گسترش کلام ائمه(ع)؛ مهم‌ترین نقش جشنواره امام رضا(ع)

%da%af%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%b4-%da%a9%d9%84%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%a6%d9%85%d9%87(%d8%b9)%d8%9b-%d9%85%d9%87%d9%85%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%ac%d8%b4%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b1%d8%b6%d8%a7(%d8%b9)

گروه اجتماعی: نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز مهم‌ترین نقش جشنواره امام رضا(ع) این است که بتواند محاسن کلام ائمه(ع) و امام رضا(ع) را به همه مردم تشنه دنیا برساند، این مسئله محوری‌ترین و اصلی‌ترین موضوعی است که جشنواره امام رضا(ع) باید دغدغه آن را داشته باشد.

به نقل از واحد خبر و اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که امکان زیارت از نزدیک برای بسیاری از عاشقان علی بن موسی الرضا(ع) وجود ندارد، جشنواره امام رضا(ع) بستر مناسبی است که از زوایای مختلف ارتباط عاطفی بین امام مهربانی‌ها با مردم را برقرار کرده و روز به روز این بستر را برای همگان به وجود آورده است.


نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در روایات، امام رضا(ع) به عنوان امام رئوف شناخته شده‌اند، افزود: امروز باید برای ایجاد ارتباط بین این امام با مردم بسترسازی مناسبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در ارتباط با فعالیت‌هایی که در راستای معرفی امام رضا(ع) می‌توان انجام داد مهم‌ترین نکته آن است که به اشکال مختلف زمینه ارتباط عاطفی مردم را با حضرت فراهم کنیم، بیان کرد: همانطور که دستگاه حاکمیت نسبت به تأمین نیاز آسایشی مردم تکلیف دارد در ارتباط با تأمین نیاز آرامشی مردم نیز موظف است در همین راستا باید زیر ساخت‌های امر زیارت فراهم شود.

حجت‌الاسلام پژمانفر گفت: خوشبختانه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در طول ۱۲ سال برگزاری توانسته است بستری مناسب را برای ارتباطات عاطفی مردم داخل و خارج کشور با امام هشتم فراهم کرده و معارف بسیاری را درباره حضرت رضا(ع) به مردم منتقل کند.

وی ابراز کرد: وجود نورانی حضرت رضا(ع) ابعاد مختلفی برای بررسی دارد که جشنواره امام رضا(ع) از زاویه هنری و فرهنگی به زندگی این حضرت پرداخته است اما دست‌اندرکاران این جشنواره با داشتن یک نظام و برنامه مدون می‌توانند به سایر ابعاد وجودی حضرت نیز دست یابند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) توانسته است زبان‌ها، قلم‌ها و گویش‌های متفاوتی را در موضوع حضرت رضا(ع) به یکدیگر نزدیک کند، گفت: محوریت امام رضا(ع) بالاترین ارزشی است که این جشنواره توانسته است، همه نگاه‌ها و دغدغه‌های فرهنگی را در جهت تأمین یک خواسته مشترک کنار هم قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را از دو زاویه می‌توان تحلیل کرد، یکی آنچه باید باشد و دیگری موجودیت فعلی این جشنواره، ابراز کرد: خوشبختانه جشنواره امام رضا(ع) توانسته است بسیاری از ظرفیت‌های هنری، فرهنگی، علمی و … و شخصیت‌‌های مختلف را با محوریت امام رضا(ع) کنار هم جمع کند اما تا هدف نهایی این جشنواره که رساندن پیام سیره حضرت رضا(ع) به بشریت است هنوز فاصله وجود دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز مهم‌ترین نقش جشنواره امام رضا(ع) این است که بتواند محاسن کلام ائمه(ع) و امام رضا(ع) را به همه مردم تشنه دنیا برساند، این مسئله محوری‌ترین و اصلی‌ترین موضوعی است که جشنواره امام رضا(ع) باید دغدغه آن را داشته باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 18