آموزش رقص و موسیقی در برخی مهدهای کودک فاجعه است

مدیر حوزه های علمیه خواستار ارائه فرهنگ ناب شیعی برای دانش آموزان و کودکان شد و از این که در برخی مهدهای کودک‌ به جای بیان فرهنگ و معارف ائمه اطهار(ع) رقص و موسیقی آموزش می‌دهند، ابراز تاسف کرد و این مساله را فاجعه خواند.

آیت‌‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، قرآن را نقشه راه و اهل‌بیت(ع) را الگویی مناسب برای سعادت بشر دانست و گفت: پذیرش این نقشه راه و الگوهای موفق سبب سعادتمندی افراد می‌شود.


وی افزود: دنیای امروز ایدئولوژی‌ها مختلفی را تجربه کرده که هیچ‌ کدام نتوانسته‌اند به آرمان‌های بشر پاسخ دهند؛ امروز جهانیان می‌دانند که وعده‌های پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) تنها راه نجات است.

امام جمعه قم با تأکید بر این‌که بشر امروز به دنبال اتکایی مطمئن است، اهل‌بیت(ع) را بهترین و مطمئن‌ترین اتکا برای افراد خواند.

وی تصریح کرد: امروز وجود جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه طلایی‌ترین فرصت را برای بیان و نشر حقایق، معارف و فرهنگ اهل‌بیت(ع) در سراسر جهان ایجاد کرده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به هجمه‌های شدید دشمنان علیه مکتب ناب اهل‌بیت(ع) و قتل عام شیعیان، این اعمال را حاصل نگرانی، درماندگی و خود باختگی آن‌ها در برابر فرهنگ قوی اهل‌بیت(ع) دانست.

وی عنوان کرد: دشمنان خیال می‌کنند فکر اهل‌بیت(ع) را می‌توانند با برخورد فیزیکی و کشتار شیعیان از بین می‌رود؛ در حالی که هر قطره از خونی که از شیعیان بر زمین ریخته می‌شود صدها هزار مدافع برای این مکتب به وجود می آید.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ارائه فرهنگ ناب شیعی برای دانش آموزان، کودکان و انجام کارهای تأثیرگذار و ماندگار در دهه کرامت برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) شد و گفت: فاجعه است که در برخی از مهد کودک‌ها به جای بیان فرهنگ و معارف ائمه اطهار(ع) رقص و موسیقی آموزش می‌دهند.

وی افزود: رسالت دهه کرامت باید تشویق افراد برای ایجاد مهدهای کودک‌ برای بیان فرهنگ اهل‌بیت(ع) باشد؛ در صورت امکان باید با آموزش و پرورش مذاکره کرده و معارف ائمه اطهار(ع) را به وسیله کتاب‌های دینی‌شان به دانش آموزان منتقل کنید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 7 =