به دلیل مسافرت به ایران؛ استاد دانشگاه الازهر تعلیق شد

دانشگاه الازهر مصر در واکنش به سفر رییس بخش فقه مقارن این دانشگاه، بیان داشت که احمد کریمه به شیعه شدن تمایل دارد.


احمد علی عجیبه، دبیرکل شورای عالی امور اسلامی مصر با اشاره به سفر اخیر احمد کریمه، رییس بخش فقه مقارن الازهر به ایران، تاکید کرد که عضویت این عالم اهل سنت مصری در دانشگاه الازهر به تعلیق درآمده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه الازهر مسؤولیت تحقیقات را به وی سپرده است، مدعی شد: سفر رییس بخش فقه مقارن الازهر به ایران و بازدید از حوزه‌های علمیه قم بدون هماهنگی با این دانشگاه بوده است و احمد کریمه تا زمان مشخص شدن تحقیقات حق شرکت در کمیته‌ها و جلسات الازهر مصر را ندارد.

در همین راستا دانشگاه الازهر مصر روز گذشته طی بیانیه‎ای از سفر احمد کریمه رییس بخش فقه مقارن الازهر مصر و  استاد شریعت این دانشگاه به ایران اعلام برائت کرد و مدعی شد که این سفر بدون اجازه دانشگاه صورت پذیرفته است.

در این بیانیه آمده است: احمد کریمه در سفر به ایران از شهر مقدس قم بازدید و با علمای شیعه دیدار داشته است، بنابراین از بخش تحقیقات دانشگاه الازهر می‎خواهیم که هر چه سریع‌تر نسبت به اقدام احمد کریمه واکنش نشان داده و پیگری‎های لازم را انجام دهد چرا که این گونه سفرها نباید دیگر تکرار شود.

دانشگاه الازهر مصر خاطرنشان ساخت: الازهر هیچ استاد و یا هیأتی را برای بازدید از ایران و دیدار با علمای شیعه اعزام نکرده و از شنیدن این خبر از سایت رسمی ایران و مصر شوکه شده است.

در بخشی دیگری از این بیانیه تصریح شده است: رفتارهای رییس بخش فقه مقارن الازهر مصر در سال‎های گذشته نشان دهنده تمایل او به شیعیان است.

گفتنی است که شیخ احمد کریمه هفته گذشته در صدر هیأتی وارد ایران شد، و با شماری از علما و شخصیت‎های علمی و دینی همانند جامعه الامصطفی العالمیه (ص) و موسسه فقه و اصول آیت الله لنکرانی (ره) دیدار و درباره روابط الازهر و حوزه عملیه گفت‎وگو کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 4 =