی، غذایی و انسان دوستانه جهت نیازهای فوری مردم مظلوم غزه باز کند زیرا این یک مقطع تاریخی برای دولت و ملت مصر است که چه نقشی در جنگ سوم غزه ایفا می کنند و مسئولیت شناسی آنها چگونه خواهد بود.

لاریجانی گفت: ما به عنوان بین المجالس اسلامی باید از طریق مجامع بین المللی جنایات رژیم صهیونیستی را پیگیری کنیم این رژیم نماد واقعی جنایتکار جنگی است گرچه وجدان همه ملت ها در این ایام به درد آمده و صدها شهید و هزاران مجروح در غزه هستند که قطعا این اتفاقات چیزی نیست که به سادگی قابل ادغام باشد لذا ما به عنوان بین المجالس اسلامی باید با ایجاد وفاق بین ملت ها و پرهیز از تفرقه در جهت حل مشکلات مردم فلسطین اقدام کنیم.

رئیس دوره ای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای فرموده اند امروز زمانی است که برخی از اختلاف های بی وجه باید در عالم اسلام کنار گذاشته شود و همه در دفاع از ملت فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی ید واحده شوند از طرف دیگر امروز جای تأسف است که گروه هایی به نام اسلام به جای جهاد با دشمنان اسلام جنگ را به داخل خانه مسلمانان کشانده و هر روز به بهانه ای جمعی از مسلمانان را به قتل می رسانند و با این نادانی خدمتی بزرگ به آمریکا و صهیونیسم می کنند.

رئیس مجلس ادامه داد: من از همه سروران گرامی، رؤسای محترم پارلمان ها می خواهم راه های همسویی در امت اسلامی را مورد بررسی قرار دهند و در این کنفرانس زمینه وحدت مسلمانان را در جهت دفاع از ملت مظلوم فلسطین فراهم کنند تا روز قدس مظهر تجلی چنین وحدتی شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 8