مسجد داروخانه معنوی است/ «نمی توانم» و «نمی شود» را از منظومه فکری خود دور کنید

ماندگاری
حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که باید کلمات «نمی توانم» و «نمی شود» را از منظومه فکری خود دور کنیم، گفت: تفرق و تنهایی یکی از ریشه های ترس است و برای درمان آن باید همه جهان اسلام اعم از شیعه و سنی در کنار هم قرار گیرند.

 دوره دوم هفتمین همایش «اندیشه های آسمانی» با حضور ۷۰۰ نفر از مدیران کانون های مساجد کشور و فعالان فرهنگی روستایی آغاز به کار کرد.

 حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری ظهر امروز ۱۳شهریور در جمع مدیران و فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد با توصیه به خودشناسی گفت: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد سعی کنند ریشه های ترس و حزن را ابتدا از خود و سپس از جامعه بزدایند.

 وی با بیان این که اولین ریشه ترس، بزرگنمایی است و دشمن از این روش برای فریب مسلمانان استفاده می کند، تصریح کرد: یقینا خداوند از مشکلات فردی و اجتماعی ما بزرگتر است و اگر در راه خدا قرار گیریم ترس و حزن از دشمن نیز از دل ما رخت بر خواهد بست.

 استاد حوزه و دانشگاه به ریشه یابی، شناخت دارو و سپس درمان ترس و حزن در جامعه اسلامی تأکید و اظهار کرد: ندای «الله اکبر» داروی معنوی غلبه بر ترس و حزن است و مسجد داروخانه معنوی است که باید برای جذب جامعه و جوانان به این مکان الهی تلاش کرد.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که دشمن با تحقیر و کوچک و کردن شخصیت افراد، سعی در پیشبرد اهداف خود و غلبه بر آن ها را دارد، تصریح کرد: شعار «لاحول ولا قوه الابالله العلی العظیم» دارویی است که این درد فکری  و اندیشه را درمان می کند.

وی با بیان این که باید کلمات «نمی توانم» و «نمی شود» را از منظومه فکری خود دور  کنیم، افزود: تفرق و تنهایی یکی دیگر از ریشه های ترس است و برای درمان آن باید همه جهان اسلام در کنار هم قرار گیرند.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که معمار انقلاب و رهبر معظم انقلاب در مطالب و نوشته های خود همواره جهان اسلام را به وحدت دعوت کرده اند، افزود: مسجد باید کانون وحدت باشد و اختلاف سلیقه ها نباید موجب تفرقه و جدایی بین شیعه و سنی شود.

غرب در پی القای محرومیت و عقب ماندگی به ملت ما است

وی، اصلی ترین دلیل حزن را محرومیت عنوان کرد و گفت: دنیای غرب به دنبال القای محروم بودن ملت ما از امکانات است تا بتواند اهداف خود را در جامعه اسلامی ما پیاده کند.

وی با بیان این که جواب ما به دنیای غرب و مدعیان شادی و نشاط پوشالی این است که ما با خدا معامله کرده ایم، تصریح کرد: محدودیت و محرومیت با هم متفاوت است و درست است که ما خود را به اجرای دستورات خدا محدود می کنیم ولی دشمنان اسلام بدانند که در آخرت از نعمات خدا محروم خواهند بود.

این گزارش حاکیست؛ هفتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی با حضور ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از مدیران کانون های فرهنگی هنری جدیدالتاسیس با سابقه فعالیت پنج ساله و فعالان فرهنگی روستایی از هفتم تا ۲۹ شهریور در تربیت معلم شهید بهشتی برگزار می شود.

انقلابی بودن، معنای انقلابی بودن، ویژگی های فرد انقلابی، شخصیت انقلابی و اسلام های متضاد با آن، فرهنگ و کار فرهنگی، دغدغه های فرهنگی، آرایش فرهنگی، جبهه فرهنگی، توقع از جبهه فرهنگی، تشکیلات انقلابی، معنای تشکیلات، ویژگی های یک تشکیلات کارآمد، راز ماندگاری تشکیلات، تشکیلات انقلابی از جمله سرفصل های این همایش ها است.

عقل معاش با سبک زندگی، معنای عقل معاش، جایگاه عقل معاش در مراحل تحقق اهداف انقلاب، عقل معاش انقلابی برگرفته از سیره اهل بیت (ع)، الگوها، آشنایی با سیره شهدا به عنوان مصادیق رهیافتگان به عقل معاش حسینی، آشنایی با اندیشه های رهبر معظم انقلاب، شهید بهشتی و امام موسی صدر از جمله دیگر سرفصل ها است.

گفتنی است، دوره دوم هفتمین همایش اندیشه های آسمانی با حضور استان های آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، همدان و خراسان جنوبی است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 16