برخورد وزارت اطلاعات با شبکه‌های ماهواره‌ای تفرقه افکن اقدامی ارزنده بود

 
آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که اما اصل برخورد وزارت اطلاعات با شبکه‌های ماهواره‌ای مورد تأیید است، گفت: این کار به صلاح اسلام و نظام است؛ چرا که روش این‌ها روشی نیست که بتوان اصلاح کرد، این‌ها مغرض هستند.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برخورد قاطع وزارت اطلاعات با شبکه‌های ماهواره‌ای تفرقه افکن میان امت اسلامی به بهانه دفاع از تشیع گفت: بنده اجمالا شنیدم که برخورد شده است ولی تفصیل آن را نمی‌دانم.


وی ادامه داد: پس از تحقیق درباره چگونگی برخورد و کیفیت آن مصاحبه‌ای دقیق‌تر در این‌باره خواهم داشت؛ اما اصل برخورد را تأیید کرده و این کار را صلاح اسلام و نظام می‌دانم، کار خوبی بوده است به نفع اسلام و نظام بوده؛ چرا که خطر این‌ها زیاد است.

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر برخورد با هر شبکه‌ ماهواره‌ای تفرقه افکن نیز بیان داشت: بنده فکر نمی‌کنم با این‌ها بتوان برخورد مسالمت آمیزی داشت.

وی افزود: روش این‌ها روشی نیست که بتوان اصلاح کرد، این‌ها مغرض هستند، چون مغرض هستند یک پاسخ داده شود بهانه‌ای دیگری می‌آورند، اگر موضوعی بیان شود برداشت دیگری خواهند داشت.

آیت‌الله مقتدایی تأکید کرد: بنده فکر می‌کنم بیان و نشر مطالب مستند اهل‌بیت(ع) پاسخ این‌ها را خواهد داد، ما نباید در مقام مبارزه و پاسخ با این‌ها بر بیایم، انتشار واقعیت پاسخ این‌ها را می‌دهد.

مدیر پیشین حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پاسخ به پرسش چگونگی تبیین معارف اهل‌بیت(ع) در شرایط کنونی جهان اسلام و نقشه‌های دشمنان برای پیگیری پروژه ایران و شیعه هراسی اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند با این‌ کار مردم را از اسلام و تشیع دور کنند.

وی افزود: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود نیز برنامه‌های بسیار وسیعی را پیاده می‌کنند؛ به نظر می‌رسد بهترین راه مبارزه با این افراد نیز رساندن علوم اهل‌بیت(ع) به مردم و نشر آن به همان صورتی که ائمه اطهار(ع) بیان کرده‌اند است.

آیت‌الله مقتدایی با تأکید بر این‌که باید مردم را به معارف آشنا کرد، اظهار داشت: علوم و سخنان ائمه اطهار(ع) را باید به همان صورتی که از این بزرگواران رسیده بدون افزودن سلیقه‌های مختلف به مردم برسانیم.

وی ادامه داد: اگر متن علوم و کلامت اهل‌بیت(ع) را منتشر کرده و به مردم برسانیم، خود این سخنان جذابیت داشته و مردم را جذب می‌کند، اما وقتی به این سخنان سلیقه و نظر اضافه شود بر خلاف نظر اهل‌بیت(ع) از آن‌ها برداشت می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که امروز برخی به نام اسلام افراد را سر بریده و به نوامیس تجاوز می‌کنند، تأکید کرد: اسلام مخالف افکار و اعمال خشن بوده و از آن‌ها برائت و تبری می‌جوید.

وی تصریح کرد: برخی افراد نیز مطالبی را که موجب تنفر افراد از اسلام می‌شود را به این دین حق نسبت داده و می‌گویند اسلام این است؛ در حالی بهترین راه ترویج اسلام راستین رساندن روایت صحیح السند مورد تأیید علما و منتسب به امام به مردم است؛ اسلام راستین اسلام مهر، محبت، صفا و عدالت است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور یادآور شد: امیدواریم افرادی نیز سخنان و روایت صحیح السند، معروف و معتبر اخلاقی و معاشرتی اهل‌بیت(ع) که مورد تأیید علما است را جمع آوری کرده و به مردم برسانند که این خدمت بزرگی به عالم تشیع است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 4