توصیه آیت الله العظمى مکارم به گروه های سیاسی عراق نظر آیت الله العظمى سیستانى را فصل الخطاب حل اختلافات قرار دهید

  فصل الخطاب حل اختلافات را نظر آیت الله العظمى سیستانى قرار دهید حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بیانیه ای درباره اوضاع حساس عراق با توصیه به گروه های سیاسی این کشور تصریح کردند: شدیداً نگران اختلافات هستیم، فصل الخطاب را براى حل اختلافات نظر آیت الله العظمى سیستانى قرار دهند و تا دیر نشده مشکلات موجود را به کمک معظم‌له حل نمایند. 
 
 
 
 

 


 به گزارش خبرگزاری حوزه، بیانیه این مرجع تقلید بدین شرح است:  

 بسم الله الرحمن الرحیم

 با توجه به همسایگى کشور ما با کشور عزیز عراق و پیوندهاى وثیق فرهنگى و مذهبى ملت ما با مردم خوب این کشور شدیداً نگران اختلافاتى هستیم که در مسائل سیاسى گروه‌هاى مختلف آشکار شده است، آن هم در زمانى که دشمن بى‌رحم و بى‌منطق بخشى از کشور را اشغال کرده و بعضى از نااهلان فریاد تجزیه کشور را سر داده‌اند.

بدون شک براى پیشگیرى از تجزیه و بیرون راندن دشمنان وحشى و خونخوار هیچ راهى جز رسیدن به وحدت ملى از طریق فداکارى و خویشتن‌دارى همه گروه‌هاى سیاسى و توجه به مسئولیت‌هاى الهى در برابر شرایط بسیار حساس کنونى موجود نیست.

ما از همه گروه‌هاى سیاسى تقاضا مى‌کنیم به خاطر رضاى خداوند و پیروى از تعالیم اسلام و عشق و علاقه‌اى که به کشورشان دارند، بنشینند و امتیازات معقولى به هم بدهند و دست در دست هم کرده، کشورشان را از خطر اشغال و تجزیه نجات دهند و عراقى سربلند و مقتدر و توانا و آباد بسازند.

تصور اینجانب این است که فصل الخطاب را براى حل اختلافاتشان نظر مرجعیت محترم عراق حضرت آیت الله العظمى سیستانى قرار دهند و تا دیر نشده مشکلات موجود را به کمک معظم‌له حل نمایند.

از خداوند متعال هوشیارى و بیدارى و توجه به مسئولیت‌ها براى همه عزیزان مسألت دارم و امیدوارم هر چه زودتر پیام شادى دائر به وحدت ملى به ما برسد.

والسلام على من اتبع الهدى   

 1393/5/9






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 9