تبلیغ دینی بدون نگاه تربیتی و آموزشی ناکارآمد است

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در همایش سوژه های سخن مبلغان عاشورایی به تغییر نگاه نسبت به مسئله تبلیغ اشاره کرد و گفت: اگر مبغ بخواهد بازدهی تبلیغی را بالا ببرد باید به تبلیغ به عنوان یک فعالیت تربیتی نگاه کند.
حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با استغفار برای کاهش جمعیت گفت: در سال های گذشته به دلیل افزایش جمعیت کشور برنامه ریزی شد که میانگین تولید مثل در یک خانواده چهار نفر باشد ولی متاسفانه قانون سه بچه در خانواده را تصویب کرد و تبلیغات به دو فرزند سفارش می کرد و در عمل خانواده ها به یک فرزند بسنده کردند.

وی به اشتباه تصمیمات گرفته شده در رابطه با کاهش جمعیت در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: برنامه های اشتباهی که در سال های گذشته گرفته شد باعث کاهش جمعیت شد و مقام معظم رهبری به خاطر این اشتباه فرمودند باید استغفار کرد.

حجت الاسلام روستا آزاد در ادامه آسیب های تبلیغ را ذکر و خاطر نشان کرد: مهم ترین آسیب تبلیغ در این رابطه است که مبلغین زمانی که اسم تبلیغ می آید به سخنرانی فکر می کنند.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم به کاهش بازدهی تبلیغات اشاره کرد و بیان کرد: با وجود مراکز تبلیغی، مراسمات متعدد و هیئات بازدهی و اثر گزاری کم شده است و دلیل کاهش بازدهی را دید ما نسبت به تبلیغ است که تبلیغ را بیشتر سخنرانی می دانیم نه یک نگاه تربیتی.
وی تغییر دید مبلغ را به مسئله تبلیغ یک امر مهم دانست و تاکید کرد: اگر مبلغ دیدس به تبلیغ را یک نگاه تربیتی بداند مسلما بازدهی و اثرگذاری دینی و تربیتی او افزایش می یابد.

حجت الاسلام روستا آزاد در پایان به روش های تبلیغی جدید در بین مبلغان اشاره کرد و افزود: دفتر تبلیغات اسلامی اخیرا اقدام به تشکیل گروه های تبلیغی کرده است که از این طریق بتواند زحمت مبلغان را کاهش دهد و بازدهی را بیش تر کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 5