پرده ‌دری‌های فرهنگی با تساهل و تسامح مسؤولان مواجه شده است

 
امام جمعه مشهد مقدس گفت: پرده‌دری های فرهنگی فتنه‌ای برای جدا کردن نسل جوان از بدنه انقلاب است که نباید با تساهل و تسامح مسؤولان مواجه شود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، گفت: آن چه می‌تواند منبع تغذیه فکری مناسبی برای انسان به عنوان خلیفه‌الله قرار گیرد، نخبگان فکری نیستند.


امام جمعه مشهد مقدس افزود: بزرگ‌ترین نبوغ بشر تا امروز، شکافتن هسته اتم بوده که با وجود این که می‌تواند از انرژی حاصل از آن در خدمت به بشر استفاده کند، اقدام به ساخت مخرب‌ترین سلاح نابود‌کننده بشری می‌کند،‌ بنابراین جریان علمی بشر در راستای حرکت انسان به سوی تکامل نیست.

وی با اشاره به آیه ۱۱۰ سوره مبارکه توبه اظهار کرد: دانشمندان بر اساس حدس و گمان سخن می‌گویند و به فرموده قرآن، بنیان باطنی آراء آنها بر اساس گمان تشکیل شده، و این از دل آن‌ها خارج نمی‌شود مگر دل‌های‌شان تکه‌تکه شود.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه عنوان کرد: با توجه به این نکته باید منبع فکری کاملی برای بشر ارائه کرد که این کار را امام باقر(ع) و امام صادق(ع) انجام دادند و در زمانه‌ای که بنی عباس تز اسلام را تز قدرت معرفی کرده‌ بودند، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) این انحراف را از بین بردند و با انقلابی فرهنگی برخورد جهانیان با اسلام را تغییر دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد را در مکتب علمی‌شان تربیت کردند، افزود: جامعیت علمی امام صادق(ع) عامل اصلی این انقلاب فرهنگی بود که باعث شد جریان حکومتی بنی‌عباس در نظر مردم به عنوان یک جریان ظالم شناخته شود، ‌از این رو عداوتمندانه‌ترین دشمنی‌ها را علیه امام صادق(ع) ترتیب دادند.

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس به تحلیل سیره سیاسی زندگی امام صادق(ع) پرداخت و گفت: در سیره سیاسی امام صادق(ع) دو نقطه مهم وجود دارد، یکی بصیرت‌افزایی در برابر فتنه و دیگری مقاومت در خط استکبار ستیزی.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: شخصیت امام صادق(ع) و تحلیل سیره سیاسی ایشان بر بصیرت در برابر فتنه می‌افزاید که ضرورت آن در جریان اجتماعی سیاسی امروز نظام اسلامی حس می‌شود.

وی در تبیین بصیرت‌افزایی در زندگی سیاسی امام صادق(ع) اظهار کرد: تشکیل حکومت عباسی بر دو پایه نظامی و سیاسی استوار بود که پس از تثبیت حکومت برای جلوگیری از خطر آفرینی این دو قائمه تصمیم گرفتند آن‌ها را از بین ببرند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: بنی‌عباس در اجرای این سیاست شان ابومسلم خراسانی را که فردی فاسد بود و محوریت نظامی حکومت عباسی را بر عهده داشت کشتند و با این اتفاق ابوسلمه خلال که محوریت سیاسی حکومت عباسی را عهده‌دار بود در صدد جلوگیری از اقدام خلیفه عباسی برآمد و دست به فتنه سیاسی زد.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: ابوسلمه در نامه‌های جداگانه‌ای امام صادق(ع)، عبدالله محض که از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) بود، و محمد اشرف پسر امام سجاد(ع) را دعوت کرد تا با متحد کردن شیعیان خراسان و فارس و اهواز علیه حکومت عباسی برخیزند که امام صادق(ع) در پاسخ به وی نامه‌اش را سوزاندند، در حالی که عبد‌الله محض با قبول کردن پیشنهاد ابوسلمه هزاران شیعه را نابود کرد، که این بصیرت امام صادق(ع) در برابر فتنه را می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: فتنه جریانی است که اگر در جامعه نفوذ کند، نخستین نتیجه‌اش ریزش نیرو‌ها است و امروز ما در مقابله شدید با استکبار با فتنه مواجه شده‌ایم و دشمن پس از این که انواع مبارزات را علیه ما امتحان کرده و نتیجه‌ای نگرفته است، به فتنه پرده‌دری فرهنگی روی آورده است.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: متأسفانه در جریان فتنه فرهنگی دشمن بعضی مسؤولان نظام در حالی که مسلمان و انقلابی‌اند، به خاطر قدرت طلبی در برابر این فتنه تساهل و تسامح دارند لذا بصیرت در درجه اول برای مسؤولان لازم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این پرده‌دری‌های فرهنگی که به روش‌های گوناگون انجام‌ می‌شود با هدف جدا کردن جوانان از بدنه انقلاب اسلامی است که نباید با تساهل و تسامح مسؤولان مواجه شود.

وی در خصوص نقطه بارز دیگری که تحت عنوان مقاومت در خط استکبار ستیزی در سیره امام صادق(ع) مشهود است، گفت: با وجود این که بنی‌عباس قصد داشتند افزون بر سرکوب اهل‌بیت(ع) در قدرت، در جهت تثبیت حاکمیت‌شان نیز از اهل‌بیت(ع) استفاده کنند، شاهد مقاومت امام صادق(ع) در برابر سیاست شوم بنی‌عباس هستیم.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان در سخنانی به زبان عربی شهادت امام صادق(ع) را به زائران عرب زبان امام هشتم(ع) تسلیت گفت و پیروی از سیره این امام همام را به همگان یاد‌آور شد.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    + 5 = 7