دولت برای حل مشکلات از حوزه مشورت بگیرد/ منتظر اقدامات عملی مسؤولان برای تثبیت قیمت‌ها هستیم

آیت الله نوری همدانی
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که دولت باید جلسات مستمری با حوزه برای حل مشکلات داشته باشد، از افزایش صعودی قیمت‌ها در کشور انتقاد کرد و بی توجهی مسؤولان را عامل آن دانست.


حضرت آیت‌‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار حجت‌الاسلام داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، ائمه جمعه و جماعات از بی توجهی دولت نسبت به افزایش قیمت‌ها انتقاد کرد.

وی با اشاره به این‌که یکی از افتخارات نظام ما مردم سالاری آن است، گفت: یعنی مردم سالار و صاحب انقلاب هستند، از این‌رو باید برای جلب رضایت آنها تلاش کرده و خدمت کنیم؛ باید رکود، بیکاری و گرانی را از میان برداریم.

این مرجع تقلید با بیان این‌که بنده از همان ابتدا به آقای روحانی بر نظارت کامل نسبت به قیمت‌ها تأکید کردم، بیان داشت: متأسفانه تاکنون که اقدامی صورت نگرفته و ما منتظر این اقدامات هستیم؛ چرا تا به حال درست نکرده‌اید؛ فکر نمی‌کنم عاجز هستید لابد اهمیت نمی‌دهید.

وی تأکید کرد: گرانی‌ها به تحریم‌ها نیز ربطی ندارد، تقصیر را به گردن آن نندازیم؛ حتی تولیدات داخلی را نیز کنترل نمی‌کنند و هر فردی به هر میزانی که خواست و توانست قیمت‌ها را افزایش می‌دهد؛ فرهنگ گران کردن محصولات در هر سال را باید از بین برد.

حضرت‌ آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به این‌که دولت باید نظارت کاملی بر قیمت‌ها داشته باشد، اظهار داشت: گرانی بوده و مردم در مضیقه هستند؛ وظیفه دولت تثبیت قیمت‌ها، رفع گرانی و بیکاری است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه هیچ نظارت و کنترلی بر فروشندگان و عرضه کنندگان نیست؛ این موضوعات به دولت مربوط می‌شود؛ باید با نگاه کارشناسانه قیمتی را انتخاب کرده و بر روی کالاها ثبت کرد؛ دولت باید نظارت کاملی داشته و در تمام مناطق کشور قیمت‌ها را ثابت کند.

این مرجع تقلید از افزایش قیمت به وسیله دلال ها و واسطه‌ها ابزار گلایه کرد و گفت: برخی قیمت‌ها را از مراکز تولید تا رسیدن به دست مشتری ده برابر می‌کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر حفظ وحدت میان مسؤولان، حفظ آرامش کشور و پرهیز از تفرقه افکنی عنوان کرد: حفظ وحدت و اتحاد ما در برابر دشمنان و حتی رفع مشکلات مردم بسیار مهم است.

 وی افزود: وحدت میان خودمان را حفظ کنیم؛ همچنین دولت، مجلس و دیگر نهادها خود را هیچگاه مستقل، جدا و بی نیاز از حوزه و روحانیت ندانند؛ انقلاب فرزند حوزه است؛ عامل محدثه انقلاب حوزه بوده و حفظ آن نیز بستگی به عامل محدثه دارد.

 حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که دولت و مجلس باید جلسات مستمری با حوزه داشته باشند، خاطرنشان کرد: رفت و آمد چند نفر کافی نبوده و مشکلی را حل نمی‌کند؛ باید نشست مستمری وجود داشته و برای رفع مشکلات با یکدیگر مشورت کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 6