نمی دانم آقای روحانی در چه فضایی قرار دارند

حجت الاسلام اکرمی
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به اظهارات حجت الاسلام والمسملین روحانی واکنش نشان داد و گفت: من نمی دانم آقای روحانی در چه فضایی قرار دارند.


حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات رییس جمهور در خصوص مسائل فرهنگی و این که متولی اصلی فرهنگ حوزه های علمیه و علما هستند، عنوان کرد: نمی‌دانم آقای روحانی در چه فضایی قرار دارند.

وی در خصوص موضوعات مطرح‌شده پیرامون مسأله جداسازی فضای کاری زن و مرد، ابراز داشت: ما تفکیک جنسیتی نداریم، شهرداری دنبال تفکیک مکانی است، می‌گوید در این اتاقی که چند مرد حضور دارند نباید زن حضور داشته باشد و این حرف درستی است.

دبیر جامعه وعاظ تهران با اشاره به تلاش برخی برای حضور دختران در ورزشگاه‌ها، ادامه داد: برخی ظاهرا نمی‌دانند که اگر دختران و پسران در ورزشگاه باشند چه نثار دخترها می‌کنند؛ متاسفانه این افراد از جمله خانم مولاوردی به واقعیات جامعه توجه ندارند و تصور می کنند ما در مدینه فاضله هستیم.

وی با اشاره به صحبت خود با فائزه هاشمی و تفاوت میان نظر کردن به نامحرم و نظر افتادن، تأکید کرد: در زمان مجلس پنجم تحریر امام را پیش فائزه هاشمی بردم و گفتم نگاه کردن زن به‌پای مرد اشکال دارد اما او دلیل آورد که در خیابان نیز نگاه می‌کنند؛ نظر کردن و نظر افتادن دو موضوع متفاوت است؛ الآن می‌گوییم مصلحت نیست، به خدا به زیان دختران و زنان است.

حجت‌الاسلام اکرمی با بیان این‌که ما تفکیک جنسیتی را قبول نداریم، اضافه کرد: ما می‌گوییم باید ظرف را در نظر بگیرید، ما می‌گوییم تفکیک محل کار؛ در بانک هم آقایان و هم خانم‌ها نشسته‌اند، در بانک جای این نیست که با یکدیگر شوخی کنند اما اگر این کار در اتاق واقع شد موضوع متفاوت می‌شود.

وی با تأکید بر این که من نه سخنگوی کسی هستم و نه نظر کسی را بیان می‌کنم، خاطرنشان کرد: برای حل مساله بدحجابی باید سه کار انجام داد؛ نخست این‌که تک‌تک ما قبول کنیم حجاب نیز همچون نماز، زکات و خمس جزئی از واجبات اسلام است یعنی جزء ضروری است؛ دوم تبلیغ و عمل، سوم امربه ‌معروف است که باید به هر مقداری که برای من امکان‌پذیر است انجام شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 12