آن ها بخاطر تقوایشان می لرزند/از این می ترسند که سرنوشت اسلام به دست نا اهلش بیوفتد

بنده هم یکی از همون ترسوهام . اما ترسویی هستم که قرآن می گویند {وَأَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَى. فَإِنَّ الْجَنَّهَ هِیَ الْمَأْوَى} . این ترسوها می روند بهشت. آقای رییس جمهور می گویند این ترسوها بروند به جهنم . خوب این خلاف حرف قرآن است.


آیت الله علم الهدی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه ی علمیه در جمع خبرنگاران

نظر شما در خصوص برخورد انتظامی با مقوله ی حجاب چیست؟

ببینید ما بحثمون با آقایون دقیقا همین نکته است. یعنی اختلاف نظری که بین ما و بعضی دوستان وجود دارد این است که مسئله ی حجاب ، مسئله ی فرهنگی است. اما مسئله ی بی حجابی مسئله ی ناهنجاری است ما در هر فعالیت فرهنگی اگر از یک پدافند فرهنگی شروع کنیم به نتیجه می رسیم و الا فعالیت های مثبت و برنامه های مثبت بدون پدافند به جایی نمی رسد. عرصه ی فرهنگی عین عرصه ی امنیتی است. مثل اینکه بفرمایید دزد ها همه آزادند. ما باید بیاییم درهای خونه یمان را محکم کنیم. این که نمی شود. خواه نا خواه اقتضای برقراری امینت در جامعه این است که شما دزد را بگیرید. و آدمی که مخل امنیت است را محدود کنید. عرصه ی فرهنگ عین عرصه ی امینت است. ما باید از یک پدافند فرهنگی شروع کنیم . اگر از پدافند فرهنگی شروع کنیم فعالیتهای اثباتی فرهنگی به نتیجه می رسد. اما اگر بخواهیم نا هنجاری های فرهنگی را آزاد بگذاریم از این طرف هم بگوییم ما می خواهیم فعالیت فرهنگی بکنیم کار بجایی نمی رسد.

مسئله ی بی حجابی مسئله ایست که از اول انقلاب تا الان در عرصه های اثباتی هیچ فعالیتی نشده . برای هیچ کس هیچ قدمی بر نداشته . از این طرف وقتی می گوییم جلوی ناهنجاری فرهنگی را بگیرید می گویند نخیر حجاب مسئله ی فرهنگی است.

در خصوص طرح تکریم بانوان که از شهرداری تهران هم آغاز شد. نظر شما در این خصوص چیست؟

ببینید اصطلاح تفکیک جنسیتی یک اصطلاح مسئله داری است. خود اصطلاح را بنده قبول ندارم. تفکیک جنسیتی یعنی چه ؟ مسئله ی تکریم خواهران هست. یک خانم مهندس ، یک خانم دکتر ، یک خانم مدیر و کارمند می خواهد در یک عرصه بیاد و فعالیت اجتماعی بکند. در این عرصه به عنوان یک خانم که عنصر آسیب پذیر هست ، امینت داشته باشد. امنیت او اقتضا می کند در اختلاط با مرد نباشد. اختلاط زن و مرد در درجه اول امنیت عفت آن خواهر ارزشمندی که به عنوان یک مهندس ، دکتر ، مدیر می خواهد کار کند ، را آسیب پذیر می کند. برای پیشگیری از آسیب پذیری او باید اختلاط زن و مرد در ادارات از بین برود. این مسئله را اسمش را بگذارند تفکیک جنسیتی در حقیقت یک نوع توهین به تکریم زن است.

سلام ، نظر شما راجع تعابیری که ریاست جمهوری خطاب به منتقدان توافق نامه ژنو اظهار داشتند چیست ؟

آقای رییس جمهور حرفی که زده اند خلاف قرآن است. ایشان فکر می کنند که منتقدین مذاکره با امریکا و توافق نامه ی ژنو ترسویند و چون می ترسند و می لرزند بروند به جهنم. در قرآن می گوید که :{ وَأَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَى. فَإِنَّ الْجَنَّهَ هِیَ الْمَأْوَى} (سوره نازعات آیه ی ۴۱) کسانی که ترسو هستند بهشت جایگاهشان هست نباید به جهنم بروند و به بهشت می روند. آن ها بخاطر تقوایشان می لرزند. یعنی اینکه ما منافع یک ملت حقوق یک ملت و سرنوشت اسلام را ببریم روی میز بگذاریم و با سرسخت ترین دشمنان خدا بخواهیم مذاکره کنیم . خوب ترس دارد. این وحشت داره . کسی که در موضع تقوی هست می ترسد. ایشان می فرمایند اینها ترسویند. بله واقعا ترسویند. بنده هم یکی از همون ترسوهام . اما ترسویی هستم که قرآن می گویند {وَأَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَى. فَإِنَّ الْجَنَّهَ هِیَ الْمَأْوَى} . این ترسوها می روند بهشت. آقای رییس جمهور می گویند این ترسوها بروند به جهنم . خوب این خلاف حرف قرآن است. اینهایی که می ترسند و توافقنامه را نقد می کنند از چی می ترسند؟ از این می ترسند که حقوق ملت از بین برود. از این می ترسند که سرنوشت اسلام به دست نا اهلش بیوفتد. خداوند می گوید کسی اینطور بترسد جایگاهش بهشت است.

 






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    1 + = 10