اندر احوالات سالن‌های زیرزمینی بیلیارد

اندر احوالات سالن‌های زیرزمینی بیلیارد +عکس

 

بیلیارد در این روزها به یکی از ورزش های مورد علاقه جوانان تبدیل شده، به طوری که این سالن ها، دختران و پسران جوان زیادی را به سمت خود کشانده است.

روند سریع رشد سالن های بیلیارد در سطح کشور فضایی رقابتی را بین این سامکان ها ایجاد کرد و در نهایت باعث شد تا هر کدام از این سالن ها با ارائه امکاناتی ویژه، مشتریان بیشتری را جذب کنند.

84362-252306-1405944843

جدا از امکاناتی که می تواند در یک سالن بیلیارد وجود داشته باشد، برخی از سالن ها با کرایه دادن سالن به دختران و پسران جوان و البته گرفتن مبلغی ۲ تا ۳ برابری، هم به دنبال جذب مشتری بیشتر و رونق دادن به کسب و کار خود هستند و هم درآمدزایی بیشتری دارند.

در سالن های بیلیارد مختلط نه تنها اصول اخلاقی و اعتقادی زیر پا گذاشته می شود، بلکه حرمت و احترام ماه مبارک رمضان نیز حفظ نمی شود.

خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن توسط دختران و پسران در سالن ها بیلیارد بخش کوچکی از آن چیزی است که در سالن های بیلیارد می گذرد.

84362-252308-1405944843

پیدا کردن سالن های بیلیارد در سطح کشور کار چندان سختی نیست و شماره این سالن ها را می توان به راحتی در اینترنت پیدا کرد و تبلیغات آنها را نیز دید، اما سوال اینجاست که چرا مسئولان با این سالن ها برخورد نمی کنند و جلوی فعالیت آنها را نمی گیرند.

البته باید به یاد داشت که بیشتر این سالن ها بدون مجوز قانونی و در زیر زمین های تاریک فعالیت می کنند و قانون اصلی آنها برای ورود به سالن تحویل دادن تلفن همراه است تا هیچ عکسی از این سالن ها منتشر نشود.

یک تماس تلفنی و پرداخت پول کافی است تا گروهی از دختران و پسران زمانی را در این سالن ها بگذرانند و در کنار هم سیگاری هم  بکشند. در برخی از موارد نیز شنیده شده است با وجود اینکه این سالن ها از استفاده از مشروبات الکلی جلوگیری می کنند، اما این مشروبات نیز در سالن های بیلیارد سرو می شود و افرادی که از این سالن ها استفاده می کنند مشروبات الکی را همراه خود وارد سالن می کنند.

84362-252306-1405944843

نکته قابل توجه این است که  افرادی که به این سالن ها مراجعه می کنند تبحر چندانی در بازی بیلیارد ندارند و بیشتر به دلیل حواشی باشگاه های بیلیارد مختلط، قدم به این باشگاه ها می گذارند، تا در این میان به قول معروف با یک تیر دو نشان بزنند و هم ورزشی را تجربه کرده باشند و هم بتوانند در محیطی نابهنجار، زمانی را به بی بند و باری بگذرانند.

در واقع سالن ها بیلیارد هیچ شباهتی به محلی برای ورزش کردن ندارد، بلکه محیطی است تا جوانان به دور از خانواده و جامعه به بی‌بند و باری، سیگار کشیدن و گاهی سرو مشروبات الکلی بگذرانند. در برخی از مواقع نیز مدیران این سالن ها در ساعت های پایانی شب، درب های سالن را می بندند تا نگرانی از بابت حضور نیروی انتظامی و مراجع قانونی وجود نداشته باشد.

84362-252307-1405944843

این نکته را نیز باید یادآوری کرد که متاسفانه به دلیل عدم نظارت صحیح بر هتل ها، سالن های بیلیارد این هتل ها در شهرهای شمالی و جزیره کیش به منظور درآمدزایی و با عنوان استفاده برای مسافران خارجی، به راحتی در اختیار دختران و پسران جوان ایرانی قرار داده می شود که با این وجود بر لزوم نظارت بیشتر از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تأکید می شود.

با وجود اینکه با بسیاری از این سالن ها برخورد قانونی صورت گرفته است، اما متأسفانه هنوز فعالیت بسیاری از این سالن ها ادامه دارد و با توجه به اختلاطی که این روزها در برخی از سالن های بیلیارد سایه انداخته است و پیامدهایی که این روند می تواند برای خانواده ها در پی داشته باشد، لزوم نظارت بر چنین محیط هایی بیش از پیش آشکار است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 11