سفارش ساده و اخلاقی آیت الله بهاء الدینی به طلاب و دانشجویان

فرزند آیت­الله بهاءالدینی با بیان سفارش آن عالم فقید به طلاب و دانشجویان گفت: آیت­الله بهاءالدینی دستورات عجیب و غریبی نمی­گفت و با توصیه مسائل اولیه اسلام با سادگی و صمیمیت سفارش می­کرد که دروغ نگویید، نسبت به انجام واجبات مقید باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدعبدلله بهاءالدینی فرزند مرحوم آیت­الله سیدرضا بهاءالدینی در برنامه ضیافت شبکه معارف صدا و سیما درباره شخصیت این عالم ربانی اظهار داشت: ایشان مردی الهی بود که از هر تکلفی دوری می­کرد، نشستن روی خاک یا نفیس­ترین فرش برایش یکسان بود با سادگی و صمیمیت مهمان را می­پذیرفت خود ایشان از او پذیرایی می­کرد و در کمک کردن کردن به فقیر، همسایه و دیگران مراقبت می­کرد کسی متوجه نشود.

 وی توکل ایشان را به خداوند کم­نظیر دانست و گفت: با آن زندگی ساده و بی­آلایش هرگز در امور مادی و دنیایی دغدغه­خاطر نداشت و همیشه توصیه می­کرد: اگر هوا و هوس را رها کنید بنده خدا می­شوید و هر وقت بنده خدا شدید همه چیز خواهید داشت.

 فرزند آیت­الله بهاءالدینی با اشاره به علاقه فراوان ایشان به امام حسین(ع) گفت: معتقد به خاصیت شفا در تربت سیدالشهدا(ع) بود که تربت حضرت را به فردی از اقوام دادند و شفا یافت و از عبارات دعا و زیارات به ویژه زیارت جامعه کبیره لذت می­برد که در زیارت امام رضا(ع) به جامعه خوانی من با لذت گوش می­داد.

 وی گفت: ایشان بین نماز مغرب و عشا بود که مرحوم شیخ جعفر مجتهدی کسی را فرستاد و گفت امام زمان(عج) سلام رسانده­اند و به شما سفارش کرده­اند که دعای فرج را بخوانید که مرحوم آیت­الله بهاءالدینی با حالت وجد و سرور از عنایت امام زمان(عج) در قنوت نماز عشا دعای فرج را قرائت کرد.

 فرزند آیت­الله بهاءالدینی با بیان سفارش ایشان به طلاب و دانشجویان گفت: آیت­الله بهاءالدینی دستورات عجیب و غریبی نمی­گفت و با توصیه مسائل اولیه اسلام با سادگی و صمیمیت سفارش می­کرد که دروغ نگویید، نسبت به انجام واجبات مقید باشید، محرمات الهی را ترک کنید و برای رسیدن به معارف اهل بیت(ع) به جای بندگی هوای نفس بنده خدا باشید.

 وی با اشاره به شاگردان کم نظیر آیت­الله بهاءالدینی، همچون شهید مطهری، آیت الله مشکینی، حاج سیدمصطفی خمینی، ایشان را بسیار اهل مطالعه دانست و گفت: ایشان چند روز قبل از تدریس، پیش مطالعه می­کرد که اگر مشکلی به وجود بیاید بدون مطالعه تدریس نکند، به خاطر مطالعه در مسیر رفتن به کلاس از کنار شهر می­رفت، چون نگران بود فردی به ایشان سلام کند و با عدم توجه سبب رنجش او شود.

 این استاد حوزه علمیه، پدر آیت­الله بهاءالدینی را کلیددار حرم حضرت فاطمه معصومه(س) عنوان کرد و گفت: بانو فاطمه سلطان، مادر آیت­الله بهاءالدینی  نیز از نوادگان ملاصدرای شیرازی بود که آیت­الله بهاءالدینی در این خانواده­ای متدین و باتقوا به دنیا آمد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 4