تکفیر بزرگترین تهدید علیه اتحاد مسلمانان


  تکفیر بزرگترین تهدید علیه اتحاد مسلمانان مولوی عبدالحمید در نشست مقدماتی کنگره بین‌المللی «جریان‌های افراطی و تکفیری» گفت: مسئله‌ای که امروز وحدت مسلمانان را تهدید می‎کند و بر خلاف منافع مسلمانان است موضوع افراط گرایی و تکفیر است.
 
 
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری حوزه از زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، پیش از ظهر امروز در نشست مقدماتی کنگره بین‌المللی «جریان‌های افراطی و تکفیری» که در محل سالن شهدای سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان  برگزار شد،  طی سخنانی با تاکید بر وجدت امت اسلام، به آسیب شناسی این مسئه پرداخت

به گفته وی، مسئله‌ای که امروز وحدت مسلمانان را تهدید میکند و بر خلاف منافع مسلمانان است موضوع افراط گرایی و تکفیر است.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان  افزود: تکفیر یعنی خارج شدن از جریان اعتدال، اسلام دین اعتدال است و همه باید در مسیر اعتدال حرکت کنند و خروج از این جریان انحراف را به دنبال دارد.

مولوی اسماعیل زهی، با بیان اینکه جریان‌های تکفیری برای استدلال خود فقه و حقایق اسلام را در نظر نمی‌گیرند، گفت: امروز همه می‌دانیم که قدرت‌های بزرگ و استعماری به دنبال اختلاف‌انگیزی بین مسلمانان و تجزیه کشورهای اسلامی هستند که باید علمای اسلام در این زمینه بسیار هوشیار باشند.

وی به بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز باید برای همگان مشخص شود که ریشه جریان‌های تکفیری از کجاست و باید با آنها مقابله کنیم.

کشورهای اسلامی مانند حلقه‌های زنجیر به هم پیوستهاند

مولوی نظیر احمد سلامی، هم دراین نشست، با هشدار درخصوص خطر وهابیت و تکفیری ها، گفت: امروز گروهگ داعش از احساسات مردم بی خبر در راستای اهداف شوم خود استفاده می‌کند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه، امت اسلامی امکانات زیادی در اختیار دارد که باید از این امکانات و ظرفیت‌ها بر اساس خرد جمعی استفاده می‌شد،گفت: حدود ۲۰ درصد جمعیت کل جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند؛ پیوستگی جغرافیایی کشورهای اسلامی مانند حلقه‌های زنجیر به هم پیوستهاند.

خاطرنشان می شود:این نشست با حضور نماینده آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع عالی‌قدر شیعه، حجت‌الاسلام حاتمیان، مدیر‌کل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات کشور، آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، امامان جمعه تشیّع و تسنن استان و جمعی از اساتید حوزه علمیه قم، علما، اندیشمندان و نخبگان تشیّع و اهل تسنن زاهدان، در محل سالن شهدای اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 5 =