مطالبات رهبر انقلاب به شورای عالی حوزه ارائه می شود

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که بخش قابل توجهی از مطالبات مقام معظم رهبری در حال بررسی است و گزارش کامل آن به زودی به شورای عالی حوزه ارائه خواهد شد تا آن را تأیید و ابلاغ کنند، تصریح کرد: تمام تلاش ما تحقق حوزه ای کارآمد، پرتوان و پاسخ گو به مسائل جامعه است


آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد، از مراجع تقلید به عنوان زعمای حوزه نام برد و گفت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی اشراف و نظارت کامل به مسائل حوزه دارند و مایه دلگرمی همه حوزویان هستند.

وی در ادامه طلاب علوم دینی را به استفاده از فرصت ها توصیه و ابراز کرد: در شرایطی قرار داریم که طلاب باید از فرصت های خود به خوبی استفاده کنند و بارها هم گفته ام که در دوران غیبت و در عهد نظام مقدس جمهوری اسلامی بهترین فرصت برای طلاب به وجود آمده است.
مدیر حوزه های عملیه با بیان اینکه دیگر شاید چنین فرصتی برای طلاب پیش نیاید، گفت: چند سال دیگر آرزو می کنید که ای کاش فرصتی پیش آید که از این فرصت های طلایی به خوبی استفاده کنید و شاید آن موقع دیگر چنین فرصتی فراهم نشود.
ضرورت تفقه در دین
وی بر تفقه در دین و شناخت صحیح دین خدا تأکید و تصریح کرد: از زمانی که وارد حوزه های علمیه شدیم دانش مان را درباره دین خدا کامل کنیم و طوری نباشد که پس از ۱۰ و ۱۵ سال ببینیم آنچه باید به دست می آوردیم به دست نیاورده و از بسیاری مسائل بی اطلاع هستیم.
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه به صرف برنامه های رسمی حوزه موفق نخواهیم بود، استفاده از فرصت تعطیلات تابستانی و مانند آن را برای یک طلبه علوم دینی ضروری دانست و تأکید کرد: طلاب باید اهتمام به علم داشته باشند و از هر زمانی برای علم آموزی استفاده کنند.
وی گفت: طلبه ای که بی جهت در درس شرکت نکند و بی جهت مطالعه و تحقیق نداشته باشد، طلبه موفقی نبوده و عمر خود را بیهوده هدر داده است.
مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه امروز نیازهای جهان با گذشته قابل قیاس نیست و شرایط دیگری فراهم شده است، از شبهات دشمنان و مبارزه علیه دین و دینداران به عنوان شرایط خطیر در دوران کنونی نام برد و گفت: علما مرزبان هستند و ما باید مرزبانی کنیم.
وی تصریح کرد: طلاب حافظان مرزهای فکری و اعتقادی جامعه هستند؛ آیا زمانی که دشمن شبیخون بزند و اعتقادات جوانان ما را متزلزل کند مورد مذمت قرار نمی گیریم.
رسالت حوزه؛ تحصیل، تبلیغ و تدریس
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه رسالت حوزه تنها آموزش نیست، افزود: اگر تعطیلاتی وجود دارد حوزه علمیه تعطیل نیست، رسالت حوزه تحصیل، تبلیغ و تدریس است و طلاب در زمان تعطیلات رسمی کشو باید به تبلیغ دین بپردازند.
وی با اشاره به متون درسی حوزه نیز گفت: هنوز کتابی جایگزین کتابهای درسی حوزه نیامده و نمی شود طلبه ای در حوزه باشد بخشی از کتاب را بخواند و بخشی را نخواند؛ از طلاب حوزه تقاضا می کنیم تا زمانی که متنی نوشته نشده همین متون فعلی را به درستی بخوانند.
تشکیل پرونده سلامت طلاب
مدیر حوزه های علمیه از تشکیل پرونده سلامت برای طلاب خبر داد و گفت: ممکن است طلبه ای ۱۰ سال در حوزه باشد و متوجه مشکلات سر راه تحصیل نشود؛ می خواهیم با یک برنامه منظم اگر کوچک ترین مشکل سلامتی برای طلاب حاصل شد پیگیر شویم تا به راحتی به درس و بحث شان ادامه دهند.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مطالبات مقام معظم رهبری در حال بررسی است و گزارش کامل آن به زودی به شورای عالی حوزه ارائه خواهد شد تا آن را تأیید و ابلاغ کنند، تصریح کرد: تمام تلاش ما تحقق حوزه ای کارآمد، پرتوان و پاسخ گو به مسائل جامعه است.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 1 =