دبیر و عضو هیئت امناءاتاق فکر تبلیغ :تشکیل مجمع خیران در حوزه علمیه و سوق دادن موقوفات به سمت حوزه های علمیه به منظور توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه یک ضرورت مهم است

حجت الاسلام محمد هادی مشیری استاد حوزه و دانشگاه ، دبیر و عضو هیئت امناءاتاق فکر تبلیغ و مشاور خانواده

حجت الاسلام محمد هادی مشیری استاد حوزه و دانشگاه ، دبیر و عضو هیئت امناءاتاق فکر تبلیغ و مشاور خانواده

حجت الاسلام  مشیری  دبیر و عضو هیئت امناءاتاق فکر تبلیغ  بر لزوم ارتقای کمی و کیفی فعالیت های حوزه های علمیه  تأکید کرد.حجت الاسلام  مشیری  دبیر و عضو هیئت امناءاتاق فکر تبلیغ  بر لزوم ارتقای کمی و کیفی فعالیت های حوزه های علمیه  تأکید کرد.
وی  با اشاره به نقش محوری حوزه های علمیه در روشنگری و هدایت جامعه، گفت: اگر جامعه ای بخواهد رشد کند باید فرهنگ  آن جامعه تقویت شود و از آنجایی که حوزه های علمیه  رکن اصلی  تقویت باورهای دینی و هنجارهای اخلاقی محسوب می شوند، باید از همه امکانات استفاده شود تا این نهاد بتواند به رسالت خطیر خود در عرصه تبلیغ دین و آموزه های بلند اسلامی عمل کند.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان کرد: حوزه های علمیه در طول تاریخ مستقل بوده و وابسته به حکومت ها نبوده اند و امام راحل(ره) نیز بارها بر استقلال حوزه های علمیه تأکید داشته اند.
حجت الاسلام محمد هادی مشیری  با اشاره به جمله ای از استاد شهید مرتضی مطهری(ره) که فرمود«حوزه های علمیه از نظر معنوی به خدا و از نظر مادی به مردم وابسته هستند»، خاطرنشان کرد: مردمی بودن این نهاد باعث شده است  اقشار جامعه آن را از خود دانسته و برای پیشبرد اهداف مقدس آن تلاش کنند و امروز که بیش از چند قرن از عمر حوزه های علمیه می گذرد شاهد آن هستیم که تمامی امورات مادی آن توسط خیرین و توده مردم اداره می شود.
دبیر و عضو هیئت امناءاتاق فکر تبلیغ شکل گیری مجمع خیران در حوزه علمیه و سوق دادن موقوفات به سمت و سوی حوزه علمیه برای توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه و رسیدن به حوزه ای که مورد توجه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است را یک ضرورت  خواند.
وی توسعه همه جانبه مدارس علمیه را نیازمند همت همه دستگاهها و اقشار مختلف دانست و ابراز امیدواری کرد: با  فراهم کردن زیر ساخت های آموزشی فرهنگی گامی مؤثر در راستای ارتقای حوزه علمیه  برداشته شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 6