مسؤولان مراقب اظهارنظرهای خود باشند تا وحدت جامعه دچار خدشه نشود

دیدار معاون اول رییس جمهور با آیت الله مظاهری
حضرت آیت الله مظاهری خطاب به معاون اول رییس جمهور گفت: دولت باید از آرامش فضای سیاسی کشور صیانت کرده و اجازه ندهند تنش و اختلاف در بدنۀ نظام به‌وجود آید و از این‌رو باید در اظهارنظرها و اقدامات خود، اتّحاد و انسجام و عقلانیّت و تدبیر را مراعات کنند.


حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان، در دیدار معاون اول رییس جمهور خطاب به وی گفت: مسأله زاینده رود یک مشکل ملی است.

وی در این دیدار با گرامیداشت هفتۀ دولت از خدمات و تلاش‌های رییس‌جمهور محترم و دولت یازدهم قدردانی و تأکید کرد: با الطاف الهی آغاز کار دولت فعلی در سال گذشته، آرامش و امید خوبی در کشور ایجاد کرد و حفظ و صیانت از این آرامش و امید، برای همه خصوصاً دولتمردان، امری ضروری و لازم است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که بعضی از مخالفان دولت، به ‌جای نقد منطقی، به دنبال بر هم زدن آرامش و ایجاد تنش در فضای سیاسی کشور هستند، این روش را غیراخلاقی و نادرست دانسته و خاطرنشان کرد: دولت محترم و سایر قوا و مسؤولان باید با تدبیر و دقّت، از اینگونه برخوردها عبور کنند.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: دولت باید از آرامش فضای سیاسی کشور صیانت کرده و اجازه ندهند تنش و اختلاف در بدنۀ نظام به‌وجود آید و از این‌رو باید در اظهارنظرها و اقدامات خود، اتّحاد و انسجام و عقلانیّت و تدبیر را مراعات کنند.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و مواضع مثبت آقای جهانگیری معاون اوّل رئیس جمهور، به مشکل بزرگ آب در استان اصفهان اشاره کرده و افزود: مسأله زاینده‌رود و مشکلات مربوط به آن، یک مسأله ملّی است و اختصاصی به استان اصفهان ندارد و از این‌رو رفع معضلات مربوط به آن، به یک نگاه جامع و یک برنامه بلندمدّت نیاز دارد.

رییس حوزه علمیه اصفهان با تکریم و تشکّر از صبر و استقامت مردم و خصوصاً کشاورزانی که در اثر معضل آب در استان اصفهان به‌خصوص در مناطق شرق این استان، با مشکلات بسیار عدیده و پیچیده‌ای روبرو شده‌اند، از دولت و خصوصاً وزارت نیرو خواستند تا با سرعت‌عمل و دقّت کارشناسی، اقدامات راهگشای خود را عملی نمایند و پیش از آن که دامنۀ معضلات کنونی وسیع‌تر شود، چاره‌اندیشی لازم را انجام دهند.

حضرت آیت الله مظاهری با تأکید بر این که هیچ کس اعمّ از مردم و مسؤولان استان، در مسأله آب به دنبال زیاده‌خواهی و تعرّض به حقوق دیگران و نظائر آن نیستند، خاطرنشان کرد: تمام سخن مردم و مسؤولان این است که قانون و مصوّبات متعدّد دولت در این زمینه، اجرا شود و طرح‌های نیمه‌کاره‌ای که از سال‌ها قبل متوقّف مانده است، به اتمام رسانده شود و حقوق شرعی و قانونی کشاورزان و همچنین خسارت‌های آنان، بدون اهمال و منّت، پرداخت گردد.

وی یکی از مهم‌ترین را‌هکارهای حلّ معضل آب در استان را جلوگیری از برداشت‌های غیرقانونی آب و نیز جلوگیری از تصمیمات سلیقه‌ای و غیرکارشناسی و نگاه‌‌های بخشی و باندی دانسته و تأکید کرد: درمان بسیاری از معضلات کشور، التزام به قانون و موازین قانونی است.

حضرت آیت الله مظاهری در پایان سخنان خود، از خدمات و تلاش‌های دکتر زرگر استاندار اصفهان در پیگیری معضل آب و مسألۀ زاینده‌رود، تشکر و قدردانی کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 2 =