سالانه نیم میلیون آمریکایی مسلمان می‌شوند

سالانه نیم میلیون آمریکایی مسلمان می‌شوند

 

 

 

 

 

 
مسئولان آن‌ها به خیال خام خودشان با ازبین‌بردن برج‌های دوقلو و ایجاد اسلام‌هراسی، سعی در تخریب اسلام و ممانعت از اسلام‌گرایی داشتند که در این زمینه شکست خوردند و تعداد مسلمانان و مطالعه درباره این دین آسمانی افزایش یافت.


حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین کاظمی، مؤسس نخستین دانشگاه شیعی در هلند و نیویورک در پنجمین همایش تبیین «نسبت حوزه و انقلاب» با موضوع گزارش ۳۰ سال مشاهدات عینی از تأثیر انقلاب اسلامی بر گسترش تشیع در دنیا در مسجد المنتظر مشهد در جمع تعدادی از طلاب این شهر به بررسی ذکر نام پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) در کتاب‌های آسمانی پرداخت .

وی ابراز داشت: اگر به مقایسه سخنان مسیحیان، یهودیان و مسلمانان بپردازیم، می‌بینیم که تورات و انجیل نام پیامبر گرامی اسلام(ص) را ذکر کرده‌اند و امروزه باوجود تحریفی که در این دو کتاب آسمانی رخ داده است، باز هم نام آن بزرگوار در این کتاب‌ها دیده می‌شود.

موسس دانشگاه شیعی نیویورک افزود: نکته این است که حضرت موسی(ع) جانشینی مانند ‌هارون داشته و پیامبر اکرم(ص) نیز بنا به روایات حضرت علی(ع) را به منزله ‌هارون دانسته‌اند یا به‌طور‌مثال در تورات برای‌ هارون سه فرزند پسر ذکر شده که نام‌های عبری آنان مطابق با نام‌های عربی امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت محسن قرار می‌گیرد. با این توضیح می‌توان گفت به‌هرحال نامی از پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت علی(ع) در تورات دیده می‌شود که امکان تحریف آن را هم ندارند.

نام حضرت علی(ع) در کتاب انجیل

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین کاظمی، با اشاره به این که بیش از ۲۰مرتبه در بخشی‌هایی از کتاب انجیل، نام حضرت علی(ع) آمده است؛ مانند آنجایی که حضرت عیسی(ع) هنگام برصلیب‌کشیده‌شدن، کمک می‌خواهند و نام «ایلی» را خطاب می‌کنند و مردم درانتظار می‌ایستند تا ببینند ایلی یا «ایلیا» چه کسی است، گفت: در انجیل تحریف‌شده، داخل پرانتز نام خدا به‌جای «ایلی» آورده شده است و می‌گویند که منظور از ایلی، خداوند است که این امر با اعتقاد تثلیث و الوهیت حضرت مسیح که مسیحیان قائل هستند، مطابق نیست. همچنین گفته شده که مردم نیز در آن زمان منتظر بودند تا ببینند ایلی چه کسی است.

وی با تاکید بر این که باید بدانیم خطاب «ایلیا» در زمان تعدادی از پیامبران هم آورده شده که فضایل این شخص در کتاب‌های آسمانی تورات و انجیل موجود است و هیچ‌گاه، هیچ فرد یهودی و یا مسیحی ادعا نکرده که او ایلیاست، اظهار داشت: این درحالی‌که است حضرت علی(ع) چندین‌مرتبه در جریان‌ها و ماجراهای گوناگون فرموده‌اند: «اسم من در تورات و انجیل، ایلیاست.»

دستاورد فرهنگ بی‌هویت غرب

موسس نخستین دانشگاه شیعی در آمریکا و اروپا دستاورد فرهنگ بی‌هویت غرب را از جمله آسیب های امروز جوامع دانست و برای توضیح آن گفت: بعداز اثبات اینکه اسلام، دین خاتم و کمال ادیان است و نام رسول خدا(ص) و جانشین ایشان، حضرت علی(ع) در تورات و انجیل آمده است، باید تاکید کرد که انقلاب اسلامی ایران نیز که برگرفته از اسلام ناب محمدی است، در زمان معاصر موجب شده تا دین قدرتمند اسلام رشد کند و به برکت خون شهدا تعداد مساجد مسلمانان افزایش یابد و افراد به تشیع گرایش داشته باشند.

وی افزود: این رشد موجب شده است تا غرب به فکر ارائه فرهنگی غلط در جامعه مسلمان باشد؛ بنابراین اگر فرهنگی صد‌در‌صد اسلامی داشته باشیم، هرگز شکست نمی‌خوریم و غربی‌ها و استکبار باوجود تبلیغات کثیف فرهنگی خود نمی‌توانند انسان‌ها را به بردگی بکشند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظمی اذعان کرد: امروز متاسفانه برخی جوانان عاشق زندگی اروپایی شده‌اند؛ در‌حالی‌که نمی‌دانند فرهنگ آنان متلاشی شده است و دیگر خانواده، دین و… در زندگی آن‌ها جایی ندارد.

پیش‌بینی اسلام از وجود بیماری‌های جنسی در هزار و ۴۰۰ سال پیش

وی با بیان این که انحراف‌های جنسی غرب ازجمله نکاتی است که موجب بروز برخی بیماری‌های جدید شده و افتخار دین مبین اسلام این است که بیش‌از هزارو۴۰۰سال پیش از ایجاد بیماری‌های نو در پی انحراف‌های جنسی خبر می‌دهد و مسلمانان را از آن منع می‌کند، خاطر نشان کرد: رفتارهای تاسف‌باری مانند جدازندگی‌کردن فرزندان از پدر و مادر و در دوران تأهل درکنار آنان نبودن از فرهنگ غلط و کثیف غرب در کشورهای اسلامی به وجود آمده است؛ در‌حالی‌که قرآن کریم، پیامبر گرامی اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) در احادیث و توصیه‌های خود می‌فرمایند باید درکنار والدین بود و در هر شرایطی از آنان نگهداری کرد و به آن‌ها احترام گذاشت.

