فعالیت طلاب در متن برنامه‌های آموزش و پرورش قرار می‌گیرد

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به ناراحتی شبکه های ضد انقلاب به حضور روحانیون در مدارس گفت: این نارضایتی ناشی از عمق تأثیرگذاری این طرح در شخصیت دانش آموزان و تربیت دینی اسلامی آنها دارد.

حجت الاسلام نصر الله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، ناراحتی شبکه های ضد انقلاب به حضور روحانیون در مدارس اظهار داشت: این نارضایتی ناشی از عمق تأثیرگذاری این طرح در شخصیت دانش آموزان دارد چون وقتی طلبه جوان و فعال با نوجوانان و جوانان ارتباط برقرار کند زمینه یک باور عمیق و تربیت کارآمد دینی و اسلامی را در آنها به وجود می آورد.
وی بهترین تبلیغ را در این زمان تبلیغ چهره به چهره دانست و تأکید کرد: هر چقدر زمینه ارتباط روحانیت با مدارس و دانش آموزان بیشتر شود طبعا آثار عمیق تر و گسترده تری می تواند ایجاد شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: با توجه به روایات، تأثیرگذارترین زمان برای انسان دوران کودکی و نوجوانی است که اهل بیت(ع) این گونه از این زمان یاد می کنند«العلم فی الصغر کالنقش علی الحجر» و مسؤولان نظام باید اهتمام زیادی به این قشر مهم جامعه و تربیت آن داشته باشند.

وی در خصوص وظایف و تأثیر حوزه علمیه در زمینه حضور فعال طلاب در مدارس گفت: حوزه علمیه باید به تربیت طلابی بپردازد که طبق نیاز و مقتضای سن دانش آموزان بتوانند عمل کنند و باید کادر و متون آموزشی متناسب با این سن را در اختیار طلاب بگذارند تا عملکرد و تأثیرگذاری متناسب با این سن را داشته باشند.
حجت الاسلام پژمانفر افزود: مجلس برای حمایت از حضور طلاب در مدارس هر سال اعتبارات و تسهیلاتی برای دفتر همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش مصوب می‌کند، تا این دفتر بتواند گام‌های مؤثری در این زمینه بردارد.
وی با بیان این که ۱۹ طرح برای این موضوع در دفتر همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تنظیم شده است، ابراز داشت: این دفتر در نظر دارد فعالیت روحانیت در مدارس فقط به اقامه نماز جماعت ختم نشود و برنامه های متنوعی را تدارک دیده است تا فعالیت طلاب از فوق برنامه بودن خارج شده و در متن کار آموزش و پرورش قدم بگذارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان سخنانش تأکید کرد: نه آموزش و پرورش ظرفیت حوزه را خوب شناخته است و نه حوزه علمیه نسبت به ظرفیتی که در آموزش و پرورش هست جدی عمل می کند به همین دلیل فعالیت‌هایی که صورت می گیرد در حد چند جلسه و همایش است و حداقل فعالیت ها است و مسؤولان باید نسبت به جدی گرفتن این موضوع  برنامه ریزی کنند چون اگر از این مرحله شروع به تربیت دانش آموزان شود، به یقین بسیاری از مشکلاتی که آینده جوانان را تهدید می کند، از بین خواهد رفت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 10