رواج خرافه‌گری و افکار التقاطی در مجالس عزاداری به نام اسلام

امام جمعه تبریز نسبت به رواج خرافه‌گری، افکار التقاطی و انحرافات در برخی مجالس فرقه های ضاله به نام اسلام هشدار داد.

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در گردهمایی مبلغان اعزامی ماه محرم در مسجد جامع تبریز اظهار داشت: مجالس عزاداری و سوگواری ماه های محرم و صفر بهترین فرصت برای تبلیغ مبانی عالی اسلام و مکتب عاشورا محسوب می شود.
 


وی با بیان این‌که عزاداری‌ها باید مقدمه‌ای برای شناخت صحیح از فلسفه نهضت حسینی باشد، خاطرنشان کرد: ماه محرم نباید تنها به عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) محدود شود، بلکه باید برای رسیدن به اهداف عالی مرام حسینی تلاش کرد، که تحقق این ضرورت مهم بر عهده روحانیان، مبلغان و وعاظ می باشد.
آیت الله شبستری نسبت به رواج خرافه‌گری، افکار التقاطی و انحرافات در برخی مجالس فرقه های ضاله به نام اسلام هشدار داد و افزود: عربستان سعودی به صورت مستقیم با این فرقه های جعلی و ساختگی در ارتباط است، آنان سعی دارند خرافات و قمه زنی را ترویج دهند و میان شیعه و سنی اختلاف‌افکنی کنند.
نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که بیش از ۱۷ شبکه ماهواره‌ای خرافه‌گری و قمه زنی را ترویج می کنند، گفت: دفاتر تعدادی از این شبکه ها که در داخل کشور فعالیت می کرد، با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) کشف و تعطیل شدند، باید مراقب شبکه‌هایی که به نام اسلام ترویج خرافات و افراطی‌گری می کنند، بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر رسالت خطیر روحانیت در اداره مجالس عزاداری و سوگواری ماه های محرم و صفر اظهار داشت: این‌که تا ساعت ۲ نصف‌شب با طبل و بلندگو عزاداری شود، به صلاح نبوده و گاهی گله‌هایی در این خصوص مطرح می‌شود، ضمن این‌که مداحان، شعرا و وعاظ دینی باید به‌گونه‌ای رفتار و گفتار داشته باشند که الگوی جوانان قرار گیرند.
امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که باید در مسیری حرکت کنیم که محرم هر سال، نسبت به محرم سال پیش، با کمال و معرفت بیشتری توأم باشد، افزود: استفاده از منابع مستند و معتبر در روایت مصائب اهل‌بیت(ع) ضرورت دارد، از این رو نباید به هر کتابی استناد و اعتماد شود، چرا که ضرر رجوع به کتاب‌های دم‌دستی، جُنگ‌ها و روضه‌های نامعتبر، بیشتر از ثوابشان است.

آیت‌الله شبستری با بیان این‌که فرهنگ عزاداری در مکتبی که «شهادت» را افتخار و زندگی در محیط ظلم و فساد را «ذلت» می‌داند، باید نمودار واقعی عزت و عظمت امام حسین(ع) باشد، تصریح کرد: در کنار ذکر مصائب اهل بیت در واقعه عاشورا، سِرّ شهادت امام حسین(ع) باید در اشعار و سخنرانی‌ها به درستی تبیین شود.
نماینده خبرگان رهبری بیان مطالب تفرقه‌برانگیر در سخنرانی‌ها و مداحی‌ها را در تضاد با توصیه‌های مقام معظم رهبری و مصالح نظام اسلامی دانست و افزود: اهانت به بزرگان سایر مذاهب و گرایش‌های اسلامی در اجتماعات عزاداری، هم‌راستا با نقشه شوم دشمن برای تفرقه‌افکنی در بلاد اسلامی است.
آیت‌الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اوضاع سیاسی منطقه اظهار داشت: تکفیری ها همان خوارج دوران حضرت علی(علیه السلام) هستند، چنانکه لبه تیز حملات داعش، امروز متوجه شیعیان امیرالمومنین(علیه اسلام) است که مصیبت بزرگی برای عالم اسلام شده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 6 =