لزوم استفاده از فناوری اطلاعات در تبلیغ بین‌المللی

%d9%84%d8%b2%d9%88%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d9%81%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba-%d8%a8%db%8c%d9%86%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%84%d9%84%db%8c

 معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: نبود اهتمام کافی به بهره­‌گیری از ظرفیت فن‌آوری ارتباطی، یکی از مهم‌ترین ضعف‌ها در عرصه تولید فرهنگی و تبلیغ برای تأثیرگذاری در عرصه جهانی است.


به نقل از روابط عمومی جامعه المصطفی(ص) حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری ۱۴ مرداد در هشتمین اجلاس سراسری نمایندگان و مدیران جامعه المصطفی، تصریح کرد: نمایندگان و دانش‌آموختگان جامعه المصطفی رابطین مرزهای فرهنگی مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و مبین معارف و اخلاق علوی هستند.

وی ادامه داد: جامعه المصطفی در عصر کنونی در کنار نهادهای مشابه جهان اسلام، مشغول تربیت مبلغان و مدرسان علوم اسلامی است که پویایی و پیشرفت آن در مقایسه با نهادهای مشابه مثال زدنی است، بسیاری از نهادهای اسلامی در دیگر کشورها به نوعی دچار درجازدگی هستند و چشم‌انداز و نگاه بلندمدتی برای خود ندارند.

وی دفاع عقلانی و عمیق اندیشه‌های دینی با روش‌های منطقی را از مهم‌ترین تفاوت‌های المصطفی با نهادهای مشابه در دیگر کشورها دانست و یادآوری کرد: مبنا قرار گرفتن معارف اهل بیت(علیهم السلام) در آموزه‌های جامعه المصطفی، از دیگر تمایزات جامعه المصطفی با دیگر نهادهای اسلامی است.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگی‌های مبلغان جامعه المصطفی، اظهار داشت: مبلغ دینی بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های فارغ التحصیلان جامعه المصطفی است؛ داشتن هوش فرهنگی و شناختی، نسبت به مسائل فرهنگی و معارف دینی از مهم‌ترین اقتضائات دانش آموختگی جامعه المصطفی است.

 وی با بیان این‌که فارغ التحصیلان باید از دانش و آگاهی بیشتری برای پاسخگویی به نیازهای بی شمار مخاطبان خویش برخوردار باشند، تصریح کرد: فارغ التحصیلان جامعه المصطفی، باید از لحاظ اطلاعات دینی و مذهبی به مراتب بالاتر از جامعه خویش باشند.

مهمترین هدف تبلیغ

وی مردم داری و قوی بودن در ایجاد و تحکیم ارتباطات مردمی را از دیگر بایسته‌های دانش آموختگی المصطفی دانست و ابراز داشت: باید به مسئله تبلیغ با نگاه علمی و هنری نگریسته شود. زیرا ایجاد ارتباط با مخاطب و تأثیر در روان او از مهمترین اهداف عرصه تبلیغ است.

وی با تأکید بر این که دانش آموخته‌ای موفق تر خواهد بود که از معنویت و تعهد بیشتری برخوردار باشد، تصریح کرد: همانگونه که در نظام اسلامی مسئولی که از معنویت بیشتری برخوردار باشد موفق است، در المصطفی نیز دانش آموخته‌ای موفق تر است که به رسالت الهی خویش اهتمام بیشتری داشته باشد.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ ماهیت حوزوی جامعه المصطفی، ابراز داشت: در اعمال روش‌های نوین آموزشی، نباید هویت حوزه­‌ای المصطفی دچار چالش شود.

دین مهمترین مولفه در ماندگاری فرهنگ

قمی مؤلفه‌های تشکیل دهنده و تأثیرگذار در فرهنگ بین‌المللی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: دین نخستین مؤلفه برای پویایی، ماندگاری و تسلط فرهنگ در عرصه‌های بین‌المللی است.

وی تمدن مادی و معنوی نشئت گرفته از دین را دومین عنصر تأثیرگذار در عرصه فرهنگ بین‌الملل دانست و تصریح کرد: ظرفیت اطلاعات و فن­آوری ارتباطات یکی دیگر از مؤلفه‌های تأثیرگذار در فرهنگ‌های جهانی است؛ عدم اهتمام کافی به بهره­‌گیری از ظرفیت فن‌آوری ارتباطی، یکی از مهمترین ضعف‌ها در عرصه تولید فرهنگی و تبلیغ برای تأثیرگذاری در عرصه جهانی است.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری به کارگیری نهادهای فرهنگی بین‌المللی را یکی دیگر از مؤلفه‌های مورد نیاز برای حفظ پویایی و تأثیرگذاری فرهنگ در گستره جهانی عنوان کرد و ابراز داشت: ورود به عرصه تجارت و اقتصاد فرهنگی از ظرفیت بالایی برای تأثیرگذاری بر دیگر فرهنگ‌ها  برخوردار است.

وی تقویت ارتباطات بین فرهنگی و استفاده از ظرفیت توریسم فرهنگی را از دیگر فضاهای تأثیری در عرصه فرهنگ بین‌المللی دانست و یادآور شد: دانش آموختگان جامعه المصطفی برای تأثیرگذاری بر فرهنگ بین‌المللی، باید ضمن شناخت صحیح نسبت به عرصه‌های تأثیرگذار، برنامه جامعی برای ورود به این عرصه‌ها داشته باشند.

قمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از اوضاع کشورهای اسلامی در عصر کنونی، بیان کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی، ضربه زدن به یکپارچگی امت اسلامی را در دستور کار خویش قرار داده است.

وی با تاکید بر این که دشمنان اسلام در عصرهای گوناگون، همواره در صدد دامن زدن به اختلافات کشورهای اسلامی بودند، افزود: دشمنان اسلام بدانند که بیداری اسلامی حرکتی فرهنگی، اجتماعی و فکری است و با وجود برخی موانع، هیچ گاه نمی‌توان از گسترش این فرهنگ جلوگیری نمود.

تامین امنیت اسرائیل؛ مهمترین هدف ایجاد ناامنی در منطقه

وی ادامه داد: با اندکی تأمل به اوضاع کشورهای اسلامی به این نتیجه خواهیم رسید که، تأمین امنیت رژیم غاصب صهیونیستی، یکی از مهمترین اهداف ایجاد اختلاف در میان ملت‌های اسلامی است.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری اوضاع غزه را تأسف بار خواند و تأکید کرد: کشتار کودکان و بی گناهان، سرپناهی است برای رژیم صهیونیستی تا با وساطت مجامع بین‌المللی بتواند خود را از باتلاق غزه نجات دهد.

وی افزود: با توجه به دفاع جانانه نیروهای مقاومت اسلامی، رژیم صهیونیستی دچار سردرگمی شده است و به خون کشیدن کودکان و بی گناهان، گواهی بر شکست خفت بار رژیم غاصب صهیونیستی است.

قمی در پایان سخنان خود، ضمن تأکید بر مسئله وحدت و پی‌گیری تقریب در جوامع اسلامی تصریح کرد: برای دستیابی به آرمان‌های والای اسلامی و خنثی‌سازی نقشه‌های شوم دشمنان اسلام، باید تأکید بیشتری بر مسئله وحدت و تقریب مذاهب اسلامی داشته باشیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 4 =