دستورات اسلام در قوانین هلند

موسس دانشگاه شیعی نیویورک با اشاره به اینکه روی‌آوردن غرب به سمت آموزه‌های اصیل اسلامی را امروزه شاهدیم، گفت: یکی از اقدام‌های کشور هلند که به‌صورت قانون درآمده برگرفته از دستورات اسلام درباره پدر و مادر است؛ در این کشور دستور داده شده که پسر بزرگ‌تر سرپرستی و مراقبت والدین خود را به‌عهده بگیرد و درعوض مالیات کمتری بپردازد.

نحوه نگهداری از سالمندان در هلند

وی اضافه کرد: به بیان دیگردولت هلند به‌جای اینکه بودجه‌ای را برای نگهداری از سالمندان اختصاص دهد، قانونی گذاشته تا فرزند پسر ارشد با حمایت دولت، از پدر و مادر سالمند خود نگهداری می‌کند؛ تاثیر مهم‌تر این کار حضور اعضای خانواده درکنار یکدیگر

است.

 

 

 

 

 

 

این مبلغ دینی که ۳۰ سال است در اروپا زندگی می کند، با بیان این که متاسفانه در شرایط فعلی که نیازمند توجه به خانواده و جمعیت هستیم، فرهنگ غلط دوری از والدین و تک‌همسری درمیان شیعیان رسوخ کرده تاجایی‌که درنهایت این غرب‌زدگی موجب کاهش جمعیت شیعه درمقایسه‌با سایر مذاهب می‌شود، ابراز داشت: امامان ما در شرایط آن زمان چندهمسر داشته‌اند که یکی از دلایل آن همین افزایش جمعیت بوده است. امروزه هم می‌بینیم که در بعضی مذاهب و گروه‌ها برای افزایش جمعیت خود چندهمسرگزینی رواج دارد و برای رشد تعداد فرزندشان تلاش می‌کنند و دراین‌باره با فرهنگ اروپایی که خانواده‌گریز است و تشکیل خانواده نمی‌دهد، همراه نشده‌اند.

وی افزود: این درحالی است که درمیان زنان و مردان شیعه این تفکر نیست و می‌خواهند مانند غربی‌ها باشند و برای فرزندداری، افزایش جمعیت و تربیت نسل، خود را به زحمت نیندازند.

*سالانه نیم میلیون آمریکایی مسلمان می‌شوند

موسس دانشگاه شیعی نیویورک با اشاره به اینکه یکی دیگر از تجربه‌های تبلیغی‌ اش درزمینه گرایش مردم به اسلام این است که هرساله در کشوری مانند آمریکا نیم‌میلیون نفر مسلمان می‌شدند، اظهار داشت: مسئولان آن‌ها به خیال خام خودشان با ازبین‌بردن برج‌های دوقلو و ایجاد اسلام‌هراسی، سعی در تخریب اسلام و ممانعت از اسلام‌گرایی داشتند که در این زمینه شکست خوردند و تعداد مسلمانان و مطالعه درباره این دین آسمانی افزایش یافت.

وی افزود: به‌همین‌دلیل، امروز بهترین زمان برای علمای دین است تا با تسلط بر زبان خارجی وارد عرصه تبلیغ دین مبین اسلام شوند و به نیاز دین‌‌شناسی قشرهای مختلف پاسخ دهند.

*ضرورت آشنایی مبلغان به زبان

حجت الاسلام و المسلمین کاظمی یکی دیگر از برنامه‌هایی که امروزه به آن نیاز است را حضور در دانشگاه و استفاده از ظرفیت آن عنوان و خاطر نشان کرد: مبلّغان دینی باید از این فرصت برای پیشبرد اهداف دینی و ارائه آموزه‌های اسلامی تلاش کنند که نخستین عنصر در این زمینه فراگیری خواندن، نوشتن و سخن‌گفتن به زبان انگلیسی است. به همین منظور ما اولین دانشگاه اسلامی را در لندن با نام «ایلیا» که در زبان انگلیسی (alia) نوشته می‌شود، راه‌اندازی کرده‌ایم که در آن به استادانی مسلط به زبان انگلیسی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه با‌توجه‌به اینکه این دانشگاه به‌صورت مجازی ارائه می‌شود، همه افراد می‌توانند در مکان‌های مختلف از درس‌های آن بهره ببرند و براساس تکنولوژی‌های جدید درس بگیرند، گفت: ما در این دانشگاه طرح‌هایی داده‌ایم که یکی از آن‌ها تدریس کتاب اخلاقی چهل‌حدیث امام خمینی(ره) با زبان انگلیسی است که در این طرح درصورت موافقت آموزش‌و‌پرورش ایران، یک دانش‌آموز دبیرستانی طی‌دو سال می‌تواند به این زبان مسلط شود.

موسس دانشگاه «ایلیا» ادامه داد: باید متوجه این نکته بود که فناوری‌ها و تکنینک‌های نو ابتدا در آمریکا و کانادا ارائه می‌شود سپس بعداز دو تا پنج‌سال به اروپا می‌آید و پس‌از ۱۰سال که این تکنولوژی کهنه شود، به سایر کشورها ارائه می‌شود. درنتیجه باید برای دستیابی به فن‌های نو از امکانات بهره لازم را برد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 4 =