نباید گذاشت مردم حاشیه شهر دچار چالش های فرهنگی شوند

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره معضل حاشیه نشینی این شهر خطاب به مسؤولان گفت: این افراد همیشه در صحنه های انقلاب حضور داشته و با نثار شهیدان و جانبازان بسیاری این مهم را ثابت کرده اند و امروز هم پشتیبان انقلاب هستند، بنابراین نباید از ارائه خدمات فرهنگی محروم بمانند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، عضوکمیسیون فرهنگی مجلس  با تأکید بر محدودیت های موجود در حاشیه شهر مشهد افزود: مردم این مناطق به دلیل این که از لحاظ اقتصادی تامین نیستند مجبورند با داشتن یک سری محدودیت ها در چنین مناطقی زندگی کنند و با زندگی در سکونت های غیر رسمی، افرادی آسیب پذیر به شمار می آیند.


وی اظهار کرد: این افراد همیشه در صحنه های انقلاب حضور داشته و با نثار شهیدان و جانبازان بسیاری این مهم را ثابت کرده اند و امروز هم پشتیبان انقلاب هستند، بنابراین نباید از ارائه خدمات فرهنگی محروم بمانند.

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: برنامه های انجام شده توسط تشکل های حاشیه شهر به دلیل محدودیت های فرهنگی و مالی تاکنون کافی نبوده و نیاز به توجه بیشتر،  برنامه ریزی منسجم تر و حمایت های مالی دارند.

وی با بیان این که نقاط حاشیه شهر، جزو نقاط بحرانی از جمله در بلایای طبیعی بوده و ممکن است چالش هایی را ایجاد کند، افزود: به دلیل ضعف مدیریت شهری، این قسمت از شهر مشهد از لحاظ فرهنگی نیز آسیب پذیرتر هستند و این ضعف باید با اجرای برنامه های مورد نیاز، جبران شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، فراهم کردن زمینه کارهای مناسب فرهنگی در حاشیه شهر را از وظایف اصلی مسؤولان دانست و گفت: اگر چنین خدماتی در محل سکونت آن ها انجام نشود و نیاز به استفاده از محله های دیگر باشد، این موضوع هم خود به خود آسیب ایجاد می کند.

وی، برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش مردمی تشکل های فرهنگی حاشیه شهر مشهد را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: با برگزاری این همایش و نمایشگاه، نقاط ضعف و قوت فعالیت های فرهنگی در این نقاط شناسایی می شود و مسؤولان را به صورت جدی پای کار می آورد تا واقع بینانه تر برای تصمیم گیری های مناسب اقدام کنند.

گفتنی است نخستین همایش و نمایشگاه مردمی تشکل های فرهنگی حاشیه شهر مشهد ۱۹ و ۲۰ شهریور ماه در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 12