توسل و استغاثه به افراد صالح و شرکیات صحابه

9

سخن ابن تیمیه:

من یأتی إلی قبر نبیّ أو صالح و یسأله حاجته و یستنجده … فهذا شرک صریح، یجب أن یُستتابَ صاحبُه، فإن تاب و إلاّ قُتِل.

هر کسی که به قبر پیامبر یا یک از صالحین متوسل شود، مشرک و کافر است و باید او را به توبه کردن واداشت؛ در غیر این‌صورت باید کشته شود.

زیاره القبور و الإستنجاد بالمقبور، ص۱۵۶ ـ الهدیّه السنیّه، ص۴۰

سخن محمد بن عبدالوهاب:

و إنّ قَصْدَهم الملائکه و الأنبیاء و الأولیاء، یریدون شفاعتهم و التقرّبَ إلی اللّه بذلک، هو الذی أحلّ دماءَهم و أموالَهم.

کسانی که متوسل به ملائکه و انبیاء و اولیاء می‌شوند و از آنها شفاعت می‌خواهند و به وسیله آنان به خدا تقرب می‌جویند، مال و جان‌شان حلال و مباح است.

کشف الشبهات، ص۵۸، ط. دار القلم بیروت ـ مجموع مؤلّفات الشیخ محمّد بن الوهاب، ج۶، ص۱۱۵، رساله کشف الشبهات.

صحابه و علمای بزرگ اهل سنت مشرک می شوند!!

امر عایشه به توسل:

دارمی عالم بزرگ اهل سنت در سنن خویش چنین نوشته است:

مردم مدینه دچار قحطی شدیدی شدند؛ پس به عائشه شکایت کردند، عائشه گفت: به قبر رسول خدا (ص) رو بیاورید، و پنجره‌هایی از آن به سوی آسمان بگشایید؛ به طوری که بین قبر آن حضرت و آسمان سقفی نباشد. راوی گوید: مردم همین کار را انجام دادند ؛ پس باران فراوانی بارید؛ تا جایی که گیاهان رویید و شترها آن قدر چاق شدند که از شدت چربی ترک برداشتند، به حدی که آن سال را سال ترکیدن نامیدند .

سنن الدارمی ، ج ۱، ص۲۲۷،دار المغنی للنشر والتوزیع

**به راستی اگر ادعای ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب صحیح باشد و این اعمال شرک آمیز است. حکم کسی که به دیگران شرک را می آموزد چیست؟؟

آیا وهابیت می خواهند عایشه را متهم به شرک کنند؟؟**

توسل ابو ایوب انصاری به پیامبر:

احمد بن حنبل در مسند خود می نویسد:

حدثنا عبد اللَّهِ حدثنی أبی ثنا عبد الْمَلِکِ بن عَمْرٍو ثنا کَثِیرُ بن زَیْدٍ عن دَاوُدَ بن أبی صَالِحٍ قال أَقْبَلَ مَرْوَانُ یَوْماً فَوَجَدَ رَجُلاً وَاضِعاً وَجْهَهُ على الْقَبْرِ فقال أتدری ما تَصْنَعُ فَأَقْبَلَ علیه فإذا هو أبو أَیُّوبَ فقال نعم جِئْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم ولم آتِ الْحَجَرَ سمعت رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم یقول لاَ تَبْکُوا على الدِّینِ إذا وَلِیَهُ أَهْلُهُ وَلَکِنِ ابْکُوا علیه إذا وَلِیَهُ غَیْرُ أَهْلِهِ .

از داود بن أبی صالح نقل شده است که روزی مروان دید که شخصی صورتش را بر قبر گذاشته است؛ پس گفت: آیا می دانی که چه کار انجام می دهی؟ نزدیک آمد و دید که آن شخص أبو أیوب انصاری است. ابو أیوب گفت: بلی من آمده ام پیش رسول خدا صلی الله علیه وآله و پیش سنگ نیامده ام . از رسول خدا (ص) شنیدم که می فرمود : برای دین گریه نکنید زمانی که افراد شایسته حاکم باشند ؛ ولی زمانی گریه کنید که نا أهلان حکومت می کنند .

مسند أحمد بن حنبل ج ۱۷، ص ۴۲ ، ۲۳۴۷۶

توسل ابن جوزی به صالحین

ابن جوزی حنبلی می گوید:

زمانی که از بیماری ام به فریاد آمدم و نتوانستم خودم را درمان کنم به قبر انسانهای صالح پناه بردم و برای اصلاح امورم متوسل شدم. پس در این حال لطف مولایم مرا به عزلت واداشت با آنکه آن را دوست نداشتم و قلبم بعد از نفرت به من بازگردانده شد و زشتی آن چیزی را که دوستش داشتم به من نمایاند

صید الخاطر ص ۷۸






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 3 =