طلبگی موثرترین فعالیت فرهنگی و اجتماعی/ حفظ قرآن برای طلاب جوان ضروری است

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت نشر و تبلیغ معارف دینی گفت: مشاغل مختلف هرچند هم برای جامعه مفید باشند به دنبال دستاوردهای مادی خود هستند اما طلاب و روحانیون به دنبال اصلاح جامعه و نشر معارف دینی و تبلیغ دین هستند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در آیین افتتاحیه حوزه علمیه اصفهان در مدرصه صدر، با اشاره به اهمیت آموزش مفاهیم قرآنی و احکام دینی در حوزه علمیه اظهار کرد: به نظر بنده باید تا پایه ششم طلاب حافظ قرآن شوند و اگر این مسأله عملی می‌شد شاهد اتفاقات خوبی در حوزه علمیه می‌بودیم.


آیت الله طباطبایی نژاد ضمن توصیه به حفظ و فراگیری احکام شرعی گفت: طلاب باید در زمینه اخلاق، قرآن و معارف دینی به خوبی کسب اطلاع کنند، شهید ثانی که از بزرگان جهان تشیع و از علمای بزرگ شیعه است در طول ۵۴ سال از مدت عمر خود حدود ۹۰ کتاب نوشته است و این بیانگر اهتمام وی به مسائل علمی و دینی و نشر معارف دینی است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت اخلاق و رعایت مسائل و آداب اخلاقی توسط طلاب حوزه علمیه خاطرنشان کرد: عالمان دینی دارای فضائل بسیار زیادی هستند و علت آن مبارزه علما با شیاطین و نشر معارف دینی است و هدف علما اصلاح جامعه است.

آیت الله طباطبایی نژاد اصلاح جامعه را مهم ترین هدف طلاب و روحانیون ذکر کرد و گفت: در جامعه فعالیتی مهمتر از طلبگی و تبلیغ دین نیست، اقشار مختلف و مشاغل مختلف بیشتر به دنبال کسب دارایی های مادی هستند ولی طلاب و روحانیون و مبلغین دینی در راستای اصلاح جامعه و نشر و تبلیغ دین قدم برمی‌دارند و وظیفه مهم هدایتگری و معلمی را بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: بدترین کار این است که در آن نیت الهی و خدایی وجود نداشته باشد، در حوزه علمیه ممکن است افرادی وجود داشته باشند که اهل تقوا نباشند و به دنبال درس خواندن هم نروند اما حوزه علمیه جایی است که انسان می‌تواند بهترین علوم را کسب کنند و در راستای کسب معارف دینی و خدمت به جامعه و دین قدم بردارد.

وی داشتن قدرت اخلاقی و دینی را از مهم ترین شاخصه‌های طلاب ذکر کرد و افزود: اخلاق حسنه و حسن خلق یکی از مهم ترین ملاک‌هایی است که در طلاب باید وجود داشته باشد، در عرصه‌های عبادی و اجتماعی حضور طلاب لازم است و باید در همه زمینه‌ها طلاب و روحانیون حضور مستمر داشته باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 5 =