ماهواره موجب بلوغ زودرس نوجوانان می شود/بیشترین مشکلات پیش آمده در خانواده ها به اعتراف خود آنان، پس از ورود ماهواره به داخل منازل بوده است

ماهواره موجب بلوغ زودرس نوجوانان می شود


بیشترین مشکلات و اختلافات پیش آمده در خانواده ها به اعتراف خود آنان، پس از ورود شبکه های ماهواره ای به داخل منازل اتفاق افتاده است. 

 


 

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی مشیری دبیر اتاق فکر تبلیغ اظهار داشت : امروز شیطان از ابزار ماهواره برای فریب انسان ها استفاده می کند، ماهواره ذاتاً بد نیست همانطور که تیغه چاقو ذاتاً بد نیست اما اگر این تیغ در دست یک پزشک باشد یا در دست یک قاتل کاربردش فرق می کند امروز ماهواره در دست شیاطین انس و جن است و اگر انسان به وسیله ماهواره به فساد کشانده شود به طبع آن جهان هم عقاب  می شود.

وی درخصوص مضرات استفاده از ماهواره گفت: طبق آیات قرآن کریم انسان خلیفه خداست و جایگاهی که انسان درهستی دارد هیچکدام ازموجودات دیگر ندارند و این کرامت و بزرگی به دست آوردنی است و ما استعداد بدست آوردن این جایگاه را داریم و بایدبرای رسیدن به این جایگاه  تلاش کنیم  و امروز ماهواره که بلندگوی شیطان است  نمی گذارد انسان به آن کرامت برسد زیرا شیطان در روز اول قسم خورده که نگذارد انسان به کرامت برسد.ضمن آنکه  ، برنامه های ماهواره مشتمل بر سود و زیان است و استفاده از آن همچون آلات مشترک می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین  مشیری تصریح کرد:ماهواره دین،شخصیت،خانواده و…. را هدف قرارداده که حدود ۱۶۰شبکه فارسی زبان  با هدف متزلزل کردن بنیان خانواده ها فعالیت می کنند.

دبیر اتاق فکر تبلیغ افزود: در این زمینه باید دقت کرد که راه اندازی شبکه های ماهواره ای صرفا بر اساس اطلاع رسانی بوده یا تخریب مبانی اعتقادی، اخلاقی و رفتاری جامعه؟

مشیری افزود: ضرورت دارد در احوال کسانی که برنامه های ماهواره را رصد و پیگیری می کنند، بدون درنگ تحقیق میدانی و علمی صورت گیرد که بازخورد ماهواره روی افکار و رفتار آنها چگونه است و آنان غالبا در چه فضای فرهنگی سیر می کنند.

وی با اشاره به مراجعات و مسائلی که در دادگاه های خانواده دیده می شود، یادآور شد: بیشترین مشکلات پیش آمده در خانواده ها به اعتراف خود آنان، پس از ورود شبکه های ماهواره ای به داخل منازل بوده است.

دبیر اتاق فکر تبلیغ با بیان این که با توجه به شواهد موجود، کفه مضرات برنامه های ماهواره خیلی سنگین تر از منافع آن است، به موضوعات مطرح شده در جلسات مشاوره و نیز بحث های صمیمانه دانشجویان در تریبون ها و کرسی های آزاد اندیشی اشاره کرد و ابراز داشت: به ندرت دیده می شود که اعلام کنند پس از ورود برنامه های ماهواره، زندگی ها به سمت و سوی استحکام بیشتر سوق داده شده باشد، بلکه غالبا بر مضرات آن اتفاق نظر دارند. 

دبیر اتاق فکر تبلیغ القاء مفاهیم و الگوسازی های غربی را عمده هدف شبکه های ماهواره ای عنوان کرد و افزود: این شبکه های مفاهیمی را القاء می کنند که با تعالیم و آموزه های دینی، اخلاقی، اعتقادی و فرهنگی جامعه اسلامی ما در تضاد است.

 وی، تخریب مبانی دینی را هدف اصلی شبکه های ماهواره ای دانست و خاطرنشان ساخت: سردمدار موج های مخالف نظام در مسائل سیاسی همین شبکه های ماهواره ای هستند که علاوه بر ترویج مسائل غیر اخلاقی، به زعم باطل خود به ایجاد جو بدبینی در بین مردم و سست کردن پایه های وحدت و انسجام جامعه مبادرت می ورزند.

دبیر اتاق فکر تبلیغ، ماهواره را موجب بلوغ زودرس نوجوانان و بلوغ زودرس را باعث کمی حافظه و مسولیت پذیر نبودن دانست و تاکید کرد:باید یک طرح جامعی برای مقابله با این معزل اجتماعی و دینی  صورت بگیردو خانواده ها را تشویق کنیم تا این بوق شیطان را ازخانه هایشان بیرون بیندازند.



(خبری بعدی) »



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 10