علمای اسلام برای خاموش کردن فتنه ها تلاش کنند/ خالی شدن بلاد از علمای بزرگ آسیب آفرین است

 
حضرت آیت الله نوری همدانی با ابراز تاسف و نگرانی از خالی شدن استان ها و شهرهای مختلف از علمای متنفذ و تاثیرگذار، بر مهاجرت علما و طلاب و فضلای حوزه تاکید کرد.


حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره مرحوم آقا نجفی قوچانی در مشهد مقدس، درباره نقش علما در جامعه به بیان امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی نقش علما و حوزه های علمیه را در تربیت اخلاقی و سیاسی مردم به عنوان یک اصل مهم متذکر شد و نسبت به خالی شدن بلاد از حضور علمای متنفذ و تاثیرگذار ابراز نگرانی کرد.

این مرجع تقلید یادآورشد: در قدیم الایام در هر منطقه و استانی، علمای شاخص و برجسته ای حضور داشتند که مردم در مسائل مختلف به آنها مراجعه می کردند، اما متاسفانه امروز بلاد از حضور علما خالی شده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر لزوم مهاجرت علما، روحانیان و فضلا به مناطق مختلف کشور تاکید کرد.
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود عصر کنونی را بسیار حساس و مهم ارزیابی کرد و از علما و روحانیان خواست به وظایف مهم و خطیر خود عمل کنند.
وی سکوت در مقابل جریان های تکفیری، وهابیت و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را جایز ندانست و یادآورشد: علمای جهان اسلام باید برای خاموش کردن آتش فتنه و درگیری تلاش و نقش خود را ایفا کنند.
حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین امت اسلام را به وحدت و همدلی فراخواند و تاکید کرد: اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و دیگر پیروان مذاهب اسلامی توطئه و فتنه دشمن است و باید در این زمینه هوشیار بود.
این مرجع تقلید همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تجلیل از شخصیت مرحوم آقا نجفی قوچانی پرداخت و برگزاری کنگره ای به منظور تجلیل و معرفی این شخصیت برجسته را ستود.
وی تاکید کرد: برگزاری این قبیل کنگره ها سبب آشنایی هرچه بیشتر جامعه و به ویژه نسل جوان با علمای بزرگ و معرفی آنان می شود.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار که نماینده ولی فقیه و استاندار خراسان شمالی نیز حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد گزارشی از برنامه ها و اقدامات انجام شده به منظور برگزاری مطلوب این کنگره ارائه کرد.

شایان ذکر است، کنگره بزرگداشت مرحوم آقا نجفی قوچانی ۱۵ و ۱۶ شهریورماه با حضور شخصیت های حوزوی و صاحبنظران در استان خراسان شمالی برگزار می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 8