افزایش آمار طلاق در جامعه نتیجه بی توجهی مسؤولان به تفکیک جنسیتی است

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که دشمن از اختلاط جنسیتی در جامعه سو استفاده می‌کند، گفت: جامعه و نظام اجتماعی باید به سمت سازندگی و طراوت حرکت کند

حضرت آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار با رییس و مسؤولان دانشگاه علمی کاربردی قم، مسؤولان را به توجه بیشتر نسبت به تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها توصیه کرد.


وی ادامه داد: خدا می‌خواهد عفت و نامؤس جامعه حفظ شود، چرا باید تفکیک جنسیتی که کار خوب و مورد رضای خدا را انجام ندهیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که دشمن از اختلاط جنسیتی در جامعه سو استفاده می‌کند، بیان داشت: صحنه گردان این‌گونه قضایا دشمن است؛ وقتی سخن از تفکیک جنسیتی می‌شود دشمن به گونه‌ای وانمود کرده و در جامعه وحشت ایجاد می‌کند که اگر اختلاط جنسیتی نباشد دختران در خانه می‌مانند.

وی افزود: برخی خیال می‌کنند که به هر میزان رابطه دختر و پسر بیشتر باشد بهتر است؛ در حالی که چرا به این میزان طلاق‌ها افزایش یافته است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: وقتی دختران و پسران در جامعه با یکدیگر مختلط باشند پس از تشکیل زندگی به سبب یک مشکل کوچک نیز حاضر به طلاق می‌شوند و منطق‌شان این می‌شود که در جامعه دختران و پسران زیادی هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که در گذشته افراد زندگی متعارف داشته و با تحمل سختی‌های فراوان به زندگی مشترک خود ادامه می‌دادند، بیان داشت: دود افزایش طلاق به چشم جامعه می‌رود.

وی تأکید کرد: بانوان و آقایان باید در شغل‌های متناسب شخصیت خود وارد شوند؛ برخی به بهانه این که بانوان حقوق کمتری می‌گیرند آن‌ها را استخدام می‌کنند؛ این چه کاری است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: جامعه و نظام اجتماعی باید به سمت سازندگی و طراوت حرکت کند؛ متأسفانه امروز کارها بر عکس شده و دود آن به چشم جامعه می‌رود؛ در جامعه اسلامی باید هر فردی به حق خود رسیده و فردی از حقوق خود محور نشود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با تأکید بر حل مشکلات مردم، گفت: درد گفتن هنر نیست درمان گفتن هنر است؛ امام راحل می‌فرمودند «نگویید ما نمی‌توانیم».

وی افزود: مسؤولان باید همت کرده و با کارهای کارشناسی و کاربردی جامعه را به سمت رشد و اصلاح سوق دهند؛ در این مسیر نیز از رهنمودهای مراجع تقلید، بزرگان و علما بهره گیرند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: خدا افرادی که به دنبال اصلاح جامعه باشند را حمایت می‌کند؛ باید تمام تلاشمان خدمت به مردم باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 7