آیت الله العظمی جوادی آملی: مردم در امور حوزه های علمیه دخیل باشند

IMAGE633933768234022500

  آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان این که باید مردم خود را در مورد حوزه و طلاب علوم دینی دخیل بدانند گفتند: مردم ما این مشرب را دوست دارند و استقبال خواهند کرد، روحانیت از مردم و خیرین دعوت کنند تا در محضر حوزه های علمیه باشند. 


 این مرجع تقلید در دیدار امام جمعه شهرستان دابو دشت، با بیان این که حضور امام جمعه و برگزاری نماز جمعه در یک منطقه برکات و اثرات زیادی را به همراه خواهد داشت، اظهارداشتند: وظیفه ائمه جمعه وظیفه ای بسیار سنگین است که باید در راستای آن کوشا باشند.

معظم له با تاکید بر این که یکی از عوامل پیشرفت بشریت این است که از مَنیَّت خارج شده و به ما برسند، بیان داشتند: همفکری، وحدت، وفاق و همدلی سبب عزت خود و نیز سبب پیشرفت منطقه، بخش، شهرستان و کشور می شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه دادند: همه مدیران باید بسیار دقت کنند تا خدای ناکرده من و من نکنند و خود را در اجتماع و شور و مشورت ببینند و دلیلش این بوده که این شور و مشورت برکاتی را ایجاد می کند و باعث این می شود با وسوسه های شیطانی روبرو نشده و سبب هلاکت انسان نشود.

مفسر برجسته قرآن کریم بیان داشتند: انتخاب مدیرانی می تواند عامل پیشرفت و موفقیت زیادی شود که یکی توان و قدرت و عالم به همه امور مرتبط به حوزه مسؤلیتی خود بوده و از ویژگی جهادی بودن نیز برخوردار باشند.

ایشان افزودند: عزم ملی مهیا است و مدیران باید با عزمی جهادی و با حضور همیشگی خود در دل مردم از ظرفیت های موجود برای پیشرفت منطقه بهره بگیرند.

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کردند: حضور و ارتباط با روحانیت و ایجاد ارتباط با این قشر عظیم برکات زیادی را به همراه خواهد داشت و مردم هم از این گونه جلسات و ارتباطات اظهار خوشحالی و خرسندی خواهند کرد.

معظم له با تاکید بر این که روحانیت معظم نیز باید احکام الهی در مورد نماز، روزه، زکات، خمس و موارد دیگر را بیان کنند که اگر مردم بدانند که انجام واجبات دینی چه برکاتی را به همراه خواهد داشت خصوصا خمس آل محمد(ص)، قطعا از آن استقبال خواهد شد، اذعان داشتند: در این صورت مشکلاتی که امروزه در امر پرداخت شهریه و مباحث مرتبط با حوزه را داریم نخواهیم داشت و باید مردم خودشان را در مورد حوزه و طلاب علوم دینی دخیل بدانند.

ایشان افزودند: مردم ما این مشرب را دوست دارند و استقبال خواهند کرد که این رسالت بر عهده روحانیت است تا از مردم و خیرین دعوت کنند تا در محضر حوزه های علمیه باشند و خدماتی را برای طلاب علوم دینی انجام دهند.

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، امام جمعه دابو و دشت سر در این دیدار نیز با بیان این که شهرستان آمل سبقه ارزنده ای از وجود عالمان فرهیخته دارد، بیان داشت: وجود دو ستاره بزرگ و افتخار جهانی سبب شده است تا شهرستان آمل ویژه باشد.

امام جمعه دابو و دشت سر بیان داشت: به لطف الهی و با کمک مسؤولان هم در بخش دابودشت و هم در بخش دشت سر با عنایت به این که در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی قرارداریم جلسات هم اندیشی با حضور روحانیت معظم تشکیل شده و موضوعات خوبی در این جلسات مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 12