بصیرت؛ اولویت اول افراد در ابعاد مختلف زندگی

%d8%a8%d8%b5%db%8c%d8%b1%d8%aa%d8%9b-%d8%a7%d9%88%d9%84%d9%88%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%a8%d8%b9%d8%a7%d8%af-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c

امام جمعه مشهد با بیان اینکه بصیرت را در ابعاد مختلف زندگی خود به عنوان اولویت قرار دهیم، ابراز کرد: باید توجه داشت که اولویت اول موقعیت‌شناسی باشد زیرا اگر ما می‌خواهیم موفق عمل کنیم باید توانایی تشخیص موقعیت خود به دست بیاوریم.


آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری،  در هجدهمین دوره کارگاه تخصصی آموزشی فرماندهان حوزه بسیج دانش‌آموزی سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد، با اشاره به زیارت امام رضا(ع) خطاب به این فرماندهان، اظهار کرد: اجر و پاداشی که برای شما به سبب حضور در این دوره و زیارت امام رضا(ع) اعطا می‌شود، بسیار قابل توجه است.


وی ادامه داد: ممکن است شما در طول سال چندین بار به مشهدالرضا مشرف شوید، اما زیارت این دفعه، با زیارت‌های دیگر فرق می‌کند، زیرا این سفر جهاد فی سبیل‌الله بوده و شما میهمان وی‍‍ژه امام رضا(ع) قرار گرفته‌اید، بنابر این باید از این فرصت به‌دست آمده بهترین بهره را ببرید.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه هجدهمین دوره کارگاه تخصصی آموزشی فرماندهان حوزه بسیج دانش‌آموزی سبب ارتقاء و توسعه بصیرت می‌شود، عنوان کرد: انسان باید در زندگی خود همواره بصیرت داشته باشد و آنچه در این میان مهم تلقی می‌شود، موقعیت‌شناسی است.

امام جمعه مشهد افزود: انسان‌ها باید نسبت به سرآغاز زندگی و حرکت خود دارای بصیرت باشند، آن‌ها باید بدانند که هم‌اکنون از کجا می‌خواهند جریان حرکتی خود را آغاز کنند، درست است که انسان گاهی دچار مشکل شده و با شکست روبه رو می‌شود اما باید دانست که این مسئله معلول موقعیت‌شناسی است زیرا فرد به درستی موقعیت خود را مورد ارزیابی قرار نداده است.

وی با بیان اینکه بصیرت را در ابعاد مختلف زندگی خود به عنوان اولویت قرار دهیم، ابراز کرد: باید توجه داشت که اولویت اول در این مسیر موقعیت‌شناسی باشد زیرا اگر ما می‌خواهیم موفق عمل کنیم، باید توانایی تشخیص موقعیت خود به دست بیاوریم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به منشأ و سرآغاز تأسیس بسیج، بیان کرد: امام خمینی(ره) زمانی مسئله تأسیس بسیج و ارتش ۲۰ میلیونی را مطرح کردند که آمریکایی‌ها به طبس حمله کرده و می‌خواستند حملات نظامی خود را آغاز کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به رسالت اصلی بسیج اشاره و اظهار کرد: بسیج در تمام عرصه‌ها از جمله فرهنگی، سازندگی، فکری، سیاسی و … نقش مؤثری را ایفا می‌کند اما رسالت اصلی بسیح دفاع از دین است.

وی با بیان اینکه بسیج در رسالت دفاعی خود وظیفه دارد بر حسب نوع تهاجم یک جریان خاص، خاکریز اول را مدیریت کرده و در صف مقدم قرار گیرد، ابراز کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس هم افرادی که در صف مقدم حضور داشتند، شبانه‌روز به فکر مقابله با تهاجم دشمنان بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به بسیجیان، گفت: شما باید در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان که تلاش می‌کنند با برنامه‌ریزی ساختار فکری و اندیشه جوانان به خصوص نسل دانش‌آموز ما را هم سو با تفکرات خود کنند، مقابله کنید زیرا آن‌ها با این اقدام می‌خواهند جوان دانش‌آموز ما در برابر نظام بایستد.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    7 + = 